Juf beschuldigd van ophanging van leerling

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Esmaralda, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Lid

1 jun 2015
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt steeds meer de mentaliteit van tegenwoordig te worden.. Vroeger, lees 20 jaar geleden, als de juf of meester boos op mij was kreeg ik van m'n ouders te horen dat ik het dan wel verdient zou hebben. De "schatjes" van tegenwoordig doen niks fout en ligt de fout altijd bij een ander...

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Of de juf wel of niet aanwezig had en/of ze het veroorzaakt heeft vind ik nog niet eens het belangrijkste. Ik vind het heel raar dat een kind zo'n verwonding op kan lopen op school. Als ze 'weten' dat het niet de docent is, dan zouden ze tenminste nog wel moeten weten wie het dan wel veroorzaakt heeft.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind het helemaal niet raar dat een kind zo'n verwonding kan oplopen op school eigenlijk. Kinderen spelen nou eenmaal, en vaak hebben ze helemaal niet door dat het gevaarlijk kan zijn wat ze doen. Een kind kan ook uit een klimrek vallen en z'n been breken, of van de schommel of whatever.

Wij waren een keer aan het vliegeren en toen mijn dochter (toen vier ofzo) er vlakbij stond werd de vlieger door een rukwind opgepakt en het vliegertouw kwam tegen haar nekje aan. En dat zag er praktisch hetzelfde uit als op die foto's.

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Met zo'n verwonding bedoelde ik de striem om de nek. En niet een gebroken been oid. En ik heb nog nooit een kind zien vliegeren op een schoolplein.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Heel veel scholen hebben die tuigjes om paardje mee te spelen...heel normaal speelgoed op een plein.
    Of een springtouw
    Of een sjaal

Of het veilig is...dat is inderdaad wel iets om over te discussiëren...

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit zei ik dus ook al. Zo jammer die mentaliteit van tegenwoordig. Juffen en meesters kunnen toch veel beter kinderen objectief beoordelen? Ik hoop nooit zo'n moeder te worden....

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee joh? Nog nooit? ;)

Was alleen maar een voorbeeld van hoe zo'n verwonding kan ontstaan. En dat het er veel ernstiger kan uitzien dan dat het is. Vooral op foto's.

8. sharontjh

sharontjh Actief lid

11 mei 2013
    388
    2
    16
    kinderverzorgster in een kinderdagverblijf
    willebroek
    Ikzelf ben van België dus hier word dat verhaal op de voet gevolgd
    Die bewuste dag was er toezicht op de speelplaats maar de juf in kwestie had geen toezicht en stond dus niet op de speelplaats omdat het niet haar beurt was.
    Blijkbaar zou de moeder in het verleden een andere juf hebben bedreigd en word zij en heel haar entourage momenteel ondervraagd omdat ze denken dat er meer aan de hand is

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Fijn dat je wat meer toelichting geeft.
    Ik vind ook dat veel kinderen tegenwoordig vaak de hand boven het hoofd wordt gehouden. En daarmee een vrijbrief krijgen om zich enorm rottig en aso te gedragen.
    Daarnaast vind ik het wel goed dat het niet meer zo als vroeger is dat de juf of meester klakkeloos wordt geloofd. Want daar zitten heel veel goede tussen, maar ook rotte appels. En sommigen zijn gewoon ook niet zo goed in hun vak (net als in elk vak zijn er mensen die er niet goed in zijn of er wel klaar mee zijn). En als je de pech hebt dat je kind net zo'n juf of meester treft. Hadden wij vorig jaar en ik merk nu na 2 weken school al een wereld van verschil met de huidige juf (gelukkig). Meer aandacht, meer enthousiasme, meer kijken naar wat het kind nodig heeft, meer hart voor het vak, meer creativiteit, meer aansturing... echt alles wat kinderen nodig hebben.
    Ik vind dat je best kritisch mag zijn over de school en de leerkrachten. Maar natuurlijk wel op de normale manier alles doen en bespreken. En niet zoals deze ouders doen... daar heb ik geen goed woord voor over.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb ook het vermoeden, dat er iets anders achter zit. Ik betwijfel of we er ooit achter zullen komen...

11. sharontjh

sharontjh Actief lid

11 mei 2013
    388
    2
    16
    kinderverzorgster in een kinderdagverblijf
    willebroek
    Ik hou jullie op de hoogte 😉

12. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Niet om het één of ander, maar ik vind dat helemaal geen verwondingen die passen bij een "ophanging". Neem even in gedachten voor je hoe iemand er dan bij hangt. Hoe zit het touw dan om de nek als je er met je gewicht aanhangt? Juist. Veel meer verticaal. Bovendien zitten er dan ook vaak kneuzingen bij. Deze strepen zijn veel te horizontaal om van een ophanging te zijn. Ik geloof er dus geen biet van. Dit zaakje stikt.

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Idd!

Ik zal waarschijnlijk later even aan de juf/meester vragen wat er is gebeurd, waarom hij straf kreeg ofzo. Niet om aan haar te twijfelen maar puur om het 'verhaal' te weten. Ik krijg altijd kriebels van die 'schatjes' Nouja van hun ouders...

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat zou prettig zijn! Dankjewel!

