Ik blijf dit gewoon de beste topictitel aller tijden vinden... Elke keer als ik hem langs zie komen zie ik Jozef al liggen... Met Cluedo op de achtergrond....
Dan was je moeder geen echte protestant hoor! Bidden naar heiligen wordt in de protestantse kerken doorgaans afgekeurd, verwijzend naar Exodus 20:5-15.
jazeker is mijn moeder wel een echte protestantse, maar aangezien mijn moeder is opgevoed door een (van oorsprong) katholieke moeder, die dus protestant is geworden toen ze 14 was (snap je hem nog ) heeft ze uiteraard ook van haar moeder katholieke dingetjes meegekregen van huis uit. Logisch, aangezien het gezin van mijn oma (mijn moeders moeder dus) katholiek was en na een ruzie binnen de kerk over zijn gestapt naar de protestantse kerk. Maar ja, sommige dingen zijn van huis uit al zo aangewend, dat krijg je er ook niet zo maar uit. Mijn oma is altijd naar een katholieke school gegaan en tot haar 14e als katholiek meisje opgegroeid, daarna pas als protestantse. Mijn opa was ook protestant, en mijn moeder is protestant gedoopt en ook voor het overgrote deel zo opgevoed, maar toch met kleine dingetjes, zoals op vrijdag vis eten bijv. Hebben wij thuis trouwens ook altijd gedaan, wij aten geen vlees op vrijdag, terwijl ook mijn vader dus protestant is, al was ook daar gemengd (alleen minder verschil) zijn vader was protestant, zijn moeder zwaar gereformeerd, dus weer veel strenger in de leer ik houd het er maar op dat ik in een mengelmoesje van geloven ben opgevoed (al ben ik dus zelf katholiek)
Ik denk mijn jozef niet groot genoeg is, De mensen vinden het huis heel geschikt , ze vinden alleen de trap te onhandig
Nou onze Jozef heeft zijn werk gedaan hoor, wij hebben net het bod geaccepteerd! Nu op zoek naar ons eigen nieuwe paleisje voor ons drietjes !!
nou dames morgen weer een nieuwe bezichtiging in het verschiet een jonge vrouw maar weer duimen het moet toch een keer lukken 2 maanden nadat jozef is begraven
@spinnekop, maar je krijgt nu wek bezichtigingen dus het is een vooruitgang, denk dat jozef nog wat moet wennen dus misschien deze keer raak.
Als je in deze tijd je huis snel wilt verkopen moet je de makelaar een bonus geven Alleen dan werken ze nog hard tegenwoordig. En ik spreek uit ervaring. Ons huis (appartement) stond in een straat waar nog 15 andere te koop stonden die allemaal hetzelfde eruit zagen van de binnenkant. 2 jaar geen hond gekomen en we boden een bonus aan en voila, binnen 1,5 maand verkocht. makelaars... Ze rennen alleen nog maar hard als ze geld zien. Wie niet trouwens in deze tijd haha
Ik was 'onze' Jozef helemaal vergeten, tot ik dit onderwerp weer voorbij zag komen. En volgens mij heb ik hem zelfs een keer 'verpot', maar hij is er nog wel! En....nu met al de 4e bezichtiging in 2 maanden tijd (sinds we onze makelaar de deur hebben gewezen en het nu zelf doen). Het jaar dat we geen Jozef hadden en een makelaar, welgeteld 1 bezichtiging gehad! Ik voorzie een mooie toekomst!
Vandaag was ik op een housewarming party en werd ineens herinnerd aan dit topic Degene die de party gaf, en dus niet lang geleden het huis had gekocht, had in de tuin een beeldje staan. Ik kijk ernaar en zeg: ' hee, dat is Jozef, toch? ' Dus hij lacht en zegt dat hij die opgegraven had in de voortuin en dat hij zich afvroeg waarom dat ding daar lag begraven Hahahaha! Ik kon hem dus vertellen dat de verkopers dit beeldje hadden begraven om hun huis verkocht te krijgen. Voor hen heeft het gewerkt blijkbaar Zo grappig...het is echt geen algemeen bekend iets. Ik had er ook nog nooit van gehoord voor ik dit topic las. Er werd al gespeculeerd of het ding wat waard zou zijn en of het oud was etc Hihi...
Was dat toevallig in Groningen?? Mijn broer heeft per ongeluk het Jozef beeldje daar laten liggen, onder de grond in de voortuin. Zij zijn namelijk wat verder weg gaan wonen en hadden geen tijd meer om 'm uit te graven. Ik ben benieuwd wat de huidige bewoner zal denken als hij het beeldje opgraaft?! Oh ja, waar kan je eigenlijk zo'n beeldje kopen?? (Wij willen ook over een tijdje ons huis te koop gaan zetten).
Haha..nee, niet in Groningen Geen idee waar je die dingen koopt, had er voor dit topic nog nooit van gehoord.