Ik vind het ook wel nalatig om zo'n incident niet direct na school met de ouders te bespreken. Kleuters verdraaien dat soort dingen nu eenmaal vaak en ik vind het nogal logisch dat je als ouder een uitleg bij zo'n verwonding wil.
Het was gewoon gemeld aan de moeder. Was ik vergeten er bij te vermelden. Heel logisch dat je dat meld. Maar zoontje maakte er een heel ander verhaal van..
Er was wat onvrede vanuit de kinderen over het speelgoed waar mee gespeeld kon worden tussen de middag. Een kleine enquete wees uit dat ze graag met touwen wilden spelen. TSO commissie heeft toen, als proef, een aantal touwen gekocht. Met duidelijke instructie er bij hoe er mee gespeeld kon worden. ( touwtje springen, politie/boefje) Na het incident zijn de touwen de kast in gegaan en denken we er over na wat we er verder mee doen. Waar kinderen spelen kunnen er zulk soort dingen gebeuren, maar je moet altijd alert zijn. Gisteren nog. Een paar jongens waren aan t stoeien. Gewoon op een leuke manier. Tot er 1, zonder reden, uithaalt en zn vriendje in zn gezicht stompt. Resultaat: bloedneus, tand door zn lip..
Ben ik het helemaal mee eens. Vind het een erg vaag verhaal en ik dènk zelfs dat het een beetje wordt misbruikt om bepaalde andere conflicten nog wat extra aan te wakkeren.
Gisteren waren wat oudere kinderen (groep 7/8?) aan het spelen/stoeien. Allemaal vriendschappelijk. Op een gegeven moment kreeg een jongen een vinger van een andere jongen in zijn oog. Heel pijnlijk, maar per ongeluk. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.
Ik ben niet bij deze situatie geweest maar wel bij andere situaties.... Die eigenlijk niet eens bestonden! De leekrachten hebben het zwaar tegenwoordig. Ouders denken maar dat ze alle rechten hebben om leerkrachten negatief verbaal of zelfs fysiek te behandelen! Natuurlijk is elk verhaal anders maar hier zitten te veel luchtjes aan. Waarom reageer je zo heftig!? Zelf iets meegemaakt!?
Tja met dit verhaal zou ik graag eerst eens alle feiten willen horen voordat ik er een conclusie aan verbind.
Die feiten krijgen we nooit te horen. Als ze al boven water komen, dan zit de krant er niet meer bovenop. Meestal lopen dit soort zaken met een sisser af en dan is het niet meer interessant voor de media...
Oh, maar jij verbind wel gelijk de conclusie, dat iemand 'wel anders zou piepen als het je eigen kind was'.... Er zijn hier in dit topic een aantal reacties (met foto's zelfs) van moeders, wiens eigen kind het was... en die piepen ook niet anders...
Nee hoor! Ik ben niet agressief ingesteld en zou de juf nooit op deze manier behandelen. Iedereen maakt fouten, een ongeluk zit in een klein hoekje enz. enz. Waarom gelijk foto's op FB zetten en bij het hek staan dreigen .brrr niet mijn ding:x
Een ongeluk zit helaas in een klein hoekje. Spelen met een springtouw, paardentuigje o.i.d. Natuurlijk behoort er toezicht te zijn maar dan nog kun je als leerkracht niet alles zien. Dat een juf dit met opzet doet lijkt me zeer onwaarschijnlijk. (Daarnaast wanneer, hoe?) Ik merk dat de laatste tijd leerkrachten snel in een kwaad daglicht gesteld worden. Jammer!
Las net dat dat mens eerder al eens een klacht had ingediend en gedreigd had. Bij een andere juf, andere school! Manman! Wat voor opvoeding krijgt dat kind? Medelijden met dat ventje!
Als dat echt is, is dat echt kwalijk. Vraag ik me af of al die andere moeders, die met haar meedoen, dit ook weten...