Grote steden willen geen alcohol onder de 18 | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ik vind de leeftijden prima zoals ze nu zijn. Naar mijn idee zou het niets veranderen als je de leeftijden naar 18 zou verhogen. Als ze het willen, krijgen ze het uiteindelijk toch wel ergens of via iemand anders (oudere vrienden bv).
De leeftijden mogen van mij zo blijven staan.Als ze willen roken of drinken dan doen ze het toch wel.Geloof niet dat er 1 ouder is die 24/7 bij een kind is. Zal de meiden wel uitelggen dat het allemaal ongezond is,maar kan er verder weinig aan veranderen.Wij roken zelf ook beiden namelijk.
ik zie het ook zo, ik was vroeger er ook vroeg bij en voor geen meter te stoppen. Hoe harder er tegen gevochten werd, hoe harder ik het wilde. Dus vind ik het lastig. Ideaal is 18 jaar of nog ouder, maar krijg je het ideaal? Het ene kind is het andere niet.
Volgens de Nederlandse wet ben je volwassen met 18 jaar dus ik zeg... 18 jaar Ik drink zelf zeeeeeeer zelden (1-5 glazen per JAAR!) Ik heb 15 jaar gerookt maar nu gelukkig alweer 3 jaar rookvrij! Drugs vind ik onplezierig.. heb wel eens geblowed / spacecake gegeten maar ook een zeldzaamheid