Bij mijn dochter weet ik het niet precies meer per trimester, maar ik zal het toch proberen: Eerste trimester: - Vermoeidheid - misselijk - afkeer van bepaald voedsel en geuren Tweede trimester: - jeuk aan m'n buik - stemmingswisselingen - harde buiken - huilbuien - slapeloosheid Derde trimester: - vermoeidheid - heel veel vocht vast houden - Pijn in stuitje en schaambeen (dochter was ingedaald met haar kont) En het kan best zijn dat ik er alweer heel veel vergeten ben. Ik weet nog dat ze tegen mij zeiden dat ik bijna alle zwangerschapskwaaltjes wel had gehad... Bij deze zwangerschap zit ik nog net in het eerste trimester. - Vermoeidheid - misselijk (hopelijk gaat dit net als bij de eerste over een paar dagen weer over met 12 weken) - stemmingswisselingen - slapeloosheid
Ik kan alleen over het 1e en 2e trimester wat zeggen, want het 3e begint pas net, maar: 1e trimester: Vooral vervelend; geen zin hebben in eten (de smaak ervan), terwijl je wel honger hebt. Eerste trimester verder behoorlijk kwaaltjesvrij; wat vermoeidheid, een enkele keer misselijk, vaak plassen, maar niets significants. 2e trimester: Vooral vervelend; wisselend humeur/ emotioneel/ huilbuien. Vaak zonder te weten waarom . Tweede trimester verder ook nauwelijks kwaaltjes, ook hier wat vermoeidheid af en aan, en gaandeweg wat meer last van heupen of rug bij lang staan of ongemakkelijk zitten. En bij vlagen enkele nachten slecht slapen. Oh, en vergeetachtig, en geheel in lijn daarmee plaats ik dit berichtonderdeel pas bij een edit nadat ik andere reacties doorlas en me het opeens bedacht Op naar ook zo'n relaxed 3e trimester
1e trimester; - moeheid 2e trimester; - aambeiden - bekkenpijn (rond 20 weken begonnen) Verder heb ik niets te klagen
1e trimester: misselijkheid / spugen moe bandenpijn 2e trimester: misselijkheid bekken 3e trimester niet goed kunnen slapen bekken
1e trimester: Geen honger/eetlust 2e trimester: Moe 3e trimester: Last van de rug Kortom, erg weinig te klagen
Eerste trimester: Misselijk en overgeven Vermoeidheid Depressie Afkeur geuren en smaken Tweede trimester: Harde buiken! Darmkrampen Bekken Vocht Spataders Derde trimester gaan we nu beleven!
1e trimester - vermoeidheid - misselijk worden van alle zoete dingen 2e trimester - lever begint tegen ribben te duwen - verschrikkelijke vermoeiheid (achteraf bleek een serieus tekort aan vit B12 en niet de combinatie van werk en al een zoontje te hebben) 3e trimester - enorme afkeer voor eten gekregen, niets smaakt nog - lever duwt gigantisch tegen ribben, zal ondertussen wel bijna gekneusd zijn als dat het geval nog niet is - vochtkussentjes onder m'n voeten waardoor lopen erg pijnlijk is - algemeen vocht vasthouden - voorweeën - maagzuur waar ik soms bijna van moet overgeven Zal blij zijn als de zwangerschap voorbij is en ik m'n kindje in m'n armen kan houden. Nog een paar weken doorbijten dus, het einde is bijna in zicht
Ik kan alleen nog praten over het eerste trimester: - misselijkheid - moeheid - vrij snel buikpijn van stress/spanning (in dit geval geeft zwangerschap een bepaalde mate van 'stress' en daardoor meer pijnen) - weinig eetlust/ zin om te drinken