Jouw ideale vakantiehuisje heeft...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door pippa26, 13 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Ik hou van rust... dus geen bohemian voor mij.

2. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Scandinavisch dan! Oogt lekker rustig.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    -ruimte/extra slaapkamers
    -horren voor de raam zodat je het raam open kan doen zonder muggen binnen te krijgen
    -een vaatwasser (en theedoek en vaatwastabletten)
    -voorzieningen voor kinderen in de buurt en informatie over de omgeving

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.188
    10.780
    113
    Hier ook Scandinavisch, die woonkamer vind ik niet mooi. En ik zou dus niet voor stapelbedden gaan als je mikt op jonge gezinnen (en al helemaal niet als je bij het middelste bedje zo moet overstappen). Ik ben zelf met een jaar of 7 nog hoofd voorover uit het stapelbed gevallen, was aan t dollen met mn broertje in het bed eronder. Mijn vader stond ernaast en kon me opvangen, anders was het slecht afgelopen.

pippa26 vindt dit leuk.
  5. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Vooral scandinavisch! Rust, reinheid en nog iets...

Mooie houttinten en ruimtelijk gevoel.

pippa26 vindt dit leuk.
  6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Scandinavisch.
    En met genoeg licht/lampen, goede bedden, goede pannen, messen die echt snijden, vaatwasser en vooral een wasmachine vind ik prettig in de zomer met je handdoeken enz., van het zwemmen.
    Verder is rust voor mij het belangrijkste.

pippa26 en mausi vinden dit leuk.
  7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik vind een bohemian sfeertje heel gezellig, maar niet geschikt voor een vakantiehuisje. Te veel mogelijkheden voor 'verborgen' viezigheid en daarbij heb je op vakantie met kinderen vaak veel troep bij je, waaronder dingen als speelgoed, en als er al te veel los spul in een kamer staat dan vind ik het snel chaotisch worden. Een vakantiehuisje moet vooral ruim genoeg zijn, goed schoon zijn en ogen en toch ook echt over 'degelijke' meubels beschikken. Ik begrijp dat dat minder leuk is om in te richten, maar op vakantie wil je toch echt vaak vooral wat comfort en dat schort er in een hoop huisjes nogal aan. Overal schattige houten krukjes en rotan stoeltjes staat leuk, maar zit voor geen meter.

pippa26 en mausi vinden dit leuk.
  8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Mijn ideale huisje heeft:
    - een vaatwasser
    - Goede bedden
    - geen afgedankte rotzooi (dus niet: 'bank/bed etc die je zelf niet meer wilde, kan mooi in het vakantiehuisje') maar modern en sfeervol ingericht.
    - speeltuintje waar ik zicht op heb
    - lekkere stoelen voor een goed boek
    - kinderservies
    - geen rommeltjes, beeldjes of andere troep die kinderen alleen maar om kunnen stoten.
    - reserve dekbedovertrekken etc die ik zelf kan pakken (bij evt nachtelijke ongelukjes of kotspartijen)
    - en waar ik echt blij van wordt is een wasmachine

pippa26 vindt dit leuk.
  9. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ik zou het liefst een huisje in de natuur hebben, waar de kinderen in de bomen mogen klimmen, waar ze modder kunnen maken en kampen kunnen bouwen, waar ze gewoon kunnen fietsen, steppen, stoepkrijten, ... Liever geen afgezette tuinen of speelpleintjes, maar een plek waar we samen op ontdekkingstocht kunnen gaan! Waar we 's avonds na een dag ravotten kunnen binnenkomen en een plek/schuur/afdak hebben om onze vuile kleren en schoenen achter te laten. Waar geen wifi of TV is, maar een kast vol gezelschapsspelletjes. Een goed uitgeruste leefkeuken om lekker eten klaar te maken met een lange tafel om samen aan te eten en een BBQ voor buiten. Bohemian chique is wel mijn ding. Een samenraapsel van mooie, oude, opgelapte spulletjes, liever geen 13-in-een-dozijn meubels. En als ik dan even echt mag dromen? Een porche met een hangmat of schommelstoel!
    Zo iets?

Huismuisie, Nataly1972 en pippa26 vinden dit leuk.
  10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Kleine, knusse slaapkamers. Beetje cabine achtig.

Grote living met haard, grote deuren of schuifpui en terras. Zowel binnen als buiten een lange tafel om aan te eten, lezen en knutselen.

Vaatwasser, wasmachine, oven

Bad, douche en sauna

Buiten ook nog een buitenkeuken met bbq, overkapping, loungeset en hottub.

pippa26 vindt dit leuk.
  11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Lekkere bedden, openslaande deuren, een heerlijke bank.

En gewoon alles lekker schoon en goed werkend.. dus scherpe messen.

Wat ook fijn zou zijn is als er standaard schoonmaakmiddel/vaatwastabletten /theedoeken etc zouden liggen. Stapeltje handdoeken (en dan niet 2pp voor een midweek). Scheelt een hoop mee slepen...
    Speeltuintje voor de kinderen en ontbijt aan de deur vind ik ook wel lekker haha..

pippa26 vindt dit leuk.
  12. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Géén tafelkleedjes en vloerkleden!
    Makkelijk af te nemen meubels dus geen rotan stoelen of stoffen bank. Het wordt door steeds andere mensen gebruikt dus wel fijn als het makkelijk schoon te maken is. Ik vind schoon belangrijker dan sfeer. En fijne bedden. Aanwezigheid van campingbedje en kinderstoel en box is ook erg fijn. En stopcontacten afgeschermd. Voor grotere kinderen WiFi. Wasmachine is voor mij een must als ik langer dan een week ga. Bad enz is fijn maar voor mij niet perse nodig.

pippa26 vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.460
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Een jacuzzi :D

14. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Goed topic voor inspiratie!
    Wij gaan ons gastenhuisje verbouwen & opknappen. Het wordt geen sauna-jacuzzi standaard maar dan nog veel goede tips gelezen hier!

15. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Een vaatwasser en redelijke bedden. Verder maakt het me niets uit, ik vind zelfs cp huisjes prima. Zolang het maar schoon is bij aankomst.
    Oh ja, een welkomstpakket vind ik heel erg leuk altijd.

Deel Deze Pagina