Verkopen bij bol.com 2e hands

Discussie in 'De lounge' gestart door upc, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. upc

upc Niet meer actief

Wie doet dit en hoe zijn jou ervaringen hiermee?

2. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    ik heb het eventjes gedaan..
    De ervaringen zijn op zich goed, het werkt makkelijk.
    Nadeel vond ik is dat je er bijna niks aan over houdt, van je prijs gaat een vast aandeel en een percentage naar Bol, en dan komen de verzendkosten er nog bij.
    Plus hebben de kopers recht op 2 weken bedenktijd..tja dan heb ik t boek al uit..

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik heb dat gedaan met een paar boeken, maar vind het zelf teveel rompslomp. je krijgt wel op tijd uitbetaald, dus wat dat betreft gaat het wel goed!

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Heb er nu een aantal boeken opgezet maar verder nog niets over gehoord dus kan er nog niets zinnigs over zeggen ..

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind ook dat je er weinig voor krijgt, maar werkt wel beter dan marktplaats.
    Ik doe het alleen met boeken die nog wat waard zijn, ik ga geen troep verkopen.

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb er deze week voor het eerst wat boeken opgezet.
    Alleen nog niks gehoord.

heb verder geen ervaring hiermee

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben in oktober afgelopen jaar mee begonnen en heb tot nu toe ongeveer 40 boeken verkocht, ik denk dat je misschien 50 % (en soms minder) van de aanschafwaarde terugkrijgt.
    Ik vind het beter dan marktplaats omdat je dan niet weet of je het geld krijgt ( en als je afspraak maakt van eerst betalen dan versturen, is het nog maar de vraag of mensen het geld dan nog overmaken) wat dus uiteindelijk vaak betekent dat je het boek zelf nog hebt.

Bol.com vraagt 0.99 cent per boek plus 15 % van je verkoopprijs, dus een boek wat je voor 10 euro te koop zet (en je verkoopt het) krijg je er 7,51 terug

Je krijgt wel netjes uitbetaald (op tijd ook)
    Het overzicht is makkelijk.
    Je krijgt pakbonnen via bol.com en daarmee kan je de boeken versturen.

Bij mij stonden de boeken toch maar in de weg en via marktplaats liep het niet en zo krijg ik er toch iets voor terug.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb het een poosje gedaan, maar je moet met van alles rekening houden.
    Als een boek niet door de brievenbus past moet je zelf wel de verzendkosten tussen de 4-7 euro!!!! Dus daar moet je je prijzen op aanpassen maar dan worden die vaak te hoog en kopen mensen niet meer...
    Ik doe het niet meer.
    Belachelijke bedoeling...Lang leve marktplaats waar de verzendkosten voor de koper zijn of ze op kunnen komen halen.

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Als een boek niet door de brievenbus past krijg je daar een vergoeding voor van bol dus je hoeft niet alles zelf te betalen.
    Het is mij verder goed bevallen. Geld ging goed en ook het versturen. Vooral schoolboeken en wat apartere boeken gaan goed. Ik heb denk ik stuk of 20 boeken verkocht en ongeveer 200 euro eraan verdient ik vond het dus wel de moeite waard.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb van de week de eerste 3boeken verstuurd dus wat betalen betreft heb ik nog geen ervaring.

ik vind het wel betrouwbaar overkomen.

liefs doris

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja je krijgt een deel vergoed, maar je bent altijd geld kwijt ervoor want verzenden is een stuk duurder dan wat je vergoed krijgt.
    Ik doe het niet meer, vind het superslecht.
    Want alleen de nieuwste boeken verkopen nog voor een redelijk bedrag als je alle onkosten eraf haalt.
    Ik had boeken, gloednieuw in plastic, stonden er al op voor 5 euro.
    Boek past niet door de brievenbus en de goedkoopste verzendwijze was hier 5,25 en kreeg iets meer als 2 euro ervoor vergoed. Dus moet 3 euro zelf betalen van het verzenden, blijft er nog 2 euro over van het boek en ook daar moest nog een deel bemiddelingskosten van betaald worden.
    Jaaa daaaaag.

I LOVE MARKTPLAATS :p hahahaha

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik verkoop ook via Bol en totaal geen problemen mee.
    Ik verkoop de boeken meestal in no-time, dus ben dr blij mee

13. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik verkoop nu al ruim 1,5 jaar boeken op bol.com en heb nu meer dan 300 euro verdiend. Anders staan ze maar in de boekenkast:)
    Als je dikke boeken open verstuurd, passen ze gewoon door de brievenbus. Ik vind het top!

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    heeeeeeeeej goeie tip!!

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik vind het ook top. Soms moet je even kijken,wat je er aan over houdt en of je het dat waard is. Maar ik heb toch maar mooi 200 euro verdiend met boeken die ik toch niet meer lees. Dat ruimt lekker op.

Deel Deze Pagina