Het leek eerst zo mooi, maar nu dood ongelukkig, door mijn werk! Zo'n 4 weken geleden begonnen met mijn nieuwe baan.. Commercieel callcenter medewerkster outbound, niet mijn voorkeur (ik haat het namelijk als ik wordt gebeld haha), maar ik dacht, werk is werk! Het leek de eerste 1,5/2 weken erg leuk! Maar het is moeilijk om in deze tijd mensen dingen te verkopen die ze echt niet nodig zijn, en vooral als het 90% 80+ is, maar ondanks dat, een leuke sfeer, gezellige groep etc. Maar ik ga ervoor, ondanks het niet "mijn ding is".. Toch krijgen we (meerdere collega's die ongeveer tegelijk zijn binnengekomen) constant commentaar.. En dan er achter aan, ik wil dat jullie binnen een half uur een sale hebben (terwijl we soms 30 min lang alleen voicemail krijgen).. Die druk is niet fijn werken.. Daarnaast opgevangen toen een collega eruit ging, dat je je eerste 20 uur niet betaald krijgt als je er geen 8 weken hebt gewerkt, terwijl hun de meesten er rond 7 weken uit gooien (elke week komen er 5-10 nieuwe binnen).. Dit heb ik nagevraagd en het klopt idd. Terwijl het niet zo in het contract staat en niet verteld is bij het sollicitatiegesprek. Ook had ik (net als een aantal andere collega's) gesolliciteerd ivm het zelf indelen van tijden, de ochtend van 09.00 tot 12.30 is voor mij ideaal, dan kan ik mijn zoontje ophalen, want niemand die het verder kan doen. Dit zeiden ze ook bij het gesprek en de training, ideaal icm kinderen omdat je je tijden zelf mag bepalen. Nu gaat het ondertussen zo.. Ik lever mijn rooster netjes in, met mijn tijden. Krijg een akkoord terug. Vervolgens kom ik daar, zeggen ze "wat doe je hier, je staat op de middag", terwijl ik echt ochtend had ingevuld. Zonder overleg dus aangepast.. Dit is nu 4x gebeurd, dat ik er stond en er zonder overleg wijzigingen waren. Zo werd ik dinsdag ook gebeld (had ik ff een avonddienstje ingepland), waar ben je, je moet werken! Dus uitleg weer gegeven dat ik avond jad ingevuld en dat het akkoord was. Maar dat kon niet. Dus ik moet zaterdag maar.. Want per week 4 verplichte shifts.. En 2 achter elkaar kan ook niet (wat op bijv. Woensdag wel kan) Daarnaast mag ik ineens geen ochtend meer werken.. Terwijl ze in de vacature en tijdens het gesprek juist zeiden dat het doordoor ideaal was met kinderen. En dat wordt dus een probleem met mijn zoontje.. Nu zeggen ze: dan moet je maar keuzes maken of je zoontje belangrijker is of het werk.. Nou, mijn zoontje is dus belangrijker.. Maar ik heb een inkomen nodig.. Ik word zo ongelukkig van deze werkgever.. Afspraken niet nakomen, dingen wijzigen zonder overleg, gedoe met loon, ons omlaag trappen, etc etc Ik dacht altijd zo "als ik maar een baan heb", maar moet ik me nu zo ongelukkig voelen dat ik zelfs niet meer van mijn man, zoon en zwangerschap kan genieten? Dat ik al 4/5 dagen 's nachts wakker lig? Met tranen in m'n ogen naar mijn werk ga? Dit alles is zo kort beschreven, maar er speelt veel meer daar, hoe ze ons behandelen.. Sorry voor het zeuren, er zullen genoeg denken "mens, wees blij dat je een baan hebt", of "hoe kan je zo snel ongelukkig ermee zijn".. Zo dacht ik ook altijd, tot ik het nu zelf mee maak met collega's die zich net zo voelen..
