Mijn man heeft deze kaasplakken meegenomen van de Jumbo supermarkt. Omdat er niet opstaat dat het gepasteuriseerd is, vraag ik me af of ik het wel mag eten. Iemand hier die weet of ik deze kaasplakken gewoon kan eten?
Dit mag je gewoon eten hoor. En ook harde kazen is het probleem niet. Het gaat echt om de zachte (boeren) kazen. Dus eet smakelijk!
In principe kan je alle kaas die je bij de supermarkt koopt, gewoon eten, ook de brie en alle andere zachte kazen. De paar soorten die NIET geschikt zijn, zijn én heel zeldzaam en hebben een grote gele of rode sticker! Geen zorgen maken dus.
Mag je gewoon eten. Idd gaat het om een harde kaas. Daarnaast is het in NL verplicht om op de verpakking te vermelden dat het om "rauwmelkse" of "au-lait-cru" gaat (bij de zachte kazen) Dus staat er niets op... dan is het geen "gevaarlijke" kaas
Dat dacht ik eerst ook altijd, Dennenboom. Maar begreep al dat dat niet zo is en daardoor vroeg ik me af of ik deze kaasplakken dan dus gewoon mag eten. Gelukkig wel, want ze zijn erg lekker. Bedankt allemaal voor de reacties!
Zelfs de harde rauwmelkse kazen (de Nederlandse zeg maar) mag je ook gewoon. Het gaat om die zachte franse kaasjes die je niet moet eten.