Nadat het al de hele dag en de nacht had gerommeld en ik 's nachts bloedverlies kreeg (was toen 32+6 weken zwanger), maakte ik hem wakker met de mededeling dat ik nu toch echt het ziekenhuis moest bellen. Waarop hij zei: misschien als je nog even gaat slapen gaat het misschien wel over. Dusss...
Haha, een beetje vergelijkbaar hier met de jongste. 's Ochtends om half 10 eerste dosis wee-opwekkers gehad: beetje menstruatiekramp, maar verder niets. Half 1 's middags volgende dosis. Elke 3-4 minuten weeen, maar na 3 uur nog maar 1 cm ontsluiting. 1 cm erbij gestript, vliezen gebroken, weeenstorm van heb-ik-jou-daar en een uur later gigantische persdrang. Eerst opgehouden, want ja... dat kon toch niet. Manlief gevraagd te bellen voor de VK, (ziekenhuis). Maar ophouden ging echt niet en de VK kwam maar niet. Ik tegen manlief roepen dat ie de VK moest halen, omdat dochterlief toch echt nu kwam. Hij : Nee, dat kan niet, je moet het wel ophouden. Ik: Het hoofdje is er al.... Hij een beetje in paniek de gang op, waar net de VK aan kwam kuieren. "Ze komt, ze komt!" Nouja, toen ze bij m'n bed stonden, was het dus al gepiept....
Toen mijn dochter net geboren was had ze best lang haar met krullen! We stonden er allemaal best van te kijken zelfs de zusters haha! Maargoed,ik lig met onze dochter op zaal en mijn man en ik hebben het over haar haren waarop mijn man ineens grappend zegt; You know what? When I seen the doctors walking past me with her wrapped in the towel I could only see the top of her head and her curls, and I when I seen that I thought ' That can't be mine!' Hij lag helemaal dubbel, ik niet zo eigenlijk lol.
Terwijl ik helemaal stuk lag te gaan van de rugweeën klaagde mijn man dat zijn hand pijn deed omdat ik er te hard in kneep. Uhhh.. Jammer voor je!!
Mijn man klaagde over pijn in zijn nek ' omdat hij verkeerd had geslapen ' terwijl ik aan het persen was. Doe maar niet schatje... GRRR.
Haha. Ik beviel in het ziekenhuis en toen ik op de werkkamer zat met weeën die om de 3 min kwamen vond mijn vriend het wat saai en lang duren en kloeg hij dat ik geen tijdschriften voor hem had ingepakt. Vroeg hij of hij even naar de krantenwinkel kon gaan. Heb hem even boos aangekeken toen... 20 min later werd mijn water gebroken en mocht ik gaan persen. Hier blijf je standaard 2 nachten in het ziekenhuis. Na de eerste nacht kloeg hij over de kwaliteit van het bed (was een bank die je kon uittrekken tot bed) en dat ik niet kon klagen want ik lag in een lekker ziekenhuisbed .... Dat ik geen oog had dichtgedaan vond hij blijkbaar normaal, haha. Ook het feit dat er geen eten voorzien was voor de partner (partners moeten in de kantine gaan eten en zelf betalen natuurlijk) vond hij maar slechte service....
Oh, mijn man vroeg of hij misschien een paracetamolletje voor me moest pakken, terwijl ik volop met mn weeen bezig was... De verloskundige zei toen dat dat ene paracetamolletje echt niets zou helpen... Dit was op zich nog wel schattig, want hij wilde me alleen maar van de pijn af helpen. Een andere keer dat ie me wel beledigd heeft, was toen ik op zn kop stond van de kiespijn, echt zo erg dat ik het liefst met mn hoofd tegen de muur wilde bonken en toen vroeg: Heb jij nou zo'n lage pijngrens of wat is dat nou altijd met jou? Toen kon ik hem wel wat doen. Hij zei dat omdat ik toevallig kort daarvoor vreselijke keelontsteking had gehad. Zo erg dat ik niet eens kon slikken. Zelfs niet praten. Ik was de pijn zo zat, dat de tranen in mn ogen stonden. En een aantal maanden daarvoor had ik een spier in mn nek verrekt en kon ik me niet bewegen, zonder een verschrikkelijke pijnscheut in mn nek te krijgen. Ik kreeg toen van de HAP gelukkig een soort morfine-achtige pijnstiller, wat de pijn wel iets hielp te verzachten. Door deze situaties vroeg hij zich dus die keer met die kiespijn af of ik dan misschien een lage pijngrens had.... Nee meneer heeft zelf gewoon nog nooit wat gehad, dus hij weet gewoon niet wat het is om echt pijn te hebben. Nog nooit een gaatje gehad, bijvoorbeeld. Nog nooit iets verrekt... Tja, dan kun je dus niet oordelen. En als hij zelf een beetje buikpijn heeft, denkt ie meteen dat ie dood gaat. Echt zo irritant!!!
Haha grappig om te lezen! Maar soms ook... Gggggrrrrrrrrrrr! Hier was mijn man echt superlief en goed voor me. Hij was soms iets te lief en zat aan mij wanneer ik dat niet goed kon hebben (wist hij wel, maar wat moest ie anders). Toen ik ineens heel duidelijk tegen hem zei da ie van me af moest blijven, was het duidelijk. Verder was ik heel rustig en hij heel lief.
Mijn ex was echt een hork tijdens mijn bevalling. Wou navelstreng niet doorknippen wou niet bij de ruggenprik zijn ging om de haverklap roken en als klap op de vuurpijl zat hij een big mac menu weg te maken...
Alleen zulk gedrag tijdens de bevalling van je partner is al genoeg reden om hem tot ex te bombarderen. Wat een loser!
Haha grappige verhalen Toen mijn vliezen gebroken waren sprong mijn man uit bed pakte de tas en maxi cosi en riep: we kunnen gaan! En hij had totaal niet door dat hij in z'n pyjama naar het ziekenhuis wilde vertrekken
ik had tijdens de bevalling van de oudste een weeënstorm en mijn man vond de 'heuveltjes' op de monitor blijkbaar erg leuk. hij zij opeens 'kijk schat daar komt weer een grote!'. Toen had ik toch wel even zin om hem een draai om zijn oren te geven!
Niet echt rare opmerkingen hier van mijn man, wel van de zuster. Hij moest tijdens de bevalling van mijn dochter ineens naar het toilet , aan het einde van een hele lange gang en toen hij weg was had ik volledige ontsluiting en mocht persen. Toen zei de zuster "even wachten hoor, de vader is er nog niet".......Ja, EN???? Dacht je dat ik daarop ging zitten wachten?? Dacht het niet!! Ik ben dus gaan persen en de zuster is heel gauw de gang op gegaan en heeft hem geroepen, waarop hij ineens de verloskamer in rende met de zuster achter hem aan
Mijn ex wilde ook de navelstreng niet doorknippen (heb ik gedaan) zat te piepen dat hij honger had... Zei tegen iedereen dat het een gemiddelde befalling had ( na 4 uur volledige ontsluiting een vacuumverlossing.. En daarna ontstoken hechtingen) Hij kon niet lang masseren want dan deed zijn hand pijn.. Was absoluut niet in staat voor mij op te komen toen ik het zelf niet meer kon.. Er is btw ook geen enkele foto van mij zwanger. Maar ook bijna geen van mij met mijn kindje... En de rest heb ik verdrongen.. Gelukkig is het mijn ex...