Ik kan me op dit moment maar één ding bedenken: de kinderwagen. Niet zozeer het merk ofzo, maar mijn dochter wilde met vier maanden al zitten. De wandelwagenbak is niet lang gebruikt. Als ik het over mocht doen, had ik liever het geld uitgegeven aan een goede buggy i.p.v. een kinderwagen met reiswieg.
Hydrofielen, mobiel voor boven het park (dochter werd daar hysterisch van), speelmat (ze was te druk bezig met rollen om aandacht te besteden aan die speeltjes), flessenwarmer.
Ja, ik weet het! De babyfoon. Ik geloof niet dat die vaak aan heeft gestaan. Ik ging veel liever kijken.
De handkolf, ik had veel beter elektrisch kunnen gaan kolven, dan had ik misschien nog steeds bv gegeven... Badthermometer! Ding echt welgeteld één keer gebruikt, hahaha. Kinderwagenbak.. áls hij al eens meeging met de wagen, dan gebruikte we meer en deel de maxi cosi (lang kind, en nooit langer dan 1 uur weg/onderweg, en vaak op plaats van bestemming in de box). Groot onding! Liefs,
Het babybadje.. Ik denk dat die smurf daar 5x in geweest is. Hij is erg lang dus ligt nu al opgepropt in dat ding. Neem m veel liever mee als wij zelf in bad/douche gaan. Alleen als ik hem ff gauw in een badje doe na wat spuug/sproeiluiers dan pak ik hem nog wel eens. Verder staat hij vooral stof te happen. Kruiken: De kraamweek gebruikt daarna niet meer.. om maar niet te spreken van mijn koekakruikzakken a 15 stuk die dus ook in de kast liggen te meuren
Ik baal dat ik een buggy heb gekocht, want mijn dochter heeft er misschien maar 2x in gezeten ofzo. En kleertjes met een capuchon zijn in het begin echt heel onhandig! Sowieso had ik achteraf gezien wel flink wat dingen goedkoper kunnen kopen (tweedehands of een goedkoper merk), maar ja ik wilde natuurlijk het beste van het beste.. Dat gaat de volgende x dus anders!
-Badje + standaard, L gaat altijd met 1 van ons in bad of onder de douche -Heel veel vestjes, hij heeft ze nooit gedragen omdat ik het helemaal niet praktisch vind (capuchon, en de rits komt tegen z'n gezichtje aan) - 4 paar krabwantjes, nooit gebruikt - 10 rompers met lange mouw, ik gebruik altijd die met korte mouw of overslagrompers - 12 hydrofieldoeken en washandjes, 1 van allebei was genoeg geweest, omdat we ook 2 XL hydrofieldoeken hebben die ik veel handiger vind - maxi cosi, we hebben geen auto, slechts 1x gebruikt voor de taxi van ziekenhuis naar huis - 3 verschillende voetenzakken voor maxi cosi of kinderwagen, niet nodig omdat hij onder lakentje en dekentje ligt - 5 badcapes van badstof, ik gebruik zachte warme omslagdoeken - kruikjes + hoezen, toen we uit het ziekenhuis kwamen was het niet meer nodig, het is warm genoeg in zijn kamertje - luieremmer, nooit gebruikt... En zo nog wel meer denk ik, haha...
Om mezelf een hoop miskopen te besparen, ben ik gister lid geworden van de plaatselijke speel o theek. Allerlei speelgoed te huur, ideaal. En nog een tip tegen miskopen (of eigenlijk cadeaus die je niet wilt): maak een verlanglijst op internet en schrijf de link op het geboortekaartje. Werkte super bij ons! Verder nog mijn miskopen; Kruiken ( alleen gevuld met heet water omdat ik thuis dreigde te bevallen, zoon besloot van niet. Dus terwijl ik in het zhs lag te bevallen, lagen de kruiken thuis koud te worden...... Daarna nooit meer gebruikt)
Hydrofielen washandjes. Wat een miskoop! Mijn vriend had ze gehaald, moest van de kraamhulp Want ik had ze dus niet gekocht. Alleen zij heeft ze dus gebruikt en ik nog nooit. Hydrofielendoeken gebruik ik juist wel weer heel veel. Nog steeds voor mijn oudste ook. Nog meer miskopen: stugge kleertjes voor baby's. Spijkerstof enzo, vestjes met capuchon. uberhoubt vestjes eigenlijk. Alleen die borgsvesten vind ik fijn. Mini monkey draakzak, wat een onding! Topmark buggy. Lomp en zwaar. Stuurt waardeloos. 100 weg gegooid geld. Babybadje, wat een gedoe met vullen en leeglopen. Douchen is zoveel makkelijker. Die aventbakjes voor voeding/zelf gemaakte hapje in te bewaren. Dit kan ook prima in een diepvrieszakje als je iets wil invriezen. Box, hij dient eigenlijk als speelgoed opslag plaats.. Dekentje voor ledikant, schoppen zo snel van zich af. Slaapzak is zoveel handiger. Aanrader: stretch rompers van de hema. Vooral met luier ongelukjes ideaal. Je trekt ze zo over de billen uit. Bondolino! Joolz kinderwagen. Super fijne wagen. Ipad Als ik niet oppas gegarandeerd uren speel (kijk) plezier. The bag 4 seasons van Puckababy. Heerlijke slaapzak! Ben gewoon jaloers op mijn eigen kind Kruik is een twijfel gevalletje. Ik gebruikt ze toen ze nog heel klein waren om het bedje voor te verwarmen en na het douchen de handdoek te verwarmen. Maar eigenlijk ligt die nu al maaaaanden stof te verzamelen in de kast... Vast nog wel meer miskopen en aanraders. Vooral met speelgoed veel miskopen gedaan. En dat zit m vooral in de hoeveelheid
Badje 1 keer gebruikt... ik hoop die komende zomer te kunnen gebruiken als speelbadje in de tuin. En de luieremmer heb ik ook nooit gebruikt.
