Juf op non-actief na klachten over lijfstraffen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sassie1981, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Zeer apart verhaal, wat fijn ook dat ouders met elkaar op de vuist gaan pfff. Je zegt tegen je kids dat geweld tegen een ander niet oke is, dus mep je er zelf vrolijk op los. Heldere boodschap!
     
    Jo79, momwithcamera, Whoopy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Zie het probleem niet? Snap het wel
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik heb kinderen die zichzelf juist kunnen opladen door af en toe naar buiten te kunnen kijken.

    En ik zou me persoonlijk opgesloten voelen.

    Ik zie wel een probleem.
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.488
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar dat is toch niet iets wat van belang is in deze zaak? Iets vreselijks ofzo ? Volgens mij is het op meer scholen zo - met name wat iemand al zegt; als een klas aan het speelplein grenst waar anderen spelen? Folie op ooghoogte. Niet iets schokkends.

    Verder lastige situatie... Ouders die met elkaar op de vuist gaan kán natuurlijk niet, maar als het om eigen kinderen gaat, veranderen ouders soms echt in leeuwen die hun jongen beschermen... Triest dat het dan zo uit de hand moet lopen- dat woorden niet meer volstaan.

    Ik ben benieuwd wat er uit komt uiteindelijk.. Of het een heel opgeblazen iets is - of toch een juf met een 'probleem' . Heftig voor alle betrokkenen in elk geval...
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Alsof ik het in het nieuwsbericht heb gezet :roflmao:

    Dont kill the messenger.

    Het is dus wat betreft het nieuws een opeenstapeling.Het werd genoemd met nog meer klachten. Dus blijkbaar voor de klagers wel van belang?


    Ik heb er verder niks mee te maken...ik ken ze niet...ik weet er niks van. Ik typ wat ik had gelezen in een nieuwsbericht van klachten die mensen hadden. Persoonlijk kan ik me erin vinden dat folie voor het raam niet fijn is. Maar dat is dus niet iets wat mij stoort aan deze mevrouw. Dit is alleen wat ik vind van folie voor het raam. Ik ken die juf niet en al helemaal niet de situatie.

    Moet ik me verder nog uitleggen? Ik schrijf zelfs dat ik het heb gelezen.


    Vermoeiend een beetje hoor.

    Ik zal het voortaan in een quote zetten. :thumup:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik denk vooral dat je je hier heel onnodig aan het verdedigen bent en @Athina het helemaal niet zo richting jou bedoeld.
     
    Athina en bosi333 vinden dit leuk.
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik had een beetje een aanval van hormonen denk ik :roflmao:

    Dat dacht ik achteraf...( na een nachtje slaap) ook aan.
     
    Athina, toch3 en Evanesco vinden dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het gaat om lijfstraffen, folie voor een raam is dat sowieso niet natuurlijk...
     
  9. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Haha hebben we allemaal wel eens last van :thumup:
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.110
    15.166
    113
    Dan had ze het wel over de monden geplakt :D

    Ik zie ook geen probleem daarin. Tenzij het echt alle zicht ontneemt, dat wekt wantrouwen op. Hier hebben ze het ook op de ramen op kinderzitkijkhoogte. Als ze staan kunnen ze er overheen kijken. En iedereen die langsloopt dus ook.

    Stevig vast pakken wat ik hier las kan ik me bij de oudste wel voorstellen. Hij is met woorden niet altijd meer te bereiken. Niet uit onmacht dus, wel ter voorkoming van erger. Wel zou ik dan graag uitleg van de juf willen.
     
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Nou als folie gelijk zou staan aan wantrouwen, zouden mijn ouders uit de groep ook vast een hoop te bespreken hebben!

    ik heb op alle ramen in mijn lokaal folie, die (per ongeluk) zodanig hoog is dat ik er zelf ook niet overheen kan kijken.

    groot voordeel: geen urenlange zwaaiende ouders en geen kinderen die steeds naar binnen gluren. Mijn lokaal grenst aan het plein voor de bovenbouw en zij vinden mijn kleuters enorm interessant. Ik kan nu rustig in de kring.

    nog een voordeel: mijn lokaal zit vlakbij de hoofdingang. Als men aanbelt en ze zien mij, wordt er toch soortvan verwacht dat je open doet. Maar ik ga niet de hele dag heen en weer lopen. Ik ben leerkracht, geen portier. Nu ziet niemand mij hahah :roflmao:

    Maar ik geef echt geen lijfstraffen! Ik sla niemand, plak geen tape op kinderen of zet ze voor straf op de wc. Ze mogen mij de hele dag filmen of wat dan ook, heb geen geheimen!
     
    JChris, Gewooniemand, rijo en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.110
    15.166
    113
    Hm kan het niet meer bewerken. Ik bedoelde als er al dingen verteld worden en/of heel de school geen folie heeft en juf wil het dan persé zo hoog dat volwassenen niks meer kunnen zien het wantrouwen kan opwekken.

    Had het erg kort door de bocht geschreven
     
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.110
    15.166
    113
    Gebeurd dat anders wel? Of ligt dat ook aan de positie van de ramen? Hier wordt wel gezwaaid maar kort, bij de 2e bel staat er vaak al geen ouder meer. Andere kleuterklas alleen bij de deur, daar loop je buiten niet meer langs
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja bij ons wel echt. Ligt ook aan de positie, ik heb rondom overal ramen! Heerlijk qua ligt, dat dan weer wel.

    Hier blijven ouders vaak lang ‘hangen’ en kijken/zwaaien. En vanaf een halfuur voor einde schooldag komen de eerste ouders alweer kijken voor het raam. Is niet erg, maar het leidt de kinderen (en daarmee mij) enorm af. Sommige kinderen gaan spontaan huilen omdat ze naar papa of mama willen, omdat papa of mama daar staat.

    er zijn al meerdere berichten over gestuurd en ouders zijn aangesproken maar ze blijven het doen. Nu hebben alle kleutergroepen folie en het is een stuk rustiger opstarten/afsluiten zo!
     
    Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.110
    15.166
    113
    Ah dan is het 2x vervelend ja. Bij het ophalen komen wij niet op het plein. Bij de voordeur hebben ze een "terras" waar de juf heeb gaat met de kinderen
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat fijn en handig!
     
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Dat geloof ik, zelf ben ik geen plak ouder en draak is geen plak kind die heeft er een gloeiende hekel aan dat ik hem überhaupt naar de klas breng. Ik hang smorgens zijn tas op en hij rent naar het anderen plein waar ze nog even buiten spelen voor de bel gaat. En smiddags komen de juffen met de kindjes naar het hek.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.110
    15.166
    113
    Ja, totdat het plenst en de juf laat is :D
    Dan blijft juf trouwens binnen met ze, achter de voordeur zodat kind pas naar buiten hoeft als ophaler gezien is
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hahaha we zijn toch niet van suiker:roflmao:
     
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.110
    15.166
    113
    Ik wel :o:
     
    bosi333 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina