juf heeft rits van jas dochter stuk gemaakt

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou balen, maar heel lief naar mijn schoonmoeder kijken ;) en me er verder absoluut niet druk over maken, er zijn echt ergere dingen hoor ^^

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het kan gebeuren ik zou niet de juf aansprakelijk stellen iig, ritsje kan altijd kapot gaan, zeker als je zelf al zegt dat hij stroef liep.

Nieuw ritsje halen voor een paar euro en in het jasje zetten, desnoods laten zetten door iemand die handig is met de naaimachine in je omgeving.

Dit is wel een erg lang en groot topic voor zoiets kleins als het kapot gaan van een ritsje in een jasje.

Zoals al vaker is gezegd: Er zijn ergere dingen..

3. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    actie reactie he... als moeder bij me komt met 'jammer dat rits stuk was gegaan' en verder niets, dan zou t schaamrood me naar de kaken stijgen dat ik t vergeten was te melden.

Ik was dan ook wel erg fel, misschien.

Enerzijds zijn de juffen misschien wel erg fel, maar kijk eens hoe er over ons gepraat wordt. '30 jassen dichtmaken, daar ben je juf voor' nou echt niet. En als ik dan lees dat om iets wat iedereen kan overkomen, mensen niet alleen een melding zou maken maar zelfs een schadevergoeding zou eisen.. hallo, dan weet ik er ook nog wel 30. Ik zou nooit een rits expres stuk maken, net zoals een kind nooit expres een gum stuk zou maken. Ik wilde alleen aantonen hoe ridicuul zoiets is. En als ouders echt om een schadevergoeding komen, bij zoiets kleins... tja dan heb je t wel verbruikt bij me. Is het nou iets groots, a la.. maar een marktjas waarvan de rits al stroef liep... nee sorry, lekker makkelijk om dat af te schuiven.

En ja, ik mag hopen dat kinderen van 4 zelf hun rits kunnen dichtmaken (tenzij een handicap o.i.d.), als dit niet gaat omdat de rits stroefloopt, zou voor mij als moeder al een reden zijn om een andere jas te kopen. Als mijn rits stroef loopt hou ik ook al rekening dat ie snel stuk zou zijn.

Je moet t wel in perspectief blijven zien.

Zoals sommigen zich irriteren aan de juffen in dit topic, irriteer ik me aan sommige ouders in dit topic.

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb hier echt nog genoeg kleuters die hun rits niet dicht krijgen en vind dat eerlijk gezegd ook heel normaal. Hier komen ze ook in de rij bij me staan en ze helpen elkaar met het dichtdoen van hun jas. Nee, ik ben niet alleen maar juf geworden om ritsjes dicht te doen, heb nu ook een oudere groep, maar toen ik bij de kleuters werkte wist ik wel dat het erbij hoorde. Daar neem je dan ook iets meer de tijd voor lijkt me.

Verder over de mentaliteit inderdaad, om het kind de dupe te laten worden van hoe de ouders zijn vind ik echt belachelijk. Ik schrik ervan, het zou hier niet eens in me opkomen!

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja nou we waren er allemaal niet bij, misschien dacht de juf dat de jas al kapot was omdat die rits ookal heel stroef ging...of misschien heeft ze het snel tussen neus en lippen wel gemeld, misschien niet doordat ze het gewoon even was vergeten... weten wij veel, we zijn allemaal mensen zeg, we maken allemaal welleens fouten en soms doen of zeggen we ook wel dingen die niet altijd even goed en leuk zijn nou helaas, die dingen gebeuren.
    ts wou ook geen discussie verder...

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

maar jij bent niet afhankelijk van die ouders katrien duck, het kind wel van de juf.

maar goed ik heb weer geleerd om vooral mijn mond te houden om mijn kind te beschermen en niet in een uitzonderingspositie te plaatsen.

het enige wat ik zei was dat ik het wel zo fatsoenlijk gevonden zou hebben als juf ff sorrie had gezegd en dat de rits nu stuk was. blijkbaar is dat teveel gevraagd. ik heb met geen woord over een vergoeding gerept.

ik dacht dat ook juffen een voorbeeld functie hadden. dus even netjes tegen een ouder ( oppas oma whatever) zeggen dat er wat mis ging lijkt me een kleine moeite. ik vind het nog steeds behoorlijk heftig die nieuwe mentaliteit op school , notabene van en kleuterjuf. dat beloofd nog wat.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

gelukkig zijn er ook nog juffen als doortje, goed om te lezen.

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

KatrienDuck ik hoop dat jij niet de juf bent van mijn dochter zeg! Hoe jij praat en doet, echt ik word er bijna kwaad om.

Wat jij zegt van een kind van 4 zelf de jas dicht maken of het kind moet een handicap hebben? Denk even 3x na voor je iets type. Schandalig hoe jij praat over kinderen en hoe kinderachtig jij zal doen als een ouder naar je toe is gekomen over een rits dat je de ouder bij wijze van gaat terug pakken.

Sorry zelfs het niveau van een kleuterklas en een kind van 4 jaar ligt dan nog hoger!

9. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Ik ben heel erg blij dit te lezen :)
    Elke beroep heeft zijn "nadelen" en die moet je er gewoon bijnemen. Als je dan net zoals jij al de kindjes ook elkaar laat helpen, zo goed mogelijk, vind ik dat heel mooi.
    Hoedje af!

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik denk dat de gemiddelde 4-jarige toch wel zelf een jas kan dichtmaken? Mijn zoon is nog geen 2 en snapt al dondersgoed hoe een rits werkt, dus ik mag hopen dat hij die over 2 jaar wel zelf dichtkrijgt ;)
    Ik denk dat je dat zinnetje van haar een beetje uit z'n verband trekt nu....

