bij het ophogen van fv telkens diarree

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door san1981, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Onze dochter van vier en een halve maand krijgt nu vijf keer 150 cc water en 5 scheppen HA voeding. Toch wil ze meer. Dus gaf ik een grotere fles 180 cc en zes scheppen voeding. Toen kreeg ze flinke spuitbroeken en krampen. Dacht eerst wennen aan de voeding maar na vier weken diarree vond ik dat niet meer wennen. Dus voeding terug gebracht naar 150 cc en ja hoor de ontlasting wordt weer dikker. Maar ja wel een kind die meer wil drinken ook heb ik jbpm geprobeerd maar ook daar weer diarree. Heeft iemand tips?? Heb volgende week een afspraak bij het cb maar ik dacht misschien hebben jullie tips. Zou het toch een intolerantie kunnen zijn voor koemelk?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou proberen kleinere flesjes te geven, maar regelmatiger. Dus bijv. 6 of zelfs 7 kleinere flesjes (dat je niet over het maximum heengaat). Laat haar zelf bepalen wanneer ze wil drinken.

Het is niet zo gek dat ze krampen krijgt van grotere flessen. Wij functioneren over het algemeen ook beter op kleinere maaltijden verspreid over de dag dan 3 grote maaltijden. Een baby doet het meestal ook niet goed op een enorme sloot melk (hangt erg van de leeftijd af).

Zou ook eens naar de huisarts gaan voor de diarree, een week diarree is niet normaal en jbpm stopt meestal.

3. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Thanx voor de tips dacht ook al aan kleinere flessen.
    Ben vorige week bij de ha geweest en ze hebben haar ontlasting op kweek gezet. Vrijdag de uitslag.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je al eens geprobeerd om 15cc extra water bij de fles te doen?

Ben het met Nescio eens, gewoon wat vaker een kleinere portie is ook een goed idee.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier werkt 6*150/5 ook het beste! Van jbpm krijgt hij super spuitluiers de bijwerking ksn diaree of obstipatie zijn helaas...

Deel Deze Pagina