Hoi meiden wat vinden jullie hiervan : gisteren kreeg ik telefoon van grootmoeder van mijn vriend ze belde ivm uitnodiging voor onze trouw (op 8-8-8) ze kunnen niet komen naar trouw plechtigheid (we trouwen enkel voor de wet om 11u) én ze gingen 'proberen' van 's avonds naar het feest te komen, maar het ging niet makkelijk zijn (omdat zijn opa niet goed meer kan autorijden... en ze geen taxi willen / kunnen betalen ) ik vind dit zo erg (vooral voor m'n vriend dan...) als mijn grootouders zouden zeggen dat ze niet kunnen komen, ik zou erg boos zijn wat vinden jullie hiervan ?
Ligt er een beetje aan hoe oud die mensen zijn? Is het onwil of kunnen ze echt niet? Is er geen mogelijkheid dat iemand ze ophaalt en weer wegbrengt?
Wonen ze ver bij jullie vandaan? Kan me voorstellen dat zo'n hele dag te lang is, en dat ze moeten kiezen of ze bij de plechtigheid of het feest zullen zijn. Misschien hopen ze dat jullie ze tegemoet kunnen komen in de vervoerskosten?
Het is echt van onwil. We wonen op 5 min van hun (met de wagen) én hun andere dochter (dus niet mijn toekomstige schoonmoeder) woont ook op 5 min van hen... maar ze vinden niet dat ze met iemand kunnen meerijden, omdat tante misschien langer dan hen gaat willen blijven en ja kosten voor taxi zou ik wel willen op mij nemen... maar gaat een beetje om principe vind ik je kleinzoon trouwt (hopelijk ) maar één keer, dan doe je toch wel wat moeite vind ik ! mijn grootouders daarentegen (oh ja allemaal de grootouders zijn ronde 75 jaar) "moeten" 45 min rijden... en voor hen maakt het niets uit (ze willen eht voor geen geld van de wereld missen !)
als het echt maar 5 minuutjes rijden is kunnen ze toch gewoon met iemand meerijden? en als diegene langer wil blijven dan kan die hun toch even naar huis brengen en daarna zelf weer terug gaan? mijn opa is 87 en heel slecht ter been, maar hij gaat zeker op de bruiloft van mijn broer komen! hij wordt dan ook gehaald en weer naar huis gebracht wanneer hij wil.
Ik vind het een beetje drukte om niets, ook al hoop je maar 1 keer te trouwen. Ze zijn toch op leeftijd en daarbij is de ene een stuk vitaler dan de andere en bovendien op mijn bruiloft is mijn grootmoeder wel gekomen maar ze kon meerijden met mijn moeder en als jullie willen dat ze komen, dan kun je ook vervoer "regelen", voor oudere mensen is zo'n dag toch een hele belevenis, ze zijn niet piep meer moet je dan maar denken.
Die hebben zeker nog niet van regiotaxi gehoord, kunnen ze heel voordelig mee reizen zeker als het maar 5 min afstand is. Dan is de taxi vast niet veel duurder dan 2,70 per persoon.
Hoi, Nou, mijn oma is ook niet naar mijn bruiloft geweest! En bij ons konden ze overnachten in een hotel (wat wij allemaal hebben gedaan). Ze kon ook met de taxi terug naar huis! Of mijn opa zou haar naar huis gebracht hebben. Maar ze besloot om er niet bij te zijn! En ik denk dat ze mijn opa meer pijn heeft gedaan dan wie dan ook! En nee, mijn oma is niet ziek, zwak of misselijk! Ook ben ik haar enige kleindochter! En ben ik de enige van haar 4 kleinkinderen die getrouwd is! Maar je zal je er bij neer moeten leggen! Of ga met ze praten en vraag wat zij willen om toch te komen!
