Beyonce Helo Kane Before you let me go Nick & Simon - Kijk Omhoog (Symphonica in Rosso) juist dat begin is zo mooi!! schouder aan schouder marco en guus
Ik hoop van die tranentrekkende muziek; het lijkt me namelijk vreselijk om er niet meer te zijn en ik zal mijn geliefden onwijs missen dus daar mag best om gerouwd worden. Ook al ben ik dan dood, weet ik zeker dat mijn liefde voor mijn kinderen (evt. partner) zo diep gaat, dat ze ergens niet meer 'heel' worden. En ik heb dan het liefst dat ze ter plekke in tranen uitbarsten. Het verwerkingsproces flink op gang te brengen, te rouwen en pijn/verdriet hebben; om vervolgens daarna de rest van hun leven te vieren en er niet meer bij stil te staan Jank maar, vooral nu, nu iedereen er is om je te troosten. Na een paar maanden is namelijk iedereen weg en zit je alleen met jezelf en je eigen verdriet. Dat lijkt me velen malen erger als je dan nog midden in het verwerkingsproces zit.
Niet dat ik het niet onwijs erg voor je vind maar ik vind je opmerking wel apart. Tuurlijk is het niet leuk om aan de dood te denken maar van de andere kant vind ik jouw opmerking wel beetje struisvogelpolitiek. Ontopic: Mijn man en ik hebben wel een globale opzet. Mijn schoonmoeder is voor mijn komst overleden aan kanker maar zij heeft haar hele uitvaart zelf uitgeschreven. Wat ze wou en hoe. Mijn oma is ineens overleden en daar sta je dan... Wat had zij gewild? Hoe of wat? Dan moet jij keuzes maken voor iemand anders. Heel moeilijk. De opmerking van ja als ik dood bent boeit het me niet vind ik zo enorm raar. Ik luister nu nog wel eens naar de cd van de uitvaart van mijn oma en dan ben ik zo blij dat we bepaalde keuzes hebben gemaakt.
Ik heb het helaas ook een paar keer meegemaakt dat we muziek (en andere) dingen moesten regelen. Dat is echt wel heel erg moeilijk vind ik.
Marco Borsato- Doe wat je altijd deed. Van Dik Hout- Stil in mij Bonnie Tyler - Totall eclipse of the heart Ave Maria
Ik heb maar 2 echt favorieten; 1- Those you've known van de spring awekening musical, gek genoeg de musical nooit gezien maar dit lied vind ik prachtig 2- Halo van Beyonce
Alles wat er op dat moment in de top 40 staat en wat hun leuk vinden. Het boeit mij niet wat ze draaien, ik ben tochal dood en hoor er niets meer van. Al weet mn vriend wel dat als ik ooit doodga ze vooral geen depri muziek moeten draaien, gewoon lekkere vrolijke nummers
Nee ligt niet vast maar wat ik vooral wil is dat ze in de nummers mij of situaties herinneren, Peter koelewijn- Sprong in het duister Marco borsato- ik hoor bij jou,
Ik kan me voorstellen dat het lijstje in de loop van je leven wat wijzigt, maar vooralsnog denk ik aan deze nrs (in willekeurige volgorde): Why does it always rain on me - Travis Zo stil - Bløf Run - Snow Patrol Seven day mile - the Frames Somewhere only we know - Keane Hang - Matchbox Twenty Mijn man wil graag 'dood is dood' van de vliegende panters, maar dat gaan we maar niet doen
Ik vind het lastig of ik muziek zou kiezen die ik zelf zou willen... Of dat mijn nabestaanden het ook mooi moeten vinden. Ik kan wel 5 nummers snoeiharde metal uitkiezen, maar wat hebben mijn zoontjes eraan? Nu zou ik denk ik 1 nummer voor mijn man kiezen (iris -googoodolls)... Een nummer voor mijn zoontjes van woezel en PiP wat we veel zingen... Who wants to live forever van Queen voor m'n ouders. En stevige gitaarmuziek voor mij en m'n vriendinnen. Maar dan verandert mijn keuze dus vaak want over 5 jaar is de woezel en PiP er wel af hier
Ik kan maar op een nummer komen en dat is mijn favoriete nummer met mijn favoriete zangeres.. Memory van Barbra straisand Dat zou ik gedraaid willen hebben alleen dit nummer.
Mijn man wil zowieso het Wolgalied en ik ook Verder weet ik van hem Ave Maria Hij weet van mij Josh Groban met You raise me up
Grappig dat 'Racoon - oceaan' zo veel genoemd word. Ik vind het een heel mooi lied maar betekent voor mij iets heel anders dan een begrafenis. Ik wil sowieso Sting and the Police - Every step you take en Matt Simons - With you.
Ik wist gelukkig perfect wat mijn vrouw wilde, we hadden het er al over gehad. En het ligt heel dicht bij wat ik zou willen: - De mens - In de walszaal - Editors - No sound but the wind - Yevgueni - Veel te mooie dag - De mens - stomme machines - La valse d'Amélie Poulain En sinds kort eigenlijk ook deze, nummer is net uit: - Yevgueni met 'Mensen zijn maar mensen'
Al tientallen jaren (mijn moeder en echtgenoot weten dit ook, maar ik heb het ook vast laten leggen in een overlijdenscodicil): *She's like the wind - Patrick Swayze *Kom dan bij mij - Brigitte Kaandorp *That I would be good - Alanis Morisette Ik was dus diep geraakt toen ze dat liedje van Brigitte Kaandorp zongen bij de herdenking van MH17. "Mijn" liedje werd daar gezongen....
Ik heb zelf mijn lijstje nog niet toevallig over aan het nadenken, na de ervaringen afgelopen jaren is mijn oude lijstje niet meer wat ik wil. Maar ik vind het wel heel belangrijk om dit vast te laten leggen of in ieder geval ergens te noteren. Mijn moeder heeft dit gelukkig gedaan en ik was dus blij dat we niet heel lang hoefden te zoeken voor de juiste muziek we hadden wel andere dingen aan ons hoofd...