je kunt beter spijt hebben van dingen die je wel hebt gedaan, dan van dingen die je niet hebt gedaan En Vergeven is vergeten dat de toekomst anders had kunnen zijn!
TS: Leuk en origineel topic Dit is absoluut mijn motto (en als ik er aan denk helpt het altijd!) "A positive attitude RULES the day"
Life isn't about waiting for the storm te pass. It's about te learn to dance in the rain. Ongeluk zit in een klein hoekje. Geluk zit in de rest.
ik heb niet echt een spreuk, maar relativeren helpt altijd goed. Dan bedenk ik in een situatie wat het állerergste is wat er kan gebeuren en dan valt het vaak toch mee. En wat ik mezelf regelmatig zeg is: En nú ben ik hier.. Vaak leef je van moment naar moment en vergeet je te genieten van het moment op zich. Probeer eens 'als je al bezig bent met straks' te zeggen; en nu ben ik hier! Dan besef je weer eens dat het leven bestaat uit deze momenten
"Haastige spoed doet zelden goed!" (ik hou er niet van om gehaast te leven) "Het zijn de kleine dingen die het doen" (de kleine dingetjes als de zonneschijn, de lach van een kind, drinken als je dorst hebt.. geniet er van en het leven ziet er mooier uit) Wees tevreden met wat je wel hebt.. soms moeilijk ik weet het, maar als ik mijn leven vergelijk met een gezin uit de middeleeuwen of Afrika dan is er ineens een heleboel om tevreden om te zijn. Verder jezelf niet te veel met anderen vergelijken! Iedereen is anders en uniek!
waar een wil is is een weg. en is die weg weg dan zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben. en voor mij de 5 D's : Dromen, Denken, Durven, Doen en Doorzetten
ik zeg elke dag vaak tegen mijn kindertjes en man dat ik van ze hou. ik vindt t heel belangrijk,want dit heb ik vroeger erg gemist. groetjes
Uitspraak van onze ex-eerste-minister: los de problemen op als ze zich stellen en niet eerder. En deze van Churchill: we maken ons 90%van de tijd zorgen om iets dat in 10% zal gebeuren (dus niet piekeren). En mindfulness: adem in en adem uit en concentreer je even op niets anders
Ik ben bepaald geen piekeraar, iemand die zich snel zorgen maakt, maar op de zeldzame momenten dat ik me toch ergens flink druk om dreig te maken stel ik mezelf de vraag: "Hangen er levens van af?" Zolang het antwoord "nee" is, is het dus niet belangrijk genoeg om me er al te druk over te maken! Werkt heel relativerend!
Ha ha ha was jij niet diegene met een slice of lemon in het 'show jezelf' topic? De citroenen/limoenen vormen zich wel als een 'gele draad' door jouw leven?
Herkenbaar Ben zelf niet zo'n piekeraar, maar manlief wel.. Ik zeg ook altijd tegen hem: Vergaat hierdoor de wereld? Als het antwoord nee is: niet druk om maken! --- Ben zelf van de Engelse spreuken, die van Theeleutje is ook mooi! En heb er zelf ook 1 in mijn handtekening Die vind ik op onze situatie mooi van toepassing.. Als je helemaal aan de grond zit, kan je alleen nog maar omhoog