Ik heb gister (na een aantal dagen niet gepoept te hebben) en groot poepdrama gehad. Laat ik het erop houden dat ik mijn man naar huis heb laten komen van zijn werk Nu heeft mijn zoontje sinds gister ook niet meer gepoept en hij lijkt er ontzettend veel last van te hebben. Af en toe is hij echt ontroostbaar. Ik heb hem 1 keer geholpen met de thermometer en het was ook echt beduidend dikker (het kwam er ook heel langzaam uit en het begonnen zelfs al keuteltjesvorm aan te nemen ). Twee mensen hebben me er inmiddels op gewezen dat mijn moeizame ontlasting via de borstvoeding in verband staan met de moeizame ontlasting van mijn zoontje. Kan dit inderdaad? Inmiddels durf ik hem haast de borstvoeding niet meer te geven Ik ben al als een gek bezig heel veel water te drinken, alleen maar volkorenproducten te eten etc. Lactulose heb ik gister ook genomen maar dat levert bij mij enorm veel krampen op.
Hmm en zojuist is zijn ontlasting waterdun geworden... Kan dat door de lactulose komen die ik gistermiddag heb genomen?
Jeetje, wat een poepellende zeg! Waardeloos. Ik had er ook heel erg last van, harde ontlasting na de bevalling. Is pas sinds een week of 3 beter. Weet je wat ook goed helpt? Beweging. Veel wandelen en als dat niet lukt, op de bank of bed of grond liggen en benen de lucht in en fietsen maar En een glas lauw water op de nuchtere maag (voelt wel vies). Ik heb geen idee of het door de bv komt dat P. ook last heeft. Merk wel dat als ik last van mijn darmen heb, T. er ook last van heeft. Maar harde ontlastig heeft hij nog nooit gehad, juist het tegenovergestelde (het zit regelmatig tot in zijn nek). Denk wel dat de lactulose een boosdoener kan zijn voor diaree. Hoe is het nou met je borst? Antibiotica kan ook op je darmen werken he?
Borstvoeding is juist licht verteerbaar dus daar zou geen verstopping door moeten ontstaan volgens mij... Voor jezelf helpt ook wel als je gedroogde pruimen eet, en van kiwi op je nuchtere maag heb ik ook gehoord dat het goed werkt. (Is nog een vitaminebommetje ook.) Vezelrijke dingen eten is ook goed, maar dan moet je wel zorgen dat je er voldoende bij drinkt anders werkt het juist averechts. Dat helpen met een thermometer zou ik niet doen, daar kun je echt schade mee aanrichten! Als niks helpt, misschien een keer een lactatiekundige bellen?
Ja maar dat is dus de reden waarom ik het zo raar vind dat ie er nu zo'n last van heeft. Vandaag trouwens weer harde ontlasting (maar niet zo enorm als 2 dagen terug ). Ik word er echt een beetje moe van hoor. Ik zuip me helemaal lens aan water, eet geen onverantwoorde dingen, etc. Zucht. Ik ga kiwi maar eens inslaan, die had ik nog niet geprobeerd. @ maja: ja beweging, dat zou ook wel eens een ding kunnen zijn. Ik kom op moment veel te weinig buiten, ik zie de kans er gewoon niet voor. Bovendien vindt P. het vooralsnog helemaal niet leuk in de wandelwagen en gaat huilen zodra ik stil sta Zucht.
Daarom had ik de -fietsenmetdebenenindelucht-tip er ook bij gezet Kan je gewoon op de bank of op bed liggen en even een paar minuutjes doen. En dan ook je benen gelijk de lucht in en je knieen naar je buik trekken, benen dan weer omhoog en naar je toe etc. Beetje gymen dus, is goed voor je darmen