Weekmenu

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 31 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoi allemaal,

ik wil toch eens kijken of een weekmenu (qua warme maaltijden) handig is voor me, ik denk het wel. Weet nooit wat ik moet koken en maak dus ook nooit iets nieuws. En ik denk dat er ook meer variatie gaat komen hierdoor.

Waar voldoet jouw week aan? Bijvoorbeeld 1 x week pasta, of vis? Hoe vaak iets snels/makkelijks?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    hier maak ik ook weekmenus maar ik kook wel vaak meerdere dingen per dag omdat ik anders eet als man en kinderen. Ik eet bv veel vis en mager vlees en weinig aardappels. Man en kinderen eten wel veel aardappels. Maar een globaal gemiddelde van hun

ma. Agv
    di. Pasta of rijstgerecht
    woe. Agv
    do.agv
    vrij. Soep met brood en salade. Restjes uit de vriezer ofzo. Vaak makkelijk ivm zwemles
    za. Heel verschillend. Kan agv zijn maar ook lasagne. Pasta. Rijst. Vis en gebakken aardappels. Of biefstuk of varkenshaas of wraps etc etc
    zo. Altijd friet

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ons weekmenu

ma: broodjes visburger, ovenfrites en salade
    di: Spanakopita
    wo: Aardappels, rode bieten, speklapje
    do: Spaghetti bolognese
    vrij: Pompoensoep
    za: Pasta carbonara met een salade
    zon: broodje shoarma

En volgende week

ma: Rijst met gebakken vis en verschillende groente
    di: aardappels spinazie gehaktbal
    wo: Lasagna
    do: aardappelpuree, rodekool en hachee
    vrij: Pannenkoeken
    za: Salade nicoise
    zo: geen idee nog ;)

Van alles door elkaar dus... en de dagen die erbij staan dat kan gerust in een andere volgorde ofzo gebeuren hoor. Ik bedenk gewoon 7 dingen per week :)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik bedenk 7 dingen per week en kijk op de dag zelf wat handig is. In deze tijd van het jaar vaak 2x stamppot per week? Altijd een pasta of rijstgerecht dan nog een keer los agv of bv mie ofzo. Vaak ook een keer iets met brood, niet een boterham maar belegde stokbroodjes, soep met verschillende soorten brood en smeerseltjes erop bv. Dan nog pasta of rijst of gebakken aardappeltjes. Probeer 2x vis te doen maar minimaal 1 keer.

in de zomer minder stamppotten maar veel rijst/pastasalades.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik bedenk ook gewoon 7 dingen. Vaak is er 1 dag makkelijk door een restjes dag in te plannen. Ik probeer vis, vlees en vega af te wisselen en iets meer vega in te plannen. Wij eten niet zoveel aardappelen maar ook dingen als zilvervliesrijst, volkoren couscous, quinoa, boekweit, gerst, spelt, volkoren of speltpasta.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik heb het al eens vaker gezegd op dit forum, maar ik zweer bij het boek "52 weekmenu's en boodschappenlijstjes"

7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik doe ook altijd 7 dingen bedenken en kijk ook welke groente enz er in de reclame is.
    Werkt voor ons ideaal aangezien we beide werken en vrij laat thuis zijn

8. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Goeie tip. Ga ik eens naar kijken :)

9. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik stel aan de hand van de reclame folders van de winkels waar ik naartoe ga een weekmenu op. Dit doe ik voor zeven dagen. Werkt prima! Zo kan ik rustig bedenken wat ik wil eten en is het ook veel goedkoper dan iedere dag boodschappen doen denk ik.

Deel Deze Pagina