Ik zal proberen een lang verhaal kort te maken: na een traumatische jeugd heb ik al 15 jaar geen contact meer met mijn moeder. Nu is er de afgelopen jaren via mijn werk een vriendschap ontstaan met een vrouw die echt een moederrol vervult, en tegelijkertijd ook een oma is voor mijn kinderen. Heel nieuw voor mij, maar het voelt ook zo fijn. Ik ben zwanger van onze vierde, en zij zal bij de bevalling zijn en een oma worden voor dit kindje. Binnenkort is zij jarig en wil ik graag een gedichtje aan haar geven, waaruit duidelijk wordt hoe erg ik haar waardeer, maar ook dat oma zijn niet iets is dat per se biologisch hoeft te zijn, maar dat de liefde die je laat zien veel belangrijker is. Heeft iemand tips voor mij?
Lieve Wat zijn wij dankbaar met jou in ons leven, Zoveel liefde heb je de kinderen en mij te geven. Familie ontstaat niet alleen uit een bloedband, Met jou als oma krijgt ons gezin een gouden rand! Zoiets? Even snel bedacht.. Maar misschien is het uit je hart nog mooier? Wat een mooi verhaal! Fijne zwangerschap!
Mooi! Ik zit zelf inderdaad ook al te denken, maar ik kom niet echt ‘los’. Fijn om een beetje een idee te hebben, dankjewel!