Wat ik nog niet tegen ben gekomen: Slaapzakje zonder afritsbare mouwtjes! We hadden niet opgelet in de winkel, dus nu zitten we steeds te prutsen met de armpjes en het truitje voor elk slaapje uit doen. Het reserveslaapzakje voor het kinderdagverblijf heeft geen mouwtjes, nog beter
HAHA, herkenbaar! Ik had er 1 gekocht om de stuwing weg te "werken" toen ik bv gaf(zat tegen borstontsteking aan). Maar bv lukte niet goed, en toen ben ik álles af gaan kolven. Zat ik daar midden in de nacht nog 3 kwartier te kolven nadat dochter flesje had gehad....En overdag koste het ook zoveel tijd. Gelukkig deed dochter het goed op de flesjes afgekolfde melk, dat maakte al het tijdrovende gedoe wel weer enigszins goed Volgende keer word het meteen kunstvoeding óf een electrische dubbele kolf.
Wipstoel, dochter heeft er denk ik 4 keer ingezeten. Tummy tub 1 keer gebruikt, 2e hands kinderwagen. Reed verschrikkelijk, zo zwaar en was gewoon lelijk, stof gerafeld. Nu een goede gekocht, en wat draagdoeken. Kruiken gebruikten we dagelijks, dochter is geboren toen het -22 was. En appartement met enkel glas Hydrofiele doeken gebruik ik ook nog dteeds.
Speelgoed. Ze speelt echt booit met speelgoed. Liever met potten en pannen in de keuken. Laatst weer geprobeerd iets te kopen maarna tien minuten kijkt ze er al niet meernaar om.
Flessenwarmer vind ik ook de nr. 1 miskoop, wat een onzin is dat. Verder zijn eigenlijk alle hier genoemde miskopen bij ons goed in gebruik: babybadje, hydrofielluiers en -washanden, wipper, kinderwagen, autostoeltje én draagzak, vestjes met capuchon (wel met drukknopen) die wij voor haar leeftijd als jasje gebruiken, kruiken in de kraamweek goed gebruikt, etc. Er staan ook wel dingen tussen die ik überhaupt niet heb, zoals een luieremmer, badcapes. Over het algemeen geldt denk ik dat je iets beter kunt kopen zodra je het nodig hebt. Natuurlijk heb je bepaalde basisbenodigdheden, maar veruit het meeste kun je zo halen als blijkt dat je het mist!
O ja, handkolf vind ik zelf dus wel prettig, want soms moet ik buitenshuis kolven. Ik heb voor thuis een elektrische en voor onderweg een handkolf.
een magnetronsterilisator, noooooit gebruikt. potjes opwarmer, was redelijk handig voor de camping, maar verder??? onding! Oudste had van mijn broer en schoonzus een prachtig wit (en hééél erg duur!!) skipakje gekregen, jasje met broekje. Jasje wilde hij wel aan (met moeite) broekje was krijsen!! (mt 62, dus hij was nog heel klein) De andere 2 kinderen hebben ook alleen maar het jasje gedragen trouwens.
Teveel unisex kleertjes.. We wisten het geslacht niet tot de geboorte maar had veel te veel unisex kleertjes gekocht.. Ze heeft meer dan de helft niet aan gehad. Kleertjes zonder veel stretch.. Heel leuk merk dat lief! Lifestyle, maar shirtjes zonder stretch bij klein baby'tje is niet handig... Aluminium kruiken.. Je brand je tengels aan die rot dingen.. Gelukkig kon onze meid haar temp goed vasthouden, dus bijna niet nodig gehad..
Ik vond het voedingskussen de miskoop van de eeuw, spijt van die 50 euro joh. Een gewoon hoofdkussen werkte beter dan dat rotding! En die 2 kruiken die manlief van de kraamverzorgster moest gaan kopen ( terwijl het nog steeds bloedheet was buiten vanwege die hittegolf )