liever lachen om wat is geweest dan vrezen wat nog komt misschien. is een zinnetje in een tekst van blof. en het gras bij de buren is altijd groener.
Ooooh dit doe me zo denken aan die Utrechtse buschauffeur.. Donkere man, en aan het einde van elke busrit, zingt hij dit, of een ander liedje, door de microfoon, en bedankt hij alle inzittenden voor het meerijden, blablabla.. Heerlijke man is dat
Mijn kraamverzorgster zei ooit: 'Je moet eerst voor jezelf zorgen, vóór je voor iemand anders kan zorgen.' Dat is me altijd bij gebleven op de één of andere manier...
Mijn vader zegt altijd: Begeren is beter dan beheren. Denk er maar eens overna. Je maakt je druk om iets wat je heel graag hebt en als je het hebt blijkt het ineens niet meer zo belangrijk als je dacht.
Oh ik heb ook nog een hele goeie.... Niets geeft meer voldoening dan datgene te doen waarvan men zegt dat je er niet toe in staat bent!!!
"Als je het gevoel hebt achterom te moeten kijken, dan haalt het leven je in. Kijk je vooruit, dan zie je daar een begin" Kortom leid een eerlijk leven en veel is je gegunt en wordt je gegeven "Kinderen zijn zo volgzaam als de duidelijkheid van een goede instructie" Deze lijkt me voor zich spreken... en ook erg toepasselijk op volwassenen.
Elke dag minstens 1x naar je zelf lachen in de spiegel! Het leven en je zelf niet al te serieus nemen, wijk eens af van de norm en zie waar je belandt. En wat ik heb geleerd van mijn schoonvader: Als je iets wil en je hebt de mogelijkheden: DOEN Wat je vandaag niet kan oplossen, komt morgen wel: kortom, piekeren heeft geen zin, daar los je in ieder geval niks mee op. Oh ja, en wat ik de afgelopen tijd echt heb geleerd: Ieder huis heeft zijn kruis...in het verlengde van : het gras bij de buren lijkt altijd groener
Mijn vader had 1001 wijsheden waarvan ik een groot aantal heb opgevolgd, maar deze het dichtst bij me staat; Voor als je 't even niet meer ziet zitten: * Al is de nacht nog zo donker, morgen wordt het vanzelf weer licht. En een engelse waar ik heel veel in herken; * "Don't look down on anybody, unless you're helping them up"
Toen ik een depressieve tiener was gaf iemand mij ooit de tip: "je moet zelf iets van je leven maken, want en ander doet het niet voor je" het is nog steeds wel mijn opsteker als ik weleens in een slachtofferrol wil wegkruipen
Wat ik dagelijks toe pas is: Wij vrouwen hebben er altijd en handje van om te kijken naar wat er nog moet gebeuren en niet naar wat er al is gedaan. (huishouden) Dus als ik mezelf erop betrap dan pas ik dit toe en zeg ik hardop tegen mezelf nee mythe kijken naar wat er al is gebeurd.
Deze dus! Die gebruik ik altijd.. Ik ga niet met een ruzie slapen! Is eigenlijk voortgekomen omdat mijn moeder is overleden toen ik 6 jaar was. En in mijn hoofd denk ik altijd dat ik die avond daarvoor ruzie heb gemaakt. Ik weet niet of het ook echt zo is of dat ik het gedroomd heb en als het al zo was dan was het waarschijnlijk omdat ik niet wilde gaan slapen ofzoiets.. maar toch ga ik nooit meer slapen met een ruzie.
Meerdere, afhankelijk van mijn stemming. 'pick your battles' 'always look on the bright side of life (tada tada tada tada)' 'ach niemand weet hoeveel er door garnalen wordt geleden' en heel belangrijk: 'kennut nie zoas ut mot dan mottut zoas ut ken'
ik heb geen haast, ik heb tijd zat. geen stress om iets af te maken of dat je veel moet doen, als je de tijd neemt gaat het veel sneller en beter als dat je loopt te haasten.
Probeer de uitdaging te zien in dingen die je moet doen. Probeer te bedenken wat je wilt, van roepen wat je allemaal niet wilt is nog nooit iemand beter geworden.
Zo af en toe lukt deze me: hoe als je je met zorgeloosheid kon omringen en dat dat je ruimte was Bert Schierbeek Weet je wat, ik ga hem in m'n handtekening zetten, dan zie ik gem regelmatig.