Hallo meiden, op dit moment ben ik 36,5 week zwanger en ik snap het volgende niet; onze baby is volledig ingedaald en op mijn zwangerschapskaart staat dan ook "vast" in het bekken. Hoe kan het dan, als het hoofdje vast ligt, dat ik dan weer links een bobbel van billen voel en dan weer een draai en rechts de billen. Ook voel ik in mijn linkerzij vaak een knie of voet (wat het precies is weet ik niet). Het lijkt mij toch dat als het hoofdje vast ligt dat de baby dan niet meer van links naar rechts naar kan gaan met het ruggetje of billen. Of zou ik het misschien verkeerd voelen? En is dit normaal. Ik vind het al zo moeilijk te zeggen wat nou wat is en hoe het ligt... Iemand een idee? Alvast bedankt! Groetjes, zonnetje
met vast bedoelen ze dat het hoofje niet meer heen en weer kan bewegen. Als het nog boven het bekken zit kan je het zeg maar heen en weer bewegen dus van links naar rechts........ bekijk het als een bal doe precies in een kom past, het kan wel draaien, maar niet heen en weer.
Aha, weer wat wijzer Dus het is normaal dat de baby nog met rug en billen van de ene naar de andere kant kan gaan?! Bedankt!
zie dat je al gerustgesteld bent, maar zo zit het inderdaad. Ik voel precies hetzelfde, de billen , benen en armen voel ik echt óveral, terwijl het kindje toch echt 'vast' ligt.
Grappig, ik wist het niet. Geniet nog maar even van die armen, benen en billen overal, haha, zie dat het bij jou afwachten is. Spannend! Succes!
Ook al ligt het hoofdje vast, het nekje kan nog draaien, en het lijfje ook wel enigzins. Sla zelf maar es met je armen en benen heen en weer en hou je hoofd stil. Dan kun je nog heel wat bewegingen maken in alle kanten.
Kleine ligt hier ook met hoofd vast en draait met rug/bil naar links en rechts..Dus ik vroeg me dat ook af.. VK heeft inderdaad uitgelegd dat het wel kan...