Even mijn reactie aangepast want ik vroeg om een callcenter in Groningen waar dit mij een bekend verhaal van was maar herinnerde mij opeens de link die je mij gestuurd had en is het dus ergens anders. Kan mij goed voorstellen dat je ervan baalt, dit gaat natuurlijk niet zo als dat ze het jou voorgespiegeld hebben.
Hè bah dat klinkt ook echt waardeloos! Als je het financieel kan, neem ontslag. Maar volgens mij heb je het geld nodig he? Zijn er geen andere organisaties waar je dezelfde functie kan doen?
Och wat sneu zeg, bah nee het is niet normaal dat je zooo erg opziet om naar je werk te gaan. En wat ik lees gaat het je nog niet eens echt om je werk, eerder dat ze je als een stuk oud vuil behandelen. En elke moeder kiest voor haar kind ipv haar baan dus war is dat voor domme uitspraak, ze horen gewoon hun afspraken na te komen. Kan je niet ergens anders callcenter werk doen?? Hier doet iemand die ik ken ook dat werk en daar word wel rekening met uren enz gehouden. Die 20 uur zijn opleidingsuren volgens mij, heb nl ook een bij call center outbound een halve dag meegelopen en werd dat verteld, ik ben er alleen totaal ongeschikt voor dus heb al respect dat je dit werk kan!
Lijkt me logisch dat er zoveel verloop is. Als er zoveel verloop is dan vind ik dat altijd zorgwekkend. Hopelijk vind je een nieuwe baan! Of vind je je draai hier.
Ik denk dat ik weet waar jij werkt.. Sterkte! Afschuwelijke werkgever en ik ken twee mensen die echt precies dezelfde ervaring hebben als jij én zij zijn dolgelukkig dat ze inmiddels een nieuwe baan hebben.
Gezien je regio zou het kunnen. Het is in Assen.. Al zitten daar ook meerdere.. Ik hoop ook snel iets anders te vinden. In november komt er wat vrij bij mijn oude werkgever had ik begrepen, maar afwachten hoeveel.. Dankje
ik begrijp precies wat je bedoeld... HEt werken bij een callcenter gaat niet over rozen. Ik heb dit werk ook even gedaan, toen ik zwanger was. Terwijl ik in de top 3 stond van de verkoop, hebben ze me er toch uit gegooid vanwege het niet behalen van de targets. dit kwam omdat ik telefoontjes, waarvan de mensen gek werden dat we ze nogmaals belden, afboekte als niet geinteresseerd. (dus eerlijk was in het systeem) Mijn collega's boekten deze af als terugbelverzoeken. Dus mijn collega's hadden een hoger percentage in verhouding, maar ik de meeste verkoop. Dus omdat je eerlijk bent, word je er uit gegooid.... Aan de ene kant is het zo dat je idd blij moet zijn dat je een baan hebt natuurlijk, want zoeken naar een baan, wat je kan combineren met kinderen is (bijna) niet te doen. Maar ik vind ook, dat als je zo behandeld wordt, dat dat niet netjes is. Is er een vakbond? Ikzelf zou het niet kunnen meer, om dit werk te doen. zeker niet als je zo te werk moet gaan. Maar een inkomen is hard nodig. LAstige situatie dit! Ik hoop dat je het nog even vol kan houden. in ieder geval tot je evt iets gevonden hebt wat naar je zin is. (en je in ieder gevalk je uren uitbetaald krijgt) Dat vind ik overigens ook schandalig, wel moeten werken, maar niet betaald krijgen als je er eerder uit moet/gaat. in ieder geval, ik wens je er heel erg veel succes mee! Knuf!!!
