Wij willen heel graag verhuizen, we hebben al een koophuis, die moet dus verkocht gaan worden. Maar vanwege de nieuwe regels (geloof ik) zien we even door de bomen het bos niet meer qua hypotheken. Wie heeft hier tips welk bedrijf je goed kan adviseren hierin, en daarbij bij welke een hyptheek af te sluiten. Ik hoor het heel graag Alvast bedankt voor de adviezen
Volgens mij maakt dat niet zo bijster veel uit... Of het nou de hypotheekshop is of de hypotheker... Allemaal hetzelfde. Het kan wel per vestiging enorm verschillen. Zo hadden wij een prutser van een gast bij een vestiging van de hypotheekshop. Na klachten zijn we doorverwezen naar een andere vestiging en dat was wel een prima vent. Je kunt beter in je omgeving eens navraag doen.
Wij zijn heel goed geholpen door 'de hypotheker', maar dat zal vast ook per vestiging en per persoon verschillen.
Wij zijn juist weer absoluut niet goed geholpen door de Hypotheker, dus ieder zijn eigen ervaringen natuurlijk. Volg je eigen gevoel en hou je verstand erbij! Maak anders een paar afspraken, zodat je kunt vergelijken! Wij zijn gewoon rechtstreeks naar een bekende nederlandse bank gegaan. Daar hadden wij het beste gevoel bij en kregen daar de laagste rente.
Wij hebben het afgesloten via de Vereniging Eigen Huis. Moest je wel eerst lid van worden(waren we toch al van plan) maar wij hadden meer vertrouwen in hun dan in de Hypotheker ofzo.
Hier toevallig pas een Hypotheek afgesloten. Wij hebben het via een tussenpersoon gedaan (ideaal). En die heeft hem bij de Reaal afgesloten. Daarom kwamen wij het hoogste met 1 van de meest gunstigste rente. Zie dat je uit Den Haag komt en die tussenpersoon die het voor ons deed komt uit Puttershoek dus ligt helaas niet in de buurt voor jullie. Maar wat je ook kan doen eventueel is gewoon bij een paar Hypothekers langs gaan en kijken waar je zelf het fijnste gevoel bij heb. Of eventueel ook een tussenpersoon zoeken die alles regelt enz?
Bezoek er meerdere dan weet je een beetje wat je kunt verwachten en sluit uiteindelijk hem daar af waar je je goed bijvoelt. Overigens hoeven de nieuwe hypotheekregels niet per definite nadelig te zijn. Laat je daarom goed adviseren door een adviseur van bijvoorbeeld Hypotheek Visie of een andere keten. Persoonlijk zou ik niet naar een bank gaan. Die bieden maar een product. Een onafhankelijk adviseur biedt de producten van meerdere aanbieders. En staar je niet blind op de laagste maandlasten net zo belangrijk zijn de voorwaarden. Een goede adviseur zal je daar op wijzen. Voor dat je een afspraak maak met een adviseur zal ik wel eerst nagaan of ze werken met een uurtarief en dat de meter gelijk gaat lopen ook als je niets sluit, een fee of op provisie.
wij hebben ook een nieuw huis gekocht, we gaan er deze zomer in, mijn man is bij de hypotheker, de abn en de rabo geweest voor een offerte uiteindelijk zaten de rabo en de hypotheker het dichts bij elkaar (welke dezelfde hypotheekvorm uiteraard) onderaan de streep was de rabo toch goedkoper en zijn we daar dus voor gegaan we hadden wel mazzel want vanaf 1 aug. kan je maar 110% van de koopsom lenen wij zitten daar wat boven