Ik ook, ik rijd altijd op de koppeling. Deed ik al toen ik begon met lessen en na mijn examen heb ik me dit weer aangeleerd...
Oh en dames, laat die koppeling met rust in de bocht! Ten eerste is het gevaarlijk omdat je minder controle over de auto hebt, en ten tweede verbruikt hij gekoppeld meer brandstof dan als je stationair laat lopen.
Bij mijn eerste rijles op de weg werd ik aangehouden door de politie Bleek een normale controle te zijn maar ik schrok op dat moment behoorlijk
Mijn hemel relaxe een beetje. Dit is pas je 2e of 3e les. Ik ben nu ongeveer 30 lessen verder en dan heb je dat allemaal niet meer hoor. Je moet niet zoveel van jezelf eisen en gewoon alles op je af laten komen, je kan niet 1x autorijden. Dat mantra waar jij het over hebt klopt ook gewoon hoor, je moet zoiets voelen dan weet je vanzelf of je het goed doet. Na 20 lessen gaan al die dingen vanzelf. En je koppeling in houden is heel slecht voor je auto. Ik snap dat ook niet, als je klaar bent met schakelen kan je je koppeling los laten en je voet er naast zetten...
Hee, ik ben ook heel relaxed verder Maar zoals ik al zei; ik schrok. De auto die reed, tegenligger kwam er aan, aan beide kanten auto's en geen ruimte. Het enige wat ik kon denken was: STOPPPPPP. Haha. Ik was bang dat ik met 15-20 km per uur tegen de tegenligger aan zou rijden Ik wil echt geen ongelukken maken, lijkt me heel erg vervelend. Niet echt voor 'ons', maar meer voor de tegenpartij die misschien wel heel hard gespaard/gewerkt heeft voor die auto en ineens gedoe heeft daarmee. De rijinstructeur krijgt over 2 weken een nieuwe lesauto... Maar de auto van de tegenpartij is in 1 klap direct van waarde verminderd. Daar dacht ik aan op dat moment.