Jawel hoor. Alles krijgt inmiddels een ruime vergoeding voor herstel. Dat heeft wel even geduurd. Als het goed is krijgen we aan het einde van het jaar ook nog een klein bedrag voor de waardevermindering.
Als kind altijd in een sociale huurwoning gewoond. Dat was echt heet normaal. Voor mij was het een gewone huurwoning. Later begreep ik pas dat een sociale huurwoning voor lage inkomens was. Was even een rare gewaarwording. Ook toen iemand vertelde met een ondertoon van: "We kunnen nu even niet anders omdat het financieel niet haalbaar is." dat ze in een sociale huurwoning woonden. Dat klonk erg armoedig en het duurde echt een paar minuten tot ik ineens bedacht dat ik dat heel normaal vond en verre van armoedig. En ik zie er naar uit om straks weer heerlijk in een sociale huurwoning te zitten.
@heidiane die regel is nog niet zo lang, vroeger mocht iedereen een huis van de woningbouw huren ongeacht hoogte van het salaris. Mijn moeder heeft eens in een huurhuis gewoond waarbij de bewoners voor haar een artsenechtpaar was. Maar tegenwoordig kan dat dus niet meer.
Grond niet van jezelf na afbetaling van je hypotheek? Die snap ik niet helemaal.. Volgens mij is dat alleen als je erfpacht hebt.
@citroenrasp Ik ben wel heel benieuwd naar de redenering achter het geen rente willen vragen/betalen. Wil je dat uitleggen?
Omdat dat volgens de Islam een grote zonde is (niet alleen de Islam overigens, ook binnen het jodendom en christendom). Zowel rente betalen als ontvangen, daarin zit qua zonde geen verschil. Wij zien dit als een onrechtvaardig systeem dat de kloof tussen arm en rijk vergroot. Daarbij wordt geld als een hulpmiddel gezien om een doel te bereiken maar wordt er geen geld betaald op geld. Misschien dat deze mevrouw het wat beter uitlegt:
Overigens niet bedoeld om een discussie over de (on)zin van rente te beginnen, maar slechts om de vraag van @Paardenbloem te beantwoorden. Misschien is deze nog wat beter uitgelegd: https://nos.nl/op3/video/2260722-hoe-geld-halal-kan-zijn.html
Dankjewel voor je uitleg. Ik ben zelf christelijk en had er eerlijk gezegd echt nog nooit van gehoord of over nagedacht dat dit zonde zou kunnen zijn Weer wat geleerd Ik ken ook geen christenen die om die reden geen hypotheek willen. Weet wel dat er iets over woekeren met geld in de Bijbel staat, maar ik heb dit nooit zo opgevat. Sorry voor het off-topic gaan trouwens. Discussie starten is ook niet mijn bedoeling, het was vooral nieuwsgierigheid.
Ik heb nog nooit gehoord dat het bij Christenen een zonde is. Wel dat je geen rente moet vragen als je iemand geld leent.