juf jarig en kados

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by p1982, Apr 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

deze week zijn de jufs van beide meiden jarig.

Er is gezamenlijk geld ingezameld en een kado gekocht. Wat zag ik gisteren en vanmorgen dat er toch nog best veel kados door de kids apart gegeven worden.

BEide kids van slag en waarom hun geen kado mee hadden gezegd mama al geld gegeven voor gezamenlijk kado

ligt het aan mij of is dit apart en wat van zeggen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Eerlijk gezegd geef ik ook altijd zelf wat. Ik vind mijn ideeën leuker dan zo'n gezamelijk cadeau:)
    Of er moet specifiek bijgezegd worden dat het de bedoeling niet is, dan doe ik het niet natuurlijk. Maar ik heb altijd zelf wat bij (door en met de kinderen gemaakt)

3. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik vind dat ook altijd wat vreemd, dat moeders dan nog weer zelf een cadeau gaan meegeven. Er wordt toch niet voor niets een gezamenlijk cadeau geregeld. Misschien zou ik mn kind nog iets laten knutselen als het graag wat wil geven, maar ben (nu) niet van plan wat apart te kopen. Heb zelf opleiding in het onderwijs gedaan en stage gelopen. Kreeg van de leerlingen dan vaak nog als extra cadeau chocola, douchespullen en decoratie. Alle 3 de cadeausoorten zat ik eigenlijk echt niet op te wachten, omdat ik het niet gebruik of niet mijn smaak is, dus werd weer door gegeven.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

heb ook zoiets waarom dan gezamenlijk geld inzamelen

en er zaten best grote kados nog los tussen vanmorgen

maar ja hoe en waar aangeven

5. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou me daar ook aan storen inderdaad. Gezamenlijk is toch ook veel leuker en praktischer? Ik kan me voorstellen dat een juf niet zit te wachten op zoveel chocola en doucheproducten en andere snuisterijen Dat krijgt ze dan dus elk jaar x zoveel leerlingen.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Ik doe dan meestal nog een tekening of een knutsel van de kinderen, tenzij ook dat klassikaal wordt geregeld.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus. Ik had via internet een knutselpakketje gekocht om zelf sneeuwbollen te maken.
    Was 5 euro kwijt.

Heb Aiden met stickers en potlood op zo'n kartonnetje laten tekenen en plakken. Deze kun je dan vervolgens in de sneeuwbol doen. Water erbij in, dopje sluiten en voila.

Maar hier kregen de juffen dan ook geen gezamenlijk cadeau.

Overigens vind ik persoonlijk iets zelfgemaakts door de kinderen ook leuker dan een kantenklaar cadeau als een douchegel of chocola of iets.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geef ook geen chocola of douchegel. Maar iets door de kinderen gemaakt. Soms wel bv een theepakketje waarbij de kinderen dan het theedoosje of de glazen versieren en vorige week een pot bijna koekjes waarbij mijn zoontje de pot versierd heeft en een tekening erbij.

Ik snap eigenlijk niet waarom andere ouders zich daar druk over maken, als je iets had willen geven had je dat toch zelf kunnen verzinnen.

9. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Ik geef meestal ook nog wel een kleinigheidje omdat iedereen dat doet en ik niet wil dat mijn dochter dan niets te geven heeft ;)
    Maar ik doe dan juist weer niet aan grote knutselwerkjes. Is heel leuk hoor, maar ik denk dat juf echt niet al die zooi thuis neer zet. Ik werk al jaren in de kinderopvang en ik heb heel wat knutseldingen gekregen maar thuis staan alleen de kunstwerken van mijn eigen kinderen.

Meestal doe ik iets van een theeglas vd action, paar theezakjes, verpakte chocolaatjes en candeistokje erin, cellofaan eromheen en een lintje met daaraan een opgerolde tekening van dochterlief (die wil natuurlijk wel graag een tekening geven).
    Ben je voor nog geen twee euro klaar.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,869
    113
    Maar al die verschillende theeglazen en bekers bewaren de meeste mensen ook niet, denk ik. Echt mooie tekeningen bewaar ik ook van andere kinderen en hele mooie 'functionele' of decoratieve knutsels ook, maar ik krijg er geen 30 of meer per jaar. 😁 Maar bv. een theeglas met tekening zou ik eerder bewaren dan een kaal theeglas.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    mee eens. waarom dan idd een gezamelijk cadeau. geef met zijn allen iets leusk en origineels als de zoveelste mok gevuld met drop of chocola. heb altijd het idee dat zulke mensen toch moeten overtroeven ofzo. wil je echt nog perse iets aparts geven laat je kind dan gewoon een knutselwerkje maken of een gedichtje schrijven ofzo

12. tuc

tuc Niet meer actief

Overtroeven?? Nee hoor, je kunt het ook zien als iemand die zn persoonlijke blijk en waardering wil laten zien, dat is het bij mij iig. Ik doe er ook een kaartje bij met een persoonlijk bericht.

