Jubileum ouders 40 jaar getrouwd - geoorloofd verlof?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door einad, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Je kunt toch prima reizen met je kinderen in vakanties? En voor familieactiviteiten zijn heldere regels, er mag best iéts. Ik vind het nogal egocentrisch gedacht dat scholen niet zo moeilijk moeten doen. Je woont in NL, je kinderen hebben leerplicht en dat is een plicht maar ook een recht. En los van leren is en doet een school uiteraard veel meer met en voor je kind...
     
    Riverdale87, wendy339, Lorena86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Hm dit is wel bijzonder. Dus als je kind wat minder presteert mag het ineens niet op 'zeer leerzame reis naar het buitenland?".

    Met name die buitenlandse reizen waarbij men de hele dag op een handdoekje aan het zwembad ligt lijken me uiterst leerzaam.
    En bijzondere familieactiviteiten.... etentjes, weekendjes weg.... uhm leerzaam? Aangenaam vooral bedoel je denk ik.

    Als je het als ouder werkelijk allemaal zo belangrijk en leerzaam vindt, dan plan je het buiten de schooltijden om want dat is ook erg leerzaam en leer je je kind ook nog iets over verplichtingen en verantwoordelijkheden en je houden aan regels.

    En nog even over het afgeven op scholen; die hebben zich ook te houden aan regels en wetgeving. Is bedacht door de overheid, niet door de scholen zelf.
     
    Riverdale87, Fuddey, mol81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Ik denk dat je heel veel leert van buitenlandse reizen en uitstapjes. En dat er op school veel tijd verloren gaat aan tal van andere zaken waar een kind (in een volle klas) niet direct van leert.

    Dus daarom zouden scholen niet zo moeilijk moeten doen als kinderen verder altijd aanwezig zijn en goed presteren. Ik kan mij bedenken dat kinderen met achterstanden een ander verhaal is. In het buitenland is men zoveel soepeler met dit soort dingen. En kan je als ouder bijvoorbeeld zelfs delen van het jaar elders verblijven of je kind deels zelf lesgeven.
     
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Je leert van alles wat je doet, daarom kunnen familie uitjes nog wel buiten schooltijd gepland worden toch?

    En nogmaals, kind heeft een achterstand of bijvoorbeeld dyslexie, nee sorry hoor uw kind mag niet vrij. Kind heeft wat meer in huis en presteert goed op school, ja natúúúrlijk, veel plezier op familievakantie! Lekker dan.
    In NL kun je ook thuisonderwijs geven hoor, zitten wat regeltjes aan, dat wel. Ik vind het vooral eng als ouders denken dat ze hun kind thuis meer kunnen bieden dan op een school.
     
  5. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Zonder moeite 5 dagen vrij gekregen voor weekje euro Disney ter ere 40jarig huwelijk opa en oma
     
  6. Wij hebben helaas geen toestemming gekregen voor 1.5 dag.
    Heel erg jammer.

    Het antwoord kwam neer op 1 lijn trekken en dat ze al vaker dit verzoek bij andere leerlingen hebben afgewezen.
     
  7. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Hier ook meegemaakt
    Op school na t brengen vd kids een brief gevraagd voor verlof vanwege 40 jaar huwelijk en hebben de vrijdag en maandag erna gewoon verlof gekregen.
    S'middags had ik al akkoord op mijn verzoek dus je kan t allicht proberen
     
  8. Het is helaas afgewezen.
     
  9. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.758
    829
    113
    Noord Holland
    Ah wat balen zeg! Je hebt t wel uit geprobeerd
     
    einad vindt dit leuk.
  10. Heel jammer.
    Nu maar iets anders leuks verzinnen.
     

Deel Deze Pagina