Juf/meester bedankje einde schooljaar

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Joyciejj, 19 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Ik heb iets kleins besteld voor de juffen. Folie zakje met een kaartje, mini chocolade en sleutelhanger. Op het kaartje mag zoon nog iets tekenen en zijn naam schrijven.

Ik twijfel nog om ook een klein bedankje te doen voor de juffen van de bso/peutergroep. Maar dan wel iets gezamenlijks.. Zoon gaat in de vakantie naar een andere locatie voor de vakantie bso. Dochter blijft in de vakantie wel op dezelfde locatie.

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    Ik geef altijd een citronella kaars leuk ingepakt. Wordt altijd zeer gewaardeerd.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Wij hebben een leuk cadeau winkeltje. Die hadden al wat leuks bedacht. Een aap noot mies chocolade reep met juffen thee. Helemaal prima, niet over overdadig maar wel leuk.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.103
    14.815
    113
    Vrouw
    Oh dat is ook een leuk idee zeg!
    Die ga ik onthouden voor volgend jaar:thumup:

De vakantie is hier vandaag begonnen:D

Ene zoon (groep 8) heeft voor alle ei zijn juffen een drinkglas gegraveerd. Ik heb een simpele graveerpen liggen, daarmee kon hij gewoon lekker zelf aan de slag. In het glas heeft hij drop toffees gedaan en een kaartje eraan gehangen: bedankt voor het toffe(e) jaar dat nu d'rop zit

Andere zoon (groep 4) heeft voor zijn juffen een potje fruit toffees gegeven met daaraan een kaartje: bedankt voor het toffe(e) jaar.

5. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Nou dit dus.. Ik las pasgeleden nog een stuk in het AD waarin een lerares vertelde dat ze de vele kadootjes die ze aan het einde van elk schooljaar krijgen eigenlijk teveel van het goede vinden. Iets in de trant van ze doen gewoon hun werk. Zij vertelde een blijk van waardering in de vorm van een zelfgeschreven kaartje juist veel persoonlijker en betekenisvoller te vinden, maar goed, dit zal wel per persoon verschillen..

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    Ik haal vaak een zakje nootjes, pinda, nougat ofzo iets bij het plaatselijke noten winkeltje.
    Lekkere afwisseling na alle chocolade.
    Kaartje erbij. Strik erom en helemaal prima vind ik

7. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Juf mag geen gluten eten en niks met lactose hebben.
    Dus ik ga niets te snoepen halen.

Echter was de klas waar dochter ingezeten had, zeer pittig (dochter inclusief) :|
    Dus vind ik wel dat er iets gegeven mag worden.
    Dochter en ik zitten eraan te denken om een vakantiepakketje/relax pakketje te maken.
    Puzzelboekje, slaapmasker, gezichtsmaskertje, en misschien nog iets erbij. (weet nog niet wat, maar dat de juf de vakantie wel kan gebruiken, is 1 ding wat zeker is)

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.103
    14.815
    113
    Vrouw
    Gekke vraag misschien, maar kunnen er in gezichtsmaskertjes gluten of lactose zitten?
    Geen idee hoor, want ik heb zulke dingen nooit.

Maar een relaxpakketje klinkt heel leuk!

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik had laatst borrel van de mr van school, daar waren 4 leraren, 3 van school en 1 ouder die ook juf is. Allemaal gaven ze aan dat ze iets krijgen niet nodig vinden en als ze iets krijgen, dan het liefst iets van het kind zelf zoals een kaartje of dergelijke. Vooral chocolade, snoep en badartikelen (douchegel enz) vonden ze lastig. Chocolade en snoep kwam nauwelijks op en douchegel is heel persoonlijk. En ze gaven allemaal aan dat ze het vriendelijk in ontvangst nemen, maar eigenlijk steeds ongemakkelijker gaan vinden om ouders elkaar ook steeds meer de maat nemen over de cadeautjes. En zeker bij een school als de onze waar genoeg kinderen mee moeten doen net schoolontbijt ivm beperkte middelen thuis, is het heel moeilijk om een cadeautje aan te nemen vonden ze.

10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja precies. Natuurlijk zeggen ze dat ze het waarderen, dat zou je zelf ook doen als je iets krijgt van iemand. Maar als ik zie wat er allemaal gegeven wordt, ik zou er zelf ook niet op zitten te wachten eerlijk gezegd. Zal ik dat zeggen tegen een kind of ouder, natuurlijk niet. Maar ik zou dan liever gewoon een kaartje/tekening krijgen.

Deel Deze Pagina