Ik heb een hele lijst: Eva Cassidy - I know you by heart Eva Cassidy - Somewhere over the rainbow Eva Cassidy - Fields of gold Acda en de Munnik - Ren Lenny ren Queen - Too much love will kill you Vonda Shepard - 100 Tears away Jamie 'O Neal - All by myself Thijs Overvelt en Lucie de Lange - Vergeet me niet (uit 'Coco') Solomon Burke - Cry to me Idina Menzel - Show yourself (uit 'Frozen') Annie Lennox - Into the west Howard Shore - The end of all things Joni Mitchel - Both sides now Whitney Houston - I will always love you Soundtrack van Titanic.... Keane - Hamburg song Lykke Li - Possibility Augustines - Walkabout Lets - Matches The Fray - Be still The National - Terrible love Mary Chapin Carpenter - 10000 miles Midnight hour - Running away Sara McLaughlin - Arms of an angel The righteous brothers - Unchained melody Paul McCartney & The Wings - Mull of Kintyre U2 - Kite U2 - Sometimes you can't make it on your own U2 - Love is blindness U2 - Mothers of the disappeared U2 - Walk on U2 - Where the streets have no name Coldplay - Fix you Deacon blue - Cover from the sky James Blunt - Goodbye my lover Jeff Buckley - Hallelujah Mumford & sons - After the storm Oleta Adams - Breath of heaven Venice - The family tree
Racoon-don't give up the fight Was heel actueel op het moment dat onze zoon vocht tegen leukemie. Op zijn "overwinningsfeest" hebben we tijdens dat liedje ballonnen opgelaten voor alle kindjes die het niet hebben gered.( daar hebben we er helaas in het proces veel van meegemaakt) Nu, bijna 10 jaar laten, houd ik het nog niet droog als ik dat liedje hoor. Zo beladen
Veel muziek kan op verschillende momenten de emotie in mij losmaken. Om verschillende redenen. In de tijd dat mijn vader ziek was waren dit de Alpe d'huZes nummers "Hoop" en "Dichter bij de hemel" van Maarten Peters enorme tranentrekkers. Na zijn dood de liedjes van zijn uitvaart met name "we shall overcome" van Bruce Springsteen en "Il est tard maintenant" van Yannick Noah. Vorig jaar, toen schoonmoeder was opgenomen in ziekenhuis, en schoonvader het vreselijk zwaar had, lichamelijk en geestelijk. We zaten 's avonds op de bank. Man zette concert aan van Sting (live in Berlin met strijkorkest ipv gewone band). Doen we vaker. Gewoon lekker concertje aan ipv film of serie. Komt nummer "fragile" langs. Kon niet meer stoppen met huilen. Dat was precies wat ze waren... fragiele. Oef. En dan met die strijkers op de achtergrond. Raakte echt iets in mij. En er is 1 liedje waarbij ik altijd een brok in de keel en prikkende ogen bij krijg. Geen idee waarom. Is nergens aan gerelateerd en ik weet niet eens hoe het heet: dat liedje over die verliefde vulkanen met dat grappige filmpje erbij
Het liedje wat nu hot is ‘dat heb jij gedaan’ van MEAU vind ik ook een tranentrekker. Gaat over haar relatie met een vreselijke (narcistische?) man toen ze 17 jaar was. Ik herken mijzelf hier erg in. Je blijft toch voor altijd een beetje beschadigd hierdoor.
Lief dank je wel, ook heel veel sterkte voor je man en jouw gewenst ❤️. Ik ben vandaag naar het huis gegaan om “afscheid” te nemen zodat ik volgende week niet als een klein kind aan het huilen ben tijdens het laatste inspectie momentje door het huis voor de overdracht. Hoop dat het me lukt.
Ik bedenk me nu (ik weer muziek luister omdat ik niet kan slapen) nog een nummer die me altijd wel een brok in mijn keel geeft. Weet de titel niet zo 1,2,3 maar het is van earosmith en de titelsong van de film Armageddon.
Mumford & sons - After the storm The lumineers ,where we are & nobody knows. En deze kan mij ook intens raken, deserve to dream xavier rudd.
Naar aanleiding van dit topic was ik ineens sad songs aan het luisteren hahha. Het is soms inderdaad het liedje bij de emoties die je voelt die het alleen maar versterken. Wanneer ik mezelf bijv. al wat down voel, kunnen bepaalde nummers ervoor zorgen dat ik het nog sterker voel.. Nog wat nummers op mijn lijstje waarbij ik soms wel kan janken; Coldplay - O (fly on) Marco Borsato - de waarheid Birdy - Let it all go Birdy - Loneliness Edwina Hayes - Feels like home Dido - Day before the day Andre Hazes - kleine jongen (totaal niet mijn muzieksmaak, maar dít nummer raakt mij telkens weer.. net als Rames Shaffy - Laat me)