Het is voor onze dochter van 6 jaar. Ze wil ze zo graag (ze vindt ze allebei geweldig), maar ik twijfel. Het is voor haar de eerste keer, dus ook nog nooit op rolschaatsjes gestaan. Rollerskates lijken me een stuk stabieler voor haar, dus ik neig die kant op. Maar ik lees dat je net zo goed gelijk inlineskates (al dan niet met 'zij wieljes' kan kopen. Wat hebben jullie???
Hier zijn alle bij met inlineskates begonnen. Robin was 4 1/2 jaar toen hij de eerste keer erop stond en dat ging meteen erg goed.
Hm op zich sta je wel vrij stabiel op inlineskates ook hoor. Het is qua beweging ook makkelijker dan rolschaatsen vind ik. Maarja.. 1cm breed of de breedte van je voet scheelt wel natuurlijk. Maar de eerste keer op inlineskates viel mij reuzemee... Je blijft behoorlijk staan. Komt ook door die dikke schoenen... Je voeten moeten wel recht blijven want die zitten stevig ingesnoerd. Had er ook naar gekeken als verjaarskadootje maar dochterlief heeft nog veel te kleine voeten
Ze heeft afgelopen winter voor het eerst op schaatsen gestaan en vond dat helemaal niks.....Ben zo bang dat met inline skates de moed haar in de schoenen steekt. Maar goed, ik moet niet gelijk doemdenken natuurlijk!
mja maar op inlineskates sta je wel VEEL relaxter dan op schaatsen je "ijzer" is veel stabieler en je ondergrond is ook niet glad zegmaar was ik ook heel erg bang voor eerste keer op inlineskates. (en sinds mijn eerste keer inline skates kan ik ineens ook op noren schaatsen... dat lukte me daarvoor echt niet)
mja ik kon wel schaatsen.. maar enkel op kunstschaatsen.. bij de rest ging ik onherroepelijk onderuit