Hoi meiden, Ik vroeg me af wat jullie praktische tips voor het leven zijn. Mag over vanalles gaan, maar dingen waar jullie écht baat bij hebben. Mijn tip: als je weinig geld hebt en je moet kiezen waar je geld aan uitgeeft om er toch goed uit te zien, stop je geld dan in (in deze volgorde) een goede kapper, goede jas, goede schoenen en goede tas. (Je ziet het.... hoeft niet diepgaand te zijn )
De tip (of liever: spreuk), vaak geopperd door mijn vader. waar ik vaak iets aan heb is: 'een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest'. Zó waar...
Die is idd heel erg goed, alleen zo jammer dat ik dat toch niet om kan zetten tot "daden." Heb eigenlijk zo geen tip, probeer te leven onder het motto: "een dag niet gelachen is een dag niet geleefd." Zo stom, maar wel waar...
Begin de dag met een dansje Begin de dag met een lach Want wie vrolijk kijkt in de morgen Die lacht de hele dag, ja die lacht de hele dag. Begin de dag met een dansje - YouTube
Volg je hart en gevoel. Deze 2 zijn samen 1 en de kracht hiervan is sterker dan alle adviezen van anderen!
Bekijk de wereld als een spiegel. Dus "wat gij niet wilt wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet..."
Ik ben ongelofelijk van de clichés: - do not sweat the small stuff - choose your battles - carpe diem - live is not how many breaths you take, but how many moments take you breath away etc etc
Ik heb er meerdere die voor mij van betekenis zijn en waar ik zelf veel aan heb gehad: "Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst" "Verlaat nooit iemand met ruzie, je weet nooit wat er die nacht gebeurd"
Ik ben nogal een piekeraar, ontzettend onzeker en zie altijd beren op mijn pad, als het om mijn eigen prestaties gaat. En dan zegt mijn moeder altijd: Als je druk maken zou helpen, dan zouden we ons met z'n allen druk maken met je. Met andere woorden : niet druk maken, het helpt toch niet.
Niet echt diepzinnig, wel handig. Sinds kort het motto weer opgepakt: Nooit met lege handen lopen. Wat betekend dat als ik naar de keuken loop, ik gelijk even de kopjes meeneem en in de vaatwasser zet. Als ik weer de keuken uitloop neem ik iets mee dat eigenlijk in de kamer hoort, enz enz. Zo blijft het hier ineens een stuk netter in huis En ik hoef niet meer 1x per dag sjacho alles weer op zijn plek leggen, dan lijkt het zo veel haha.
1) Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd 2) Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Ga nooit de deur uit zonder doei te zeggen.. Ga nooit de deur uit zonder een kus Vergeet nooit te zeggen hoeveel je van iemand houdt!! ( voor je het weet ben je ze kwijt ) Geniet van alle KLEINE dingen in het leven, dan waardeer je grotere dingen meer!! Ik persoonlijk ga altijd uit van het slechtste kan het alleen maar meevallen!!