Maar eigenlijk moet iedereen toch zelf weten wat ze wel of niet aankunnen? Het leven is te kort om overal kwaad over te worden. Als ze het niet kunnen/willen betalen. Of misschien een andere reden hebben (die ze liever achterwege willen laten) dan is dat hun keuze. En ook al willen jouw grootouders wel verder er voor rijden, maakt ze toch niet betere grootouders. Misschien vinden de grootouders van je vriend zo'n feest veel te druk. En wie weet komen ze uiteindelijk toch nog wel. Ik zou me niet al te druk maken. En nu vind je het heel rot voor je vriend, maar wat zegt hij er zelf van? Als hij zelf zoiets heeft van laat maar zitten. Nou dan zou ik er geen mega issue van maken. Iedereen is anders.
mijn vriend gaat morgen met ze praten mij lijkt het gewoon heel logisch dat zo'n dichte familie komt ! mijn vriendin woont in spanje en ze betaalt tkt om toch aanwezig te kunnen zijn... en ik zou hetzelfde doen voor haar en ook zijn grootouders zij niet ziek ofzo... alleen het rijden lukt niet goed meer (vooral 's nachts als het donker is) --> dermee dat ik het ook stom vind dat ze niet eens naar trouw plechtigheid zelf willen komen ! mijn vriend is enorm teleurgesteld in zijn grootouders en ik kan hem 100% begrijpen ! maar wees gerust, trouwfeest / trouwdag zal er niet minder gezellig om worden ! het wordt de meest fantastische dag van mijn hele leven en dat is het allerbelangrijkste denk ik dan
JA, dat is echt het beste wat je kan doen! Wij zijn om 6 uur savonds getrouwd! En toen was het ook niet donker! Maar ik heb me er toen bij neer moeten leggen, en helaas was ze er niet bij! Maar ga idd ff praten en wie weet wat er van komt!
Vaak is het moeilijk om je in te leven in die 'oudjes'. Mijn vader word dit jaar 77 en is bijv ook nog nooit bij ons nieuwe huisje komen kijken (ik woon hier nu 9 maanden). Ook als de kleine straks komt weet ik niet of hij wel direct kan langskomen (misschien pas na een paar maanden ofzo). Hij is ook niet ziek of iets maar word gewoon hartstikke gestresst van alles, als ik bijvoorbeeld zou gaan trouwen weet ik ook dat hij zich daar al weken van tevoren druk om kan gaan maken. Hij voelt zich snel een vijfde wiel aan de wagen omdat hij ouder is en sneller moe is dan anderen. Hij wil zich dan niet laten kennen en komt dan liever niet (wat erg jammer is natuurlijk).. Ik zou niet te kwaad worden en vragen wat er precies achter zit waarom ze niet willen komen (op een aardige toon). Waarschijnlijk is het helemaal niet rot bedoelt.. succes!
ik vind eerlijk gezegd wel dat opa en oma er bij moeten zijn .... tenzij ze erg ziek zijn. Mijn vriends oma is zelfs bij mijn babyshower.... helemaal super wel zou ik een taxi voor ze regelen ipv het ze zelf te laten regelen.
Ik had mijn oma ook graag op ons huwelijk gehad, maar die heeft Alzheimer en die heeft dan ineens van die buien dat ze geen zin meer heeft. Dan gaat ze smoesjes verzinnen etc. En ik had van te voren al zoiets van ik zie het wel of ze komt. En anders komt ze niet. Bij haar was het dus ook soort van onwil, maar ja... met een geldig excuus wel.
De oma van mijn man was in het jaar van ons trouwen 87. Ze is er de hele dag bijgeweest. Verzamelen in Etten-Leur om 10.00 uur en ze ging pas weg rond 23.00 uur. En het feest was in Berlicum, dus moest ze dat hele eind nog terug naar Zundert, waar ze zelf woont. En haar gezondheid was ook niet zo geweldig, maar ze vond het een eer om er de hele dag bij te mogen zijn.
precies! Mijn oma staat ook overal vooraan en reist overal heen op haar 86ste. Ze rijd ook nog zelf auto. Mijn vader dus daarentegen van 77 heeft gewoon geen trek in feestjes en vind het allemaal te druk.
dan komen ze toch gewoon op de plechtigheid... jeetje dat heb je toch wel voor je kind/kleinkind over? dat ze geen zin hebben om een hele dag mee te sjokken dat begrijp ik wel maar ook niet op de plechtigheid....
en hiermee ben ik het helemaal eens... dat ze niet naar 'feest' komen ok... ik heb zelfs tantes dat waarschijnlijk na aperitief ervandoor moeten (omdat ze ver wonen en/of de dag erop moeten werken) maar de plechtigheid daar ging ik ook gewoon vanuit... ondertussen is vriend nogmaals met zijn oma gaan praten... en nee hoor, ze ziet het nog steeds niet zitten