Sinds gisterochtend is mijn dochter niet lekker, eerst koorts (nu weer gezakt) en snotterig maar nu wil ze sinds gister ook niet meer drinken... En dat terwijl er normaal veel in gaat (een echte drinker) Heb al van alles geprobeerd, limo, melk, thee, water, ice tea.....in fles,beker met en zonder rietje zelfs met lepeltje... Ik denk dat er totaal vandaag 100ml in is gegaan,(1 plas luier vandaag) daarbij eet ze ook niks. Voor de rest is het ene moment heel erg hangerig en het volgende weer druk aan het spelen... Wat moet ik nou doen....?
De huisartsenpost bellen en overleggen. Stomme vraag misschien: maar waarom heb je vandaag niet even overlegd met je eigen huisarts?
Een waterijsje hielp hier ook altijd, maar (telefonisch) overleggen met een arts lijkt me ook verstandig.
Waarom maak je je nu ineens zorgen? Je kunt toch even de huisartsenpost bellen? Dat betekent niet dat je meteen langs hoeft te gaan, maar overleggen is wel fijn. Misschien geven ze ook de waterijsjestip of adviseren ze om morgen naar je eigen huisarts te gaan.
Hier ook een jochie wat normaal veel drinkt maar vorige week toen hij ziek was 2 dagen een stuk minder dronk, max halve tuitbeker op de dag, zelfs drinken mee in bed gegeven, na 2 dagen ging hij het drinken inhalen. Veel sterkte en beterschap!
Dochter van 2 was hier ook ziek, en wou ook bijna niks meer drinken. Ik gaf overdag meer fruit (mandarijntjes) en yoghurt/kwark. Dat ging er gelukkig wel goed in...ijsje kun je ook doen. Wat hier ook goed hielp, was in bad zetten met een beker. Het heeft wel een paar weken geduurd voordat ze weer echt goed dronk. Zolang ze geen tekenen van uitdroging hebben, zit het vaak wel goed! Dat werd mij tenminste verteld bij de huisarts (telefonisch, want langskomen kan volgens mij tegenwoordig niet meer zo snel)..
Net bij ha geweest en flinke ontstoken amandelen dus nu aan ab.... Hopelijk is ze snel weer de oude...
knijpfruitje mag mijn dochter alleen als ze ziek is en dan die met kikker erop, geweldig vind ze dat! Je kunt ook een milkshake maken als je een blender hebt. Paar ijsblokjes, yoghurt, scheutje limonadesiroop en een banaan. Pak een mooi glas en versier desnoods het rietje met een sticker ofzo. Wedden dat het opeens wel heel interessant is?