hangt enorm van je kinderen af... hier vinden ze dat helemaal niets... oubollig etc. Maar zeker de oudste houd niet zo van muziek en van romantiek etc helemaal al niet.. Zelf vond ik dirty dancing altijd leuker ook dan grease . Die keek ik rond m'n 11/12 voor het eerst - dat weet ik nog goed omdat ik op mijn 13e in het ziekenhuis lag en 'm toen wéér keek... Maar ik hield wel van romantische films .
Ik keek dat soort films al heel jong. En mijn dochters konden hier toch ook wel heel erg blij worden van (hele oude) klassiekers. Naast dirty dancing en grease, hebben ze bv ook pretty in pink gekeken, of Can’t by me love, vonden ze hilarisch. Laatste is met een hele jonge Patrick Dempsey en mijn oudste dochter had daar dan weer een crush op door de serie Grey’s anatomy. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ik zou het gewoon proberen. Eventueel andere leuke (dans)films (en sommige iets moderner): Step up, highschool musical, save the last dance (beetje afhankelijk van je kind, kijkwijzer vanaf 12), bring it on, hairspray, honey, footloose (oude of nieuwe versie Fame of flashdance is misschien ook nog leuk
Ingewikkelder? Het hangt natuurlijk helemaal van je kind af waar ze van houdt, maar qua leeftijd moet het zeker kunnen. Ik vond Grease (en Dirty Dancing) op die leeftijd al helemaal leuk.
Ik bewaarde de plaatjes en knipte ze uit de gids. En ik weet dat ik de vrijscène met geluiden van Rizzo en Kenicky altijd heel spannend/exetid vond, dus denk dat dat ook wel groep 8 was. Mijn lievelingsfilm ever. Mijn 11 jarige dochter ga ik hem nog niet mee zien, die is meer into de paarden.
Alles prima toch. Je kan ze ook allebei kijken. Ik vond Grease twee ook best leuk, met michelle pfeiffer is die geloof ik.
Film lijkt me prima te doen, onlangs naar de musical geweest, hartstikke leuk, maar echt behoorlijk expliciet qua sex, zag echt moeders met jonge dochters zitten met een gezicht van "wat doe ik hier met mijn kind "