aan iedereen die de voorbije maanden een afvaltopic geopend heeft

Discussion in 'De lounge' started by bereke, Jun 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Hallo,

Ikzelf heb de voorbije maanden dus zelf zo'n topic geopend in de hoop om wat goede raad te krijgen, "de knop omgedraaid te krijgen", een schop onder m'n kont te krijgen,... .

Heel vaak zie ik gelijkaardige topics verschijnen. Nu vroeg ik mij af hoe het deze meiden is vergaan en ik dacht ik open even een topic met poll zodat ik het te weten kom. Mij is het trouwens nog niet gelukt tot nu toe... .

En aan diegenen die het gelukt is om af te vallen: hoe is dit uiteindelijk gelukt?
    En diegenen die het niet gelukt is: geef je het op of ben je nog op zoek naar dé methode voor jou?

Edit: poll lukt me niet. Dan maar zonder... .

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Heb jij niet laatst ook al om tips gevraagd...je moet ze wel lezen he ;) Op een gegeven moment houdt het denk ik op ...geen motivatie = niet afvallen

3. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    wat beschuitje ook al zegt, geen wilskracht/motivatie
    dan zal het ook niet lukken...

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ze vraagt toch niet om tips? Ze is gewoon benieuwd naar hoe het met de anderen dames die ook wilden afvallen gaat? Beetje aparte reacties

5. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb 12 weken de methode van Benfit gevolgd bij de sportschool, resultaat: zie onderschrift.
    Ben er supertevreden over in ieder geval, ben al eerder weleens afgevallen maar dit voelt als een nieuwe manier van leven, eten en bewegen. Kan het iedereen aanraden!

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    idd, zonder motivatie ga je het niet volhouden.

Ik doe nu 4 weken WeightWatchers ... ben ruim 5 kilo afgevallen en ik mag alles (!!) eten. Zolang ik maar binnen mijn dagtotaal aan punten blijf. En geloof me, ik hoef er niets voor te laten, hooguit te minderen. Sterker, op kantoor weet niemand dat ik dieet, ik kan namelijk gewoon alles eten wat ze in ons restaurant aanbieden, dus geen gedoe met bakjes van thuis mee.

En vooral ... sta jezelf af en toe toe om te "zondigen", in die zin ga je niet druk zitten te maken als je eens een koekje eet. Ik beloof me iedere week een handje vol M&M's enz. Van het weekend op een stedentrip geweest, en ik heb heerlijk gelunched in restaurants en zalig gedineerd bij de Japanner, heerlijke pesto's op de markt gekocht, samen met een al even heerlijk olijvenstokbrood om het op te peuzelen. Maar met alles ... met mate. Dus geen heel stokbrood, maar een paar stukjes met wat rucolapesto. En niet een hele zak M&M's maar een handje vol ... En ik geloof niet in dieeten die je dingen verbieden. Want zoals met alles, als je iets niet mag, dan wil je het juist! En dan is het moeilijk volhouden hoor.

Ik eet veel fruit, veel water drinken, magere yoghurt met fruit als ik lekkere trek heb, of ik maak een fruitshake (magere melk met fruit in de blender ... mjummie)

En ik kan het prima volhouden.

Maar zoals met alles. Alle goede tips ten spijt, als je mentaliteit niet om is, zal het gewoonweg niet lukken.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Voor mij is het wat langer geleden, maar ik heb wel wat topics erover gehad. Uiteindelijk ben ik afgelopen najaar 12 kilo afgevallen met de weight watchers in 7 weken tijd.

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier 19 kg afgevallen door gezond te eten en heel veel bewegen met behulp van de Wii Fit. Wil nog 10-12 kg kwijt, dus ben er nog niet. Succes!

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    jippie
    ey wat leuk nog een die met de wii fit , fit word zeg maar.
    Ik heb het boksen ( aparte cd ) en ik wilde Zumba nu gaan halen met zo riem erbij is dat.
    Vraag me af wat jij doet op de wii fit en hoe lang ongeveer? Ben wel eens benieuwd ik ken tot nu toe niet echt de motivatie vinden en de fut om ook echt regelmatig iedere dag erop te staan. Baal ontzettend van me lichaam. Ik doe dan vervolgens goed me best met het eten te minderen en actief te zijn om de volgende dag alweer een halve reep chocola naar binnen te werken....

ik weeg nog altijd 70kg. En niets op mijn hele lichaam is strak.. Gister voor de lol krachttraining op de wii fit gedaan. Kon niet eens me opdrukken,buikspieren doen fatsoenlijk ( meer als 3 keer) schaam me eigen kapot !!! Vroeger ( 2 jaar geleden kon ik die wel !!!!) man voel me oud en versleten!!

10. noukie89

noukie89 Niet meer actief

zie het niet als afvallen ( voor de meeste is het een straf)
    zorg gewoon dat je gezond gaat eten
    en veel water drinkt

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,346
    36,205
    113
    Ik ben sinds januari 16 kilo afgevallen en wil er nog 4. Geen dieet, gewoon minder snoepen, snacken en wat gezonder eten.

Motivatie is gewoon het belangrijkste. Er is geen easy way om even snel af te vallen, je zult er dingen voor moeten doen of laten.

12. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ik ben vandaag maar weer begonnen met de zoveelste poging om af te vallen. Ik moet 30 kilo maar met 15 kilo zal ik al een stuk gezonder zijn. Dus ik ga gewoon eerst voor de 15 kilo. Ik ga niet meer dieten, ik ga gewoon 3x daags gezond eten, en tussendoor fruit, en heel veel water drinken. Want dat werkt bij mij altijd haha......het enige wat ik moet proberen is volhouden! Ik zwem wel sinds vorige week elke dag 2,5 kilometer dus dat is al een goed iets, nu me dieet helaas nog volhouden. Ben het nu echt zoooooooooo zat dus ik ga er nu voor. Ik heb alle dieten zowat gehad en even gaat het goed maar de kilo's komen er wel weer bij helaas, dus nu maar gewoon gezond eten, niet meer snoepen, en veel water drinken en fruit eten!

Succes!

13. bereke

bereke Niet meer actief

Inderdaad!

Ik weet heel goed wat ik moet doen en heb de tips toen allemaal goed gelezen. Ik wou nu enkel weten hoe het de andere dames vergaan is. Hebben ze het aangepakt ja of nee en hoe dan. That's it ;)... .

14. bereke

bereke Niet meer actief

Fijn dat er toch een aantal op de goede weg zijn! Goed zo :).

Ja motivatie is natuurlijk het beginpunt. Maar daarnaast moet je ook een methode vinden die bij je past. En ik sukkel nog een beetje met beide denk ik. Daarom is het wel fijn om te lezen dat het sommige toch lukt, ondanks meerdere mislukte pogingen daarvoor. Toch niet voor niks dit topic geopend dan ;).

15. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Begin januari begonnen met minder eten, weinig tot niet snoepen en kcal tellen.
    Ja het is veel werk maar het is een sport om toch gewoon te eten met mate natuurlijk en dan niet boven de 1500 kcal te komen.
    Ik hou alles bij op een site.
    En op een gegeven moment weet je wat je wel en niet kan eten en hoeveel.

Tot nu toe ben ik daar 24 kilo mee kwijt geraakt en dat alleen maar door niet meer dan 1500 kcal per dat te eten.
    En ja natuurlijk kom ik er wel eens overheen maar zolang dat niet te vaak gebeurt vind ik dat ok.
    Ook eet ik af en toe patat/chips en andere lekkere dingen maar zoals een voorganger al zei met mate, kleine beetjes.

En ja doorzetten natuurlijk.
    Afvallen moet idd geen straf worden want dan hou je het niet vol.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben in 3 weken 2 kilo afgevallen.

Sinds de zwangerschap, nu bijna 3 jaar geleden, kon ik maar blijven eten. Maar ik eet wel supergezond, maar ja; twee borden en iets te veel koolhydraten, ik kan tussen de middag zo 3 dikke volkorenboterhammen op en ik doe een plakje kaas op brood en 1 in de mond.
    En ik sport nu 2x p/w (sportschool ipv medische 'bejaarden'fitness) en dat kon ik voorheen nog niet ivm bekkenproblemen.

Ik zag laatst foto's van mezelf na een dagje strand en dat was voor mij de reden om per direct anders te gaan eten en te gaan sporten.

17. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    In maart begonnen met afvallen d.m.v. South beach dieet. Ben nu 11 kilo kwijt moet nog 3 dus gaat de goede kant op. Kan ik in de vakantie weer in bikini. Mag nu al niet klagen hoor heb gezond gewicht maar mijn streven is nog 3 kilo. Ben nu al lichter als voor de zwangerschap, dus das al heel mooi natuurlijk.

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female

Een korte tijd geleden vroeg Bereke ook al hoe mensen het gedaan hebben. Toen heb ik mijn hele verhaal al neergezet. Ook allerlei tips erbij van iedereen. Dit topic leek mij precies hetzelfde. Meer bedoelde ik er niet mee hoor.
    Het lijkt erop of Bereke steeds op zoek is naar motivatie en dat zal toch uit jezelf moeten komen...

19. bereke

bereke Niet meer actief

Beschuitje, wil je wel eens op houden met die foute veronderstellingen ;). Ik vroeg me enkel af hoe het de anderen vergaan was, net omdat je inderdaad heel vaak zo'n topics ziet voorbij komen. En blijkbaar begrepen anderen de vraag wil direct juist ;).

Nogmaals: voor mezelf weet ik waar ik aan toe ben en hoever ik sta. Was gewoon benieuwd naar de rest.

20. bereke

bereke Niet meer actief

En dat had jij ook kunnen weten trouwens want hier enkele citaten uit dat andere topic, dus die zou jij ook gelezen moeten hebben ;):

- Het moet echt uit mezelf gaan komen. Dat weet ik goed genoeg.

- De motivatie is er maar het lijkt echt alsof ik op voorhand al weet dat het niet gaat lukken en daarom blokkeer ofzo.

- Je merkt het, ik ben heel verward eigenlijk. Ik ken de mogelijkheden, krijg goede tips hier maar zal toch echt voor mezelf moeten gaan uitzoeken wat de beste methode is voor mij op dit moment... .

Enzovoorts enzovoorts. Dus heb geen terechtwijzing nodig hoor... .

Share This Page