Hello ladies.... Net intake gehad in het ziekenhuis. Ik wordt zondag ingeleid en ben dan precies 41 wkn. Ze hebben op mijn verzoek nog even gevoeld Hoe de stand van zaken was bij mn baarmoedermond, helaas nog steeds helemaal dicht, wel week. Nu schrok ik wel dat ze zeiden dat het wel eens 4 a 5 dgn kon gaan duren vanaf het moment van opname tot bevallen enz.... omdat ik nog geen ontsluiting heb...(misschien dan wel,maar even van nu uitgaande. ... Ik heb echt wel zitten janken want nog zolang die kleine in mn buik en zolang nog moeten doorlopen enz, ik had daar niet echt op gerekend eigenlijk. En zit er lichamelijk en geestelijk echt doorheen. Hoe snel is bij jullie het inleiden verlopen? Bij een gesloten baarmoedermond? En evt in het beste geval as zondag, met al een klein Beetje ontsluiting?
Het kan heel sterk wisselen. Als je zondag nog geen ontlsuiting hebt zullen ze eerst aan de gang moeten met zo'n ballon. In de meeste ziekenhuizen wordt die s avonds geplaatst, en dan kijken ze de volgende ochtend of de ballon er uit valt. In dat geval heb je zo'n 2-3cm ontsluiting, waarbij het meestal wel lukt om de vliezen te breken. Als de ballon nog vastzit blijft die zitten of blazen ze hem wat verder op, en dan kijken ze 24u later weer, of eerder als hij er zelf uitvalt. Dit kan helaas idd wel enkele dagen zo doorgaan, zeker als je probeert vroeg in te leiden bij 37-40 weken. Bij 41 weken is mijn ervaring wel dat je meestal met 1 nacht ballon voldoende ontsluiting creeert om door te kunnen. Als ze vliezen kunnen breken (zondag al als je toch al ontsluiting zou hebben, anders na de ballon) zeggen ze in de meeste ziekenhuizen dat je binnen 24u bevallen moet zijn. Veel succes, hoop uiteraard dat je tegen die tijd vanzelf aan de gang gaat, en anders een vlotte inleiding!
Ja hier hadden ze dat ook gezegd. Bij mij duurde het (bijna) 2 dagen. Was nog niets verweekt, zat echt nog volledig gesloten. Begonnen met 41+6 s ochtends met gel, met 42 weken s avonds bevallen. Wel pas echte weeën vanaf die dag hoor, ong 13 uur, waarvan ik 5 uur heb gedaan over t/m 2 cm. Toen zeiden ze nog, het kan nu ook ophouden en dan gaan we morgen beginnen met inleiden gelukkig pakte mijn lijf het zelf op. Succes, ik duim voor je dat het voor die tijd gewoon spontaan begint!
Oh en met een klein beetje ontsluiting had ik bij m'n tweede (41+3), want dan is je baarmoedermond sowieso niet meer volledig gesloten. De baarmoedermond nog niet verweekt, maar wel een openingetje van 1 cm. Dus de gel deed toen sneller z'n werk en ik ben diezelfde midddag bevallen.
Hoi, Ingeleid met 37+6 bij eerste en tweede ivm slechte werking placenta, baarmoedermond nog dicht bij eerste. S morgens 7u ballonnetje gehad. Volgende morgen om 7u 1cm ontsluiting, alleen wat oefenweeen gehad die avond/nacht. Om 8u s morgens aan de weeopwekkers, vanaf 11u om de 5 minuten weeën, s avonds om 21.21 geboren na 5 kwartier persweeën. Weeopwekkers stonden op den duur op stand 84 geloof ik. Mijn lijf was er duidelijk nog niet aan toe maar dat zal bij 41 weken wel anders zijn. Bij de 2e ingeleid met 37.6, zelfde reden. S morgens om 11u aant infuus, tot stand 24 (gaat per 6 omhoog) om half 5 geboren, ging super soepel. Oja: ken je de geboortetents? Kun je vaak krijgen van je zorgverzekeraar als je aanvullend verzekerd bent, geweldige uitvinding!
Bij mij duurde t bij de eerste 2,5 dag, maar ik Was torn 38 weken bij de 2e dezelfde dag nog. Bij 37+6. Ik verwacht heel eerlijk aangezien je al over tijd ben dat t best snel zal gaan. Succes meid 😉
Vriendin is met 41,5 ingeleid. Zat ook nog potdicht. Om 9u begonnen met tabletten om voor ontsluiting te zorgen. Om 18u had ze de 1e weeën. En om 23:15 al bevallen. Kan dus heel snel gaan. Zkh had eigenlijk verwacht dat het wel 2dagen zou duren het inleiden etc.
Ingeleid met 39*6 op zaterdag ochtend en dat ook potdicht. Kreeg 3 keer gel. Zondag avond bevallen. Moest er ook rekening mee houden dat het lang is duren maar viel dus mee.
Bij mij begonnen ze op dinsdagavond met een ballon (was ook overtijd) en uiteindelijk donderdagochtend om half 5 bevallen. Had van mij ook wel wat sneller gemogen. Maar ik denk dat er moeilijk wat over te zeggen valt, het is bij iedereen anders.
1e inleiding: met 37+1 's middags ballon geplaatst, zat nog potdicht. Volgende ochtend ruim 3 cm en vliezen doorgeprikt en 's middags om 16 uur bevallen. 2e inleiding: met 37+6 's middags ballon geplaatst bij 2 cm ontsluiting, viel 's nachts al uit. 'S ochtends krap 3 cm ontsluiting en na twijfel toch vliezen doorgeprikt. Kwam moeizaam op gang, maar in een uur van 3 naar 10 cm ontsluiting en om 14:00 precies geboren. Hoeft dus zeker niet lang te duren!
Vrijdag ochtend begonnen met ballon plaatsen op maandag ochtend pas vliezen gebroken en weeën opwekkers en maandag avond geboren dit was 41 tot 41.4 dus kan lang duren inderdaad
Bij de eerste op vrijdag ingeleid (potdicht) met gel. Kreeg de nacht van zaterdag op zondag weeën en bleek toen 2xm ontsluiting te hebben. Infuus met opwekkend en vliezen gebroken en ze is om 12 uur smiddags geboren. Bij de tweede op maandagochtend ballon gekregen, die viel er eind vd middag uit. Toen gewacht of er vanzelf wat zou gebeuren maar helaas. Dinsdagochtend vliezen gebroken en infuus en om half drie smiddags geboren.
Vanaf aanzetten infuus tot moment dat ze geboren werd duurde het precies 1,5 uur... Geen grap, de avond ervoor zei de gyn nog dat alles 'potdicht' zat.....
Oh ik deed trouwens mee aan een onderzoek dus ipv de bekend ballon kreeg ik een pilletje die ik moest innemen. Ongeveer 8 uur voordat ze mijn vliezen hebben gebroken (en daarna dus direct aan het infuus)