Net zoals dat gevit op mensen die WEL tijd in een traktatie steken en niet met de 1000ste cupcake aankomen, waarom moet er nu zo negatief over gedaan worden?
    Ik zeg toch ook niet dat de rest onattent is of te beroerd om een fatsoenlijke traktatie in elkaar te zetten;)

13. Nobely

Nobely Actief lid

Nov 13, 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het ligt er en beetje aan hoeveel geld er wordt ingezameld voor een gezamelijk cadeau. Als dat 3 euro p.p. is zou ik zelf ook iets erbij kopen. Bijvoorbeeld een pakje thee of een klein doosje bonbonnetjes. Ik heb zelf in het onderwijs stage gelopen en gewerkt. Juist die kleine dingetjes die je krijgt zijn het leukste, al zijn dat een heleboel chocolaatjes, er is moeite in gestoken en op komt het echt wel een keer. De flessen douchegel waren vaak weer door de kinderen zelf uitgekozen wat dat weer heel leuk maakte als de kids dit trots kwamen overhandigen. Net als de tekeningen, net gaat om de gedachte.

14. Nobely

Nobely Actief lid

Nov 13, 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dit, er zitten vast mensen bij die het wel met deze reden doen. Maar inderdaad waarom dat bevooroordeelde, dan baal je denk ik gewoon dat je daar zelf niet aan gedacht hebt.

15. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ligt het nu aan mij? Maar waarom een cadeau kopen als de juf of meester jarig is? Deden wij vroeger ook niet.....

16. tuc

tuc Niet meer actief

Wat ik in een eerdere post ook schreef: om je waardering te laten blijken, ik vind het een mooie gelegenheid. Aan het einde van het schooljaar doe ik ook wat. Om ze te bedanken voor de goede zorgen. Bij de psz ben ik blij dat ik mijn zoontje altijd in vertrouwde handen achter kan laten en op school ook...en ik vind de sfeer in een klas (die vaak door de juf of meester gemaakt wordt) heel belangrijk...net als de begeleiding. En daar ben ik heel dankbaar voor.

17. floppie888

floppie888 Bekend lid

Sep 3, 2014
    793
    549
    93
    Als juf wordt ik echt niet goed van al die moeders die elkaar constant willen overyreffen met traktaties en cadeaus voor de juffen. De kinderem die het minder hebben thuis worden hier de dupe van. Een mooie tekening betekent veel meer. Ik bewaar echt niet alles wat ik krijg van de kinderen, maar het gaat om de gedachte.

18. koala28

koala28 Niet meer actief

Jawel hoor, toen ik op de basisschool zat werd dat ook al gedaan.

Hier wordt geld ingezameld voor een gezamenlijk cadeau maar je hoeft hier niet aan mee te doen. Ik doe dit meestal niet. Ik vind niet dat er iets leuks/ handigs etc. wordt gekocht. Ik maak of koop zelf wat.

Moest vorig jaar wel lachen. Kwamen er 4 moeders aan met zo'n houten bord met tekst voor de juf. Oepsie...

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het niet doen. Zelf ben ik ook juf en ik voel me er zelf altijd wat opgelaten onder en ik merk ook dat het voor de andere kinderen niet leuk is. Ik spreek ook altijd met de klassenmoeders af dat het gezamelijk cadeau echt klassikaal gegeven wordt (na het zingen). Als er kinderen zijn die extra bij zich hebben, kunnen ze dat tijdens de inloop of tussendoor nog geven. Het eerste kaar zat de hele klas daar op te kijken dat er nog kinderen iets extra's gaven. Niet leuk.

Een losse bloem, tekening of een verjaardagskaart apart vind ik noet nodig, maar op zich wel kunnen. Maar 'echte cadeaus' liever niet.

20. p1982

p1982 Niet meer actief

hier was 2 euro ingezameld en een tekening wat in een boekvorm is verwerkt

hier werden de kados gegeven bij binnenkomst en ook gelijk uitgepakt, dus andere kinderen zagen het ook

Share This Page