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dat is hier bij mij in de buurt gebeurt. Ik woon heel erg dichtbij.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit is het laatste nieuws denk ik
    Antwerpse kleuterjuf De Bijtjes met de dood bedreigd - Het Belang van Limburg
    De Antwerpse kleuterjuf die beschuldigd wordt van mishandeling van een leerling, werd gisteren aan de schoolpoort opgejaagd door een dertigtal tierende moeders. Ook via internet wordt een heksenjacht op de juf ontketend. In tal van berichten wordt ze met de dood bedreigd.
    'Breng de juf naar buiten! Breng de juf naar buiten!’ Aan het hek voor de ingang van kleuterschool De Bijtjes in het centrum van Antwerpen ging een groep razende allochtone vrouwen gisterochtend stevig tekeer. Fel riepen ze om gerechtigheid.

De moeder van het gewonde 4-jarige jongetje zwaaide zelfs met een touw. Een verwijzing is dat naar de verwondingen in de hals van haar zoon, die vorige week vrijdag thuiskwam met vuurrode touwstriemen in de hals. Hoe de jongen aan zijn verwondingen kwam, is echter nog totaal onduidelijk.

Toch eisten de ouders van het jongetje en de tientallen sympathisanten dat de school de geviseerde juf naar buiten zou sturen. Terwijl de politie vanop afstand nauwlettend in de gaten hield of het protest niet zou ontsporen, probeerde de schooldirectie met de menigte in dialoog te gaan. Maar de schreeuwende moeders waren niet echt vatbaar voor rede. Ze weigerden zelfs een gesprek. Toen de juf wegbleef – ze was gisteren niet eens op de school aanwezig – keerden ze allemaal terug naar huis.

Zware bedreigingen

Maar voor de betrokken juf keerde de rust helemaal niet terug. Integendeel. Op Facebook, fora en sociale media is ze sinds gisteren opgejaagd wild. Haar naam en foto werden van de schoolwebsite gekopieerd. ‘Dit is de leerkracht die dat doet’, klonk het. De bijgaande foto’s van de verwondingen van het kind moeten bewijzen dat de juf het kind geslagen heeft en daarna opgehangen aan een touw.

In een razendsnel tempo werd de identiteit van de juf massaal gedeeld. Even vaak met vernietigende commentaar en regelrechte doodsbedreigingen zoals: ‘Vuile xxx, ik hoop dat je zelf wordt opgehangen’, tot: ‘Ik ga haar doden’.

Volgens de politie worden deze bedreigingen ernstig genomen en op de voet gevolgd. Maar vooralsnog zou het (nog) niet nodig zijn dat de juf extra bescherming krijgt. Ze heeft daar volgens onze informatie ook nog niet om gevraagd en diende ook nog geen klacht in. Al is dat volgens de Antwerpse parketwoordvoerder in principe niet nodig. ‘We kunnen ook zelf een proces-verbaal opstellen’, zegt hij. Indien het tot een vervolging komt, riskeren de daders zware straffen. Mogelijk zelfs tot vijf jaar gevangenis.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Moeder die juf De Bijtjes betichtte van mishandeling, deed d... - Gazet van Antwerpen
    ANTWERPEN 2060 / BORGERHOUT - Steeds meer leerkrachten worden door ouders verbaal beledigd, beschimpt en bedreigd . En dat moet stoppen, zegt Walter Hens van de onderwijsvakbond.
    De moeder die klacht indiende tegen een kleuterjuf van De Bijtjes en afgelopen week voor protest zorgde aan de schoolpoort in de Offerandestraat, zou twee jaar geleden ook al eens leerkracht van een school in Borgerhout bedreigd hebben. Zo meldt Het Laatste Nieuws. De vakbondssecretaris roept leerkrachten op om klacht in te dienen als iets dergelijks hen ook overkomt.

18. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Het is te triest voor woorden deze reactie van die moeders. Ongelooflijk! Zelfs als het waar is, is deze reactie op geen enkele manier goed te praten! We hebben hier een rechtssysteem voor. En eigen rechter spelen kan nooit! Natuurlijk zou ik ook buiten proportie boos zijn op de leerkracht als het verhaal waar is. Maar het is niet aan mij een heksenjacht te openen.

Maar ik sta er dan ook bevooroordeeld in. Ik ben leerkracht in groep 7. Sta nu 10 jaar voor de klas. En heb zelfs in die 10 jaar al een verandering meegemaakt. Gelukkig nog nooit echt bedreigd, maar wel in heel ongemakkelijke situaties terecht gekomen waarbij er letterlijk met de vingen gewezen wordt. Geloof me; niet echt fijn.
    En laatst nog bij mijn duo partner. Ze is net begonnen op onze school, alles is dus nieuw. De eerste dag was erg wennen geweest en niet alle kinderen hebben het als leuk ervaren. Meteen boze ouders op de stoep waarom het kind straf had, de volgende dag bij de directeur en er was zelfs een moeder die zei dat ze het vanavond bij de sportclub wel met elkaar zouden bespreken...

Ik kan je vertellen, zo is er geen lol aan om voor de klas te staan. Je stelt je zo kwetsbaar op als leerkracht. Ik sta daar zo voor alles wat ik ben, zo persoonlijk. Dit raakt je.

Ik kan me niet voorstellen dat deze juf ooit nog voor een klas wíl staan... Ik weet niet of ik het zou kunnen als me dit zou overkomen...

Nog even en er is gevarengeld nodig voor leerkrachten in het basisonderwijs! :(

19. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    Ik zou als juf zeker aangifte van bedreiging doen.
    Als ze dit niet doet kan het lijken dat ze er toch iets mee te maken heeft.

Snap sowieso niet waarom er niet ingegrepen wordt.
    Stelletje hysterische viswijfen....

Echt onvoorstelbaar

20. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48

Mee eens... de moeder handelt nu op een belachelijke manier. hou de eer een beetje aan jezelf zeg.... het kan heus op een andere manier opgelost worden.

Deel Deze Pagina