Jouw top 5 favoriete verzorgingsproducten

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 23 mei 2024.

  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.587
    8.196
    113
    Gelderland
    Verzorging en/of make up

    Wat is jouw absolute top 5. Welke producten blijf je opnieuw kopen en doen veel voor jouw huid/uitstraling.

    Ik zal beginnen. Heb een paar favorieten waar ik echt niet zonder kan.

    1: loveli deo echt op nummer 1.
    2: Aleppo zeep
    3: La roche-posay toleriane rosalic (anti redness dagcrème)
    4:cicaplast baume B5+ van La Roche-posay. Echt zo’n fijne crème om op schrale plekjes of als nachtcrème te smeren.
    5: gedeelde 5e plek :p jojoba olie voor het verwijderen van oog make-up en het verzorgen van mijn wenkbrauwen en wimpers. Én Zwitsal talkpoeder als droogshampoo. Werkt voor mijn blonde haar net zo goed als andere droogshampoo’s. Veel beter voor je haar en een heel stuk goedkoper.
     
    Meisje37 vindt dit leuk.
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.280
    5.219
    113
    Oe, kan een vergelijkbaar (maar ander) lijstje maken.

    1. Deodorant van Chagrin Valley. Werkt supergoed en helemaal geen witte waas, ik vind deze zoveel beter dan alle andere eco-deo’s.
    2. Aleppo zeep ;)
    3. Baobab olie (voor gezicht en haar en rest huid)
    4. Lanette creme voor (uitdrogings)eczeem plekjes
    5. Arrowroot poeder als droogshampoo

    Ik kan vast ook andere dingen verzinnen, maar vond het grappig om jouw toepassingen in een soortgelijk lijstje te zetten. De lanette creme zou ik niet direct in mijn eigen lijstje zetten, omdat ik die alleen smeer op eczeem plekjes en ik doe daar te lang mee om te zeggen “die koop ik telkens weer”. Maar werkt wel heel erg goed trouwens.
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.587
    8.196
    113
    Gelderland
    @MamavanLieverd, Wat een vergelijkbaar lijstje idd. Ook veel natuurlijke producten. De baobab olie ga ik even onthouden. Stimuleert de collageenproductie en is goed te gebruiken bij een rode en gevoelige huid lees ik.
    Ik ben bezig met het weg laseren van een rode plek op mijn wang. De huid voelt daar ruwer en ik merk dat als ik dat vaker insmeer met cicaplast en soms de jojoba olie het zachter wordt. Baobab kan misschien nog net even wat meer doen.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.218
    8.942
    113
    Krijg je geen rare doffe waas van de zwitsal talkpoeder?

    Heb nu een huismerk poeder en dan lijkt alles dof. Dan werkt de droogshampoo beter
     
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.638
    24.656
    113
    #5 Adje, 23 mei 2024
    Laatst bewerkt: 23 mei 2024
    1: Make up: Minerale make up van L’Oye en Mintenz (zowel foundations etc als oogschaduw, oogpotloden, etc)
    2: Loveli deo
    3: Loveli eye serum
    4: Loveli facewash
    5: Mintenz sensitive repair dag/nacht crème
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.587
    8.196
    113
    Gelderland
    Als ik hem 2 min laat zitten dan wordt mijn haar wel wat dof maar ik kan het hebben met mijn peper&zout kleur in combinatie met mijn uitgroei :p
    Het beste kan ik mijn handen er meteen doorheen halen. Moet ik het wel wat vaker herhalen.
     
    owly vindt dit leuk.
  7. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    757
    256
    63
    Bij mij in ieder geval de bb Cream van Heimish en de Cosmetic Serum - Oil for hair and body van Santo Volcano Spa. Gekocht in Griekenland, maar is het enige dat werkt voor mijn rode gezicht. ‘s avonds op doen en in de ochtend is de roodheid weg.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  8. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.356
    1.259
    113
    Vrouw
    • Paula’s choice BHA Liquid exfoliant. Geweldig tegen acne en mee-eters.
    • The Ordinary retinol serum, tegen rimpels
    • Sol de Janairo 68 set (douchegel, bodybutter en bodyspray)
    • Embryollise lait crème, dagcrème maar ook de perfecte primer onder make-up.
    • Glow Recipe Watermelon Dew Drops.
    Voor een mooie egale huid en ruikt lekker. Ook mooi om te mengen met foundation voor een meer glowy look.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  9. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.250
    771
    113
    home sweet home
    Welke Aleppo zeep hebben jullie?
     
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.587
    8.196
    113
    Gelderland
    suus02 vindt dit leuk.
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.280
    5.219
    113
    Bij mij wisselt het, is maar net waar ik toch ga bestellen (zepig.nl Holland and barret, online drogist. Ik neem altijd wel met ongeveer 12 % laurierbes olie, die is fijn voor mijn gevoelige trekkerige huid.
     
    suus02 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina