Haha Jolanda... Wat ik mij afvraag is of er geen abortussen uit voortvloeien als je al zo vroeg het geslacht weet... En het is misschien niet wat jij (of jullie) wilden... Ik zelf wilde graag een meisje, maar was met een jongen even blij geweest. Maar er zijn mensen.... Of denk ik nu te 'hard'?
zo had ik er nog niet over nagedacht... wat verschrikkelijk... linda.. nee bah.. en idd wat zijn de risicos.. ik vind t maar vreemd
Dit was ook mijn eerste gedachte. Ik denk ook dat er misschien meer mensen abortus zouden laten plegen. Hoe erg ik dat ook vind . Maar goed dat die testen zo duur zijn!
Vindt het eigenlijks helemaal niet duur. Voor maar 225 euro kun je het geslacht van je kindje kiezen. Belachelijk ... hoop dat het verboden wordt. Ben bang dat het anders wel eens behoorlijk uit de hand kan gaan lopen.
Ik vind het heel erg 'knap' wat er in de medische wetenschap tegenwoordig allemaal mogelijk is! Maar ik vind dat dit soort dingen 'speeltjes' van doctoren moeten blijven, en niet van 'Jan met de pet'! Er zijn stellen die risico lopen op een erfelijk overdraagbare ziekte, bij 1 van de twee geslachten (zo ken ik een stel wat een kerngezonde dochter op de wereld zette en een zoon met een waterhoofd en allerlei andere problemen (zeer zwaar gehandicapt). Later bleek dat de moeder daarvan drager is, en dat het bij meisjes dus niet voorkomt, alleen bij jongetjes). In zulke gevallen, kan ik me voorstellen dat een arts het als zijn taak ziet om te 'sturen' wat het geslacht van een kindje zal zijn. Helaas denk ook ook dat er artsen zijn die van dit soort foefjes snel rijk hopen te worden in hun prive-kliniek....
hier was laatst al een topic over ik vind het ronduit belachelijk. er zijn stellen met een extreme voorkeur voor een bepaald geslacht. en die zouden dan daarome en abortus kunnen overwegen ik vind het gewoon onethisch
Ik ben het met Diddl eens hoop dat het verboden wordt!Wie weet wat er anders wel niet gaat gebeuren!? He getver een meid nou die willen we niet dan laten we het toch weg halen! getver moet er niet aan denken dat er echt mensen zijn die misschien zo denken! Liefs,Claudia
vind dit wel een beetje boel te ver gaan hoor! het is knap dat ze het kunnen ja, maar vind die onderzoeken dat ze zo vroeg kunnen zien of alles gezond is veel belangrijker...
ik vind dat een kind krijgen iets prachtigs is, iets waar je dankbaar voor moet zijn. je houd onvoorwaardelijk van je kind, of het nu een jongen of meisje is. het is niet als een meubelstuk wat je uit gaat kiezen en wat bij je interieur moet passen. wees blij met wat je krijgt, en niet met wat je nemen wil. want kinderen krijg je nog altijd, en neem je niet