judo met 4 jaar, wel of niet doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mammy27, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammy27

    mammy27 Lid

    17 okt 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik heb een dochtertje van bijna 4 jaar en wil graag dat ze iets leuks doet, we zijn paar keer gaan peuterzwemmen maar dat vond ze niet echt super..ben net op de sportschool geweest en daar hebben ze judo voor kindjes vanaf 4 jaar..we gaan morgen kijken of ze het leuk vind.zijn hier ook moeders van kindjes die judo doen? zou ze er te jong voor zijn? ik hoor graag jullie mening gr mammie
     
  2. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm hier doet dochterlief niet aan judo

    Maar de schooljudo is ook vanaf 4 jaar en ik begreep dat er redelijk wat meisjes mee doen ook.

    Je kan natuurlijk altijd even kijken.. Weet je meteen of er meer meisjes opzitten. Z:)
     
  3. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Met 4 jaar is het meestal niet belangrijk of er meisjes of jongens opzitten.. de kinderen maken het onderscheid meestal niet (en als ze het wel doen, komt dit meestal omdat de omgeving het onderscheid maakt).
    Judo lijkt me heel leuk voor iedern kind. Lekker fysiek en goed voor de gehoorzaamheid. Judoleraren schijnen erg streng te zijn ;)
    Wij vonden dat ons kind eerst maar eens aan school moest beginnen.. dat is vaak al ingrijpend genoeg. En moe dat ze meestal dan zijn. Nu is hij sinds september op school, sinds december op zwemles en sinds januari ook nog op kinderhockey.. druk zat.

    Judo is wel iets waar we naar gaan kijken na het behalen van de zwemdiploma's (maar we gaan ook kijken naar schermen, padvinders, tennis, zeilen etcetc :) )
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    En heeft zoonlief zelf al iets bedacht? :)
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik ga met mijn dochtertje ook komende maanden eens een proefles volgen, ze heeft nu haar A en B zwemdiploma en dan heeft ze weer wat tijd. Kijken of ze het leuk vindt. Maar goed, zij is 5,5 jaar, ze heeft ook kleuterballet gedaan, maar daar heb ik haar destijds afgehaald, wennen op school, daarna kwam er zwemles bij, werd allemaal wat druk.
    Als mijn zoontje het leuk vindt, doe ik hem ook op judo, mijn man heeft er ook als kind opgezeten en die heeft er veel van geleerd.
     
  6. JinxieWeasel

    JinxieWeasel Actief lid

    16 okt 2008
    414
    0
    0
    Dochter van 4 heeft op de judo gezeten. Ze kwam er zelf mee. Ze had een paar keer mee gedaan, en toen vond ze het erg leuk.
    Na een aantal lessen vond ze het niet zo leuk meer, ze vond het er iets te hard aan toe gaan. Als ze met haar vriendinnetje mocht judo-en vond ze het top, alleen als ze tegenover die grote jongen van 6 jaar stond vond ze het niet meer leuk;) Nu is ze sinds een week er mee gestopt.

    Dus, als jou dochter het leuk lijkt, gewoon doen. Hartstikke goed voor ze. Ze leren vallen en een beetje voor zich op te komen, en behendig te zijn....:)
     
  7. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje zit op peuterjudo sinds hij 3 jaar is. De verdeling jongens/meisjes is er ongeveer 75%/25%. Hij is er helemaal gek op.

    Het is vooral goed voor zijn zelfvertrouwen en zijn grove motoriek. Verder is de discipline denk ik voor ieder kind goed en dat draagt hij of zij de rest van het leven met zich mee.

    Hier worden er vooral bewegingen getraind bij peuterjudo (rennen, kruipen, tijgeren, koprol (voorover en achterover), hoofd-schouders-knie-en-teen, rollen, enzovoorts). Op het einde doen ze ook wel eens een stoeipartijtje, maar dan wordt er altijd gekeken of kinderen het wel echt willen (Sam bijvoorbeeld nog lang niet altijd) en naar de grootte/leeftijd/ervaring van de kindjes.

    Sam is er werkelijk niet meer weg te slaan. Zijn leraar (sensei) draagt hij op handen. Ik kan dus niet anders dan heel enthousiast zijn. Meestal kun je het ook gewoon een paar lessen uitproberen (hier ook en sowieso kosten de lessen hier maar € 15,00 per maand voor twee keer per week).

    Succes!
     
  8. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    tuurlijk is dat leuk vind dat er sowieso neit veel echte jongens/meidne sporten zijn. al doe je meestal een jongeni et zo snel op ballet.

    ons meisje is iets ouder en zit nu op karate vind het fijn zon zelfverdedeging. bij ons was dus ook voorwarde eerste dr zwemdiplomas ze heeft nu AB en mocht ze dus wat anders doen.
    hier zijn er ook overwegend jonges die erop zitten maar goed wij hebben geen ballet meisje. en het was dan streedance of volleyal hier in de buur dat vind ze beide niks.
     
  9. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik vind haar er niet te jong voor...
    Wij wouden onze dochter op kickbox doen vorig jaar alleen door omstandigheden uigesteld.
    Dochterlief kreeg een zware operatie vorig jaar februari...
     
  10. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Nee, zijn interesse ligt niet bij sport dus wij denken even voor hem en laten hem dan kennis maken met verschillende dingen. Net zoals we dat doen over een verstandig en lekker menu, zijn schoolkeuze etc.

    Zoon bedenkt zelf koffiezetapparaten, blokjesmachine, watersystemen etc.. ook leuk :)
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @cygnet: dat wordt scouting? :)

    Nahja.. Hier ene dichter die van kleins af aan al weet wat voor sport ze wil.. Maar dat heeft natuurlijk niet elk kind.

    Je kunt hier via de schoolsportvereniging allemaal proeflessen doen.
    Erg leuk als je niet weet wat je wil :)
     
  12. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    @Saskia.. daar komt het hockey vandaan (gemeente sportpaspoort). Erg leuk. Scouting / padvinders.. ja, om die reden gaan we daar ook eens kijken. Wij hebben er beide niets mee maar goed, mogelijk dat zoon het geweldig vindt. Het ene kind is sportiever aangelegd dan het andere en hij is ook pas 4,5
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mja en straks vriendjes die op sport zitten.. Dat wil ook wel schelen.

    Maar goed.. Niet iedereen houdt van sporten :)
    En soms moet je het een keer doen om te ontdekken dat het best leuk is.
    Wat dat betreft zijn wij wel snel klaar met een kind dat precies weet wat ze wil.
     

Deel Deze Pagina