Juf veel ziek op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama2bengeltjes, 16 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.200
    531
    113
    Onze jongste dochter is in juni 5 geworden en zit nu in groep 2. Voor de grote vakantie had haar juf aangegeven dat ze had gezien dat ze meer kon dan gemiddeld en hiermee aan de slag zou gaan na de grote vakantie.

Na de grote vakantie heeft ze diezelfde juf teruggekregen met daarbij een nieuwe juf. Tot op heden is er nog niks van gekomen om haar meer uit te dagen en krijgen we vanuit school terug dat ze negatief gedrag aan het vertonen is. Dit is thuis ook zo en begonnen na de grote vakantie.
    Thuis is ze heel erg met lezen, schrijven en rekenen bezig en leest ze boekjes op M3, zit ze graag met haar telraam te rekenen en moeten wij woordjes zeggen die zij opschrijft.
    Hierover hebben we na de herfstvakantie een gesprek met haar juf.

Nu is het echter zo dat sinds ze na de grote vakantie begonnen zijn de juf van de woensdag, donderdag en vrijdag nu al 6x afwezig is geweest in de 8 weken school die ze gehad hebben. Iedere week is het weer een verassing of ze er wel of niet is en worden de kinderen iedere keer verdeeld over andere klassen omdat er geen inval te krijgen is

Afgelopen week heb ik al een gesprek hierover gehad met de directeur en die gaf aan dat ze verwacht dat het na de herfstvakantie niet meer zal gebeuren terwijl de juf zelf hierover niks kan zeggen omdat ze het niet weet omdat het vanwege persoonlijke omstandigheden is.
    Onze oudste heeft haar in groep 2 ook gehad en toen was het hetzelfde en vorig jaar schijnt ze bijna het gehele schooljaar afwezig te zijn geweest.
    Kun je hier als ouders iets mee? Ik heb al gezegd dat als het zo blijft gaan ik de jongste dan liever mee naar huis neem dan iedere keer dat onderverdelen. Ik ben er inmiddels zo klaar mee maar aan de andere kant kun je zo weinig. Ook omdat ze dus thuis niet te genieten is..

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat gek dat er geen invaller is. Ik werk op een basisschool en je hebt gewoon pools die je 's ochtends kunt bellen en een invaller voor je regelen. Niet ideaal (want kent de kinderen niet) maar er staat wel iemand voor de klas. Ongeacht de andere oplossingen zou ik sowieso navragen hoe het komt dat er geen invaller is. Dat is voor de kinderen niet fijn maar ook voor de andere klassen niet, elke keer zo'n rommelige dag.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Samen sta je sterker, zijn er niet meer ouders die hier enorm van balen? Lijkt me niet echt bevorderlijk voor het opbouwen van een band en vertouwen. Dat verdelen de hele tijd is toch geen oplossing? Kan me niet voorstellen dat er geen structurele inval te vinden is. Ik persoonlijk zou met meerdere ouders bij de directeur gaan aangeven dat er echt iets moet veranderen. Dat gedrag van je dochter kan ook een uitlaatklep zijn als reactie op de situatie op school nu.
    Is er geen ouderraad waar je heen kunt?

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Werk je op een openbare school? De WWZ valt voor bijzondere scholen erg ongunstig uit. Er zijn niet genoeg mensen in de pool om de piekperiodes op te vangen. Er zijn wel 'losse' invallers, maar die komen niet meer voor 1 dagje of een paar dagen. Als ze namelijk zes keer een contract hebben gehad, mogen ze ruim een half jaar niet meer werken voor dat bestuur.
    Ouders zullen er echt rekening mee moeten gaan houden dat de klassen van hun kinderen steeds vaker opgesplitst worden en / of geen onderwijs krijgen.

@TS: dat de juf door omstandigheden niet kan werken, daar kun je helaas niks aan doen. En die situatie met invallers is overmacht, helaas door de politiek opgedrongen. Er is geen school die daar blij mee is. Als ze het anders zouden kunnen oplossen, dan zouden ze dat echt wel doen.

Wat betreft de zorg die ze zou moeten krijgen maar nu niet krijgt: daarover zou ik zeker aan de bel trekken. Voor de juf die op maandag en dinsdag werkt, is het waarschijnlijk al erg lastig om de boel enigszins draaiende te houden op deze manier. Maar wellicht dat een IB-er ondersteuning kan bieden. Ik zou dus zeker in gesprek gaan met de school hoe ze denken onder deze moeilijke omstandigheden toch de juiste zorg aan je dochter te bieden.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.331
    10.295
    113
    Erg vervelend, apart dat ze dan niet een invaller er vast in zetten tot ze echt terug is. Erg rommelig voor de kinderen. Woon je in een grote stad omdat er weinig invallers zijn.

Deel Deze Pagina