Waar opletten bij maken van schoolkeuze?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door C1987, 20 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Binnen nu en een paar maanden gaan wij verhuizen naar een andere wijk. In september wordt onze dochter 4 jaar en zal ze dus naar school gaan. Nu zijn er 2 scholen in onze nieuwe wijk, waar moet ik opletten bij het maken van een keuze? Heeft iemand tips of goede vragen om te
    Stellen bij het oriënterende gesprek en de rondleiding die we van de week op beide scholen gaan krijgen?

2. Noorie

Noorie Niet meer actief

Het gevoel dat je bij een school heb is erg belangrijk heb ik ervaren.

Dingen die ik verder belangrijk vond:
    - is er een pestbeleid?
    - wat gebeurt er met kinderen die achter of juist voor lopen?
    - word er met een vve methode gewerkt?
    Verder start mijn dochter in december en ik wilde graag weten of er dan in de regel langer of korter gekleuterd word.

3. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Het ligt eraan wat je belangrijk vind, denk ik. Vind je het belangrijk of er mannen voor de klas staan? Of er klassenassistenten zijn? Hoe vaak ze gymmen/knutselen/etc? Buiten spelen? Overblijven? Uitstroom na groep 8, hoe gaat dat? Zijn ze prestatie-gericht? Dat soort dingen, maar dan de dingen die jij belangrijk vindt :)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik wilde

- wat doen met kinderen die voor of achter lopen?
    - pest beleid
    - Cito scores groep 8
    - tijden van de school
    - wat voor kinderen zitten er op school

En verder vooral naar m'n gevoel geluisterd bij t uitkiezen.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.332
    10.295
    113
    Pestbeleid, schooltijden, wat ze doen met kinderen die voor of achter lopen, of ze bekend zijn met hooggevoelig, wat voor kinderen er zitten, door een ander topic wil ik ook weten wat ze doen met het vervoer tijdens activiteiten.

Deel Deze Pagina