Er zitten voor mij zeker tranentrekkers tussen de nummers die jullie hier benoemen! Ik herken me ook wel in wat er gezegd is over dat muziek ook invloed op je stemming heeft. Vrolijke muziek word ik ook helemaal gezellig van en als ik al in een sombere bui ben kan wat verdrietigere muziek mij ook echt nog somberder maken haha. Bedankt ook dat veel van jullie ook durven te benoemen waarom het liedje gevoelig ligt! ❤️
Warren Zevon - Keep me in your heart Een nummer over hoe je bij de alledaagse dingen weer aan je dierbare overledene denkt en altijd met je meedraagt maar dat het leven ( trein) gewoon verdergaat voor iedereen. Het nummer dat ik voor mijn broertje heb uitgezocht bij zijn begrafenis. Ik moet altijd echt zoeken naar dit nummer en welke zanger want ik wil dit nummer niet te vaak horen. Blijft speciaal en moet altijd brullen met een kleine glimlach. Mijn broertje is zelf uit het leven gestapt.
Ik heb er een paar… of eigenlijk een waslijst ik kan slecht huilen maar muziek maakt altijd mijn emoties los! Altijd al - run to you van witney Houston - we are the World van Michael Jackson. - De glimlach van een kind, André Hazes (sinds ik tante/moeder ben) - de liefde van je vrienden, Edsilia rombley - thats what friends are for, dionne warrick (had ik vooral tijdens begin Corona toen ik zo ontzettend bang was en me voor alles en iedereen isoleerde) Na het overlijden van mijn oma, - Vivo per lei, Andrea Bocelli Na het overleiden van mijn opa, - Time to say goodby, Andrea Bocelli Sinds mijn vader is overleden is de lijst een stuk langer geworden. - Dance with my father again, Luther Vandross - Always on my mind, Elvis presley - Mijn grote held, Tino Martin - Onze vriendschap is voor altijd, Alain clark - Once up on a time in the west, ennio morricone - My way, Frank Sinatra - wees zuinig op mijn meissie, André Hazes (toen ik op mezelf ging heeft mijn vader expres mijn verbouwing gesaboteerd en vertraagd omdat hij het niet aankon dat ik uit huis ging en volgens mijn moeder zat hij altijd huilend in de auto naar huis met dit nummer als hij in mijn huis aan het klussen was geweest) Nu ik dit schrijf heb ik 1 van bovenstaande nummers op en stromen de tranen weer over mijn wangen
nu ik ouder word brengt dit nummer ook wel een brok in mijn keel moet ik toegeven. En in mijn lijstje van net vergeet ik Celine Dion met because you loved me.
Zit nu huilend muziek te luisteren. Blijkbaar vind spottify het liedje van Gordon "kon ik maar even bij je zijn" ook in het genre passen van wat ik luisterde en ook dit is op dit moment een tranentrekker. Of ik ben nu zo emo dat ik om elk liedje ga huilen nu. Volgende week gaat het huis waar mijn vader voor het laatst gewoond heeft via de notaris naar de nieuwe eigenaar en heb er nu al buikpijn van. Voelt alsof we het laatste echt tastbare stukje af gaan staan. Als ik kon (maar heb geen 1.7 miljoen helaas) had ik het huis zelf gekocht en aangehouden om gewoon heen te kunnen gaan. Dat was de laatste plek waar hij echt heel gelukkig is geweest maar ook de plek met voor mij de eerste herinnering uit mijn leven. Zodra ik daar binnen kom zie ik zijn lege stoel en is het gemis zo tastbaar. en in de hal zie en hoor ik zijn val voor me, zie het bloed overal in mijn hoofd en voel de paniek die ik had direct weer. Het nier lukken van hem in mijn eentje op zijn rug te krijgen en het niet lukken van het reanimeren. Als ik er heen rijd denk ik alleen maar aan onze laatste autorit en dat ik nog steeds onze gesprekken niet kan terug halen en dit zo graag wil. Jeetje was is dit dubbel
marco borsato - dochters. Op dat liedje bracht mijn vader mij naar het altaar, toen wij op huwelijksreis waren is hij onverwacht overleden.
Ah lieverd wat voel ik met je mee. ❤ Het is ook een grote stap. Het huis weg. En het idee dat daar dan andere mensen in komen. Alle herinneringen aan die plek. Man maakt op dit moment hetzelfde door. Appartement van zijn vader is leeg en verkocht. Ik weet nog hoe ik daar 20 jaar geleden voor het eerst binnenstapte. Voelde me er meteen welkom en thuis.
Deze ook voor mij en van Miss Montreal - Door de wind door De regen. Beide gedraaid op de uitvaart van mijn moeder. Kan er niet naar luisteren. Zodra ik het op de radio hoor schakel ik over naar een andere zender of ik loop weg als ik ergens ben waar ik geen controle over de radio heb.