Ook al heb je het geld nodig ik zou zo niet op willen staan. Dus ik zou snel op zoek gaan naar een nieuwe baan. Ook al zal dat niet makkelijk zijn. Wat je zou kunnen doen als je je lijst hebt ingeleverd met werktijden. Meteen een akkoord vragen ... dus twee kopieën maken ... en dan laten ondertekenen ... als ze dat niet doen dan aangeven dat je het zo ziet omdat je ook prive verplichtingen hebt. Verder zou ik ook eens contact opnemen met een rechtsbijstand of iets dergelijks wat je met deze situatie kan doen. Lijkt me geen gezond bedrijf als er zoveel verloop is. Sterkte
Veel callcenter werk is niet, alleen inbound waar je meer ervaring voor moet hebben.. Die 20 uur kunnen ze inderdaad rekenen als opleidingsuren heb ik begrepen, maar gister pas uiteindelijk het contract in handen gekregen.. Ze behandelen ons inderdaad als een stuk vuil.. Ik ben nog nooit ongelukkig geweest door werk, tot nu.. Ik kijk deze week ook nog aan, en wacht af wat ze met mijn ochtenden gaan doen van volgende week. Als ik dat moet verzetten stop ik sowieso, want ik moet mijn zoontje van school halen.
Sorry voor je zeuren???? Jij MAG klagen, is absoluut GEEN gezeur, jemig wat een werkgever...:x Heel gauw doorsolliciteren, desnoods je baan opzeggen, mocht je dit financieel kunnen redden! Erg veel sterkte toegewenst, want dit lijkt mij vreselijk!
Ik reageer zo even op de rest, zo even gauw mijn telefoon opladen (zit via telefoon online haha) Iedereen in ieder geval al bedankt voor de reactie's
Snel op zoek naar wat anders!!!! Ik neem aan dat je nog in je proeftijd zit? Ik zou vandaag nog een uitzendbureau binnenstappen! Suc6z!
Inderdaad, goed bewijs bewaren van die uren die je hebt gemaakt, dat kunnen ze echt niet maken hoor, je niet betalen voor uren die je wel gewerkt hebt! Klinkt als een ongelooflijke kl#tebaan, zou echt opstappen binnenkort, dat er zoveel verloop is, is je nu ook wel duidelijk. Zelf heb ik als telefonische enquêteur gewerkt, dan hoef je niets te verkopen, maar ze willen wel dat je een zo hoog mogelijk responscijfer hebt en je zoveel mogelijk informatie lospeutert (ook over salarissen enzo) van mensen. En altijd wat te zeiken en op te merken, al had je nog zulke goede cijfers, alleen maar gezanik over wat je toch anders moest doen. Echt, ik heb jaren als directiesecretaresse gewerkt, ben dat werk toen gaan doen, omdat het goed te combineren was met de kinderen, ondertussen werk ik nog even als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg en ik kan eerlijk zeggen dat ik nog liever de plee schrob bij iemand, dan dat ik urenlang aan die telefoon hang om honderd keer dezelfde vragen te stellen. Ik heb het zowaar nog ruim een jaar volgehouden, dat verbaasd me nog steeds.
Been there, done that. Heel erg waardeloos is het gewoon. En helaas... voor jou 200 anderen... die ook na een paar weken weer ingewisseld worden. En als ik het zo lees lig je er met een paar weekjes toch uit. Misschien dat je het 'lot' een handje kunt helpen. Zo heb ik mezelf ook een beetje eruit gewerkt bij een waardeloze werkgever.... Sterkte nog even..!
Zo.. Ik denk dat ik daar maar niet solliciteer.. Maar wat betreft je rooster, krijg je een akkoord op papier terug? Want dan zou je dat onder hun neus kunnen drukken. Zo van, nee, kijk hier heb ik akkoord voor!
Ik zeg: Zoek wat anders. En zorg er voor, dat je die 20 uur uitbetaald krijgt, want daar heb je recht op. Zorg ook, dat je ALLES wat akkoord is, dus je rooster en je gewerkte uren, zwart op wit met handtekening hebt. Alles netjes bewaren. En er achteraan gaan, dat je je geld krijgt. Ik zou ook nog een gesprekje aangaan, met de persoon waar je het gesprek mee had. Verder zou ik heel duidelijk zeggen, bij het inleveren van mijn volgende rooster, ná akkoord, dat dit nu vast staat, omdat er een handtekening onder staat. En dat jij NIET zonder overleg en akkoord van jouw kant, op andere tijden gaat werken.