Hallo, wie heeft er kleding van wol en gebruikt een wolwasmiddel met lanoline? Ik begreep dat dit de beste wasmiddel ervoor zou zijn? Moet ik nog ergens op letten qua merk (dosering van lanoline of zo) of kan ik elk merk met lanoline erin kopen? En waar kan ik dit kopen, alleen online? Ik zie grote prijsverschillen Wolwasmiddel - Huidverzorging van Texelana | Texelana.nl 8,25 voor een liter en Disana lanoline | * Wolwasmiddel | In de wolletjes 7,50 voor 200 ml! Bedankt alvast.
Voor de kleding van mijn kinderen (van MaM) gebruik ik Disana, bevalt prima. Ik ben niet bekend met goedkoper wolwasmiddel, maar je gebruikt ook maar superweinig per wasbeurt van Disana. En waarvoor wil je lanoline gebruiken? Puur iets waterdicht maken of een onderhoudsbeurt?
Dank je voor je reactie! ik had begrepen dat als je wast (op de hand) met een middel met lanoline erin, dat dan de lanolinelaag die er van nature op zit intact blijft. Wat weer voordelen heeft dat de stof vuil- en waterafstotend blijft.
Ik gerbuikte altijd die roze fles van wool(nog iets),weet de naam even niet. Op 30 graden in de machine was geen probleem...
Die eerste lijkt een wasmiddel met lanoline, die van disana is alleen lanoline, vandaar het prijsverschil denk ik. Ik weet niet meer welk merk ik gebruikte, was nu al een tijd zonder lanoline ennik bedacht me laatst dat ik er goed aan zou doen dat toch maar weer eens te kope .