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nou dames..... katrien heeft al gezegd dat ze wellicht wat fel is....bovendien kan ik me het wel voorstellen door de manier waarop ts het stelt, alleen al haar titel .... juf heet de rits kapot gemaakt.... grrr.....dus ik vind dat jullie erg ver gaan..... door boven op haar te springen.... ik snap wel dat ze die gedachte heeft of ze dat werkelijk uitvoert is een 2e.... verder gaan jullie er onmiddelijk van uit dat een kind de dupe word.... das natuurlijk niet zo.... alleen in gezinnen die niet goed functioneren..... kun je haar daar verantwoordelijk voor stellen?..... dan kun je ook niet meer met ouders gaan praten als hun kind niet goed functioneert of gedragsproblemen hebben, want stel dat het kind dan bestraft word.....

van die ritsen.... ach .... de meeste 4 jarigen zullen het kunnen en sommigen niet....

maar ik vind jullie erg overtrokken reageren, en dan op basis van een paar ervaringen alle juffen en meesters over een kam scheren..... ik zou zeggen ga in belgie wonen daar mag je je kind thuis onderwijzen.....

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wat een gedoe om een rits...

Het is al een paar keer gevraagd, maar waarom is er van beide kanten niets gezegd met het ophalen? Als je de rits kapot ziet, kan je zelf toch ook meteen even vragen wat er gebeurt is? Hoef je later ook niet terug.

En ritsen gaan nu eenmaal wel eens kapot, zeker als ze al erg stroef gaan, dan is het gewoon wachten op het moment waarop het zal gebeuren.

In de bovenbouw maakte ik dit soort dingen natuurlijk nooit mee, maar ik ken ook geen verhalen van mijn collega's van de onderbouw. Wel dat er de afspraak is dat kinderen alleen makkelijk dicht te maken jassen en schoenen aan mogen hebben, om het tempo er een beetje in te kunnen houden bij het naar buiten/binnen gaan.

Het kind dan maar helemaal niet meer helpen, lijkt me erg raar... Dit is iets tussen de volwassenen en daar moet het dan ook blijven.

Waren die opmerkingen ook niet meer bedoeld om in het gesprek duidelijk te maken dat de consequenties van kinderen die het niet zelf kunnen nu eenmaal zijn dat als er iets stuk gaat dat je daar dan niets aan kan doen? Toch niet om serieus te doen? (of denk ik nu te positief)

Vergoedingen vragen lijkt me echt zwaar overdreven. Als je de rits zelf lostornd, dan heeft iemand anders de rits er zo ingezet. (mijn moeder zegt tenminste altijd dat het losmaken van de oude rits het ergst is)

13. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ze zet het er zelf zo neer ''of het kind moet een handicap hebben''. Mijn dochter ja kan het zelf maar er zitten ook nog kinderen bij haar in de klas waarbij het niet lukt. Maar om gelijk te denken dat ze dan een handicap moeten hebben :(

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    katrien zegt toch nergens dat ze die er niet bij neemt???het is toch normaal om te stellen dat je geen juf word om 30 ll de jas aan te doen.... ik werk in de zorg, en mensen vinden het dan knap dat ik mensen uit de poep haal enzo.... ik zeg dan ook altijd dat ik dat doe omdat dat er bij hoort, en dat ik blij ben als men dat later ook bij wilt doen mocht dat nodig zijn ( moet er nog niet over denken) maar dat ik daarom natuurlijk niet de zorg ingegaan ben... maw het is niet mijn hobby.......er zijn andere factoren die het werken in de zorg leuk maken.... en dan neem ik de poep voor lief.... heel normaal vind ik.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    :) Echt een gedoe he....
    wat geeft het nou als een kind van 4 nog niet helemaal goed zn jas dicht krijgt en dan erbij als die rits dan ook nog eens stroef gaat!??
    mn nichtje kan nu pas alleen los fietsen op een iets kleinere fiets...niet gemiddeld ja nou die heb je ook hoor! de ene kan dingen snelelr als de ander en dat geeft helemaal niks!

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

gelukkig hadden mijn oudste 2 een inventievere juf en die liet de oudere kleuters de jongere helpen als ze handen te kort kwam. en trots dat ze dan waren, die glunderende smoeltjes als het een 5 jarige gelukt was een 4 jarige d'r rits dicht te krijgen of veters te strikken. maar goed dat is alweer een jaar of 12/13 geleden. ik merk wel een duidelijk verschil in de topics die ik tegenwoordig lees. ik hou dan ook echt mijn hart vast voor over 2 jaar eigenlijk.

17. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Wat een gezeik hier zeg. Het gaat over de manier WAAROP iets gezegd word. En als je loopt te zeiken en te zagen (ik zal ook eens grof doen) over het feit dat je een jasje moet toedoen, blijf dan thuis.

Ik moet op mijn werk er ook dingen bij nemen die ik normaal niet moet doen maar mij hoor je daar niet op zulk een toontje over zagen hoor.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het houdt ons wel bezig dat ritsje 133 reacties al. :D:$

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is of TS inmiddels inziet dat ze toch wat overdreven gereageerd heeft op dit incident? ;)

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63

Amen! :)

PS Blup, als je er zo negatief in staat kun je er vergif op innemen dat het ook minder positief gaat lopen... Je hebt wel een erg kritische kijk op onze beroepsgroep...

20. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Zoals ik al eerder aan gaf zal ik de buurvrouw ff vragen of ze een nieuw ritsje in de jas wil zetten ;)

Er is helemaal niks tegen mijn schoonmoeder gezegd over dat de rits stuk was
    Wat ik wel netjes vind om ff te melden

De jas is ook nog maar een paar weken oud dus baalde gewoon dat de rits nu al stuk was en dat dit nu toevallig op school gebeurd was

Deel Deze Pagina