in de klas heb ik een digibord. Ik heb de echofoto toen laten zien. vonden ze super leuk en de kadootjes stroomden binnen haha. Toen nog eens kadootjes toen ik met verlof ging en toen nog met de geboorte!!!
Ik heb sinds afgelopen week ook een digibord Errug leuk zo'n ding...snap er alleen nog geen hout van haha We krijgen nog een cursus van hoe te gebruiken maar ben zelf al op internet leuke lessen aan het zoeken dus als je nog tips hebt?
Ik heb het verteld toen ik mijn verjaardag vierde met de kinderen. Ik deed een quiz waar ook galgje in voor kwam. Een galgje was een lange zin "Stoer, Thijs wordt in november een grote broer !" Groep 8 was helemaal blij !
wat ik altijd doe is thuis bijv een leuke powerpoint maken bij bijv bijbelverhaal of ak en geschiedenisles. Zoek er wat filmpjes bij van bij teleblik of schooltv beeldbank. Vinden de kids super en ze zijn veel meer betrokken. Verder zitten er veel rekentools bij en handig voor verkeer. Ik zou echt niet meer zonder kunnen. Als we even een moment over hebben met de klas een spelletje doen, bijv zoek de verschillen van spele.nl. Tijdens tekenen leuke clips van you tube plukken! Via hyves de nieuwste pics van mn dochter showen!
Dank jullie wel! Nu maar eens gaan bedenken hoe ik het over 8 weken ga vertellen Dus kom maar op met al jullie ideeën!!
Bedankt allemaal! Even een vraagje tussendoor; NikkiF, heb je 19 !!! maanden bv gegeven?? Hoe heb je dat met je werk voor elkaar gekregen, mij lijkt dat heel moeilijk te combineren met school!
Ja, 19 maanden. De eerste 6 maanden volledig. Ik moet dan inderdaad om 9.00 een half uurtje de klas uit om te kolven, daarna kolf ik om 12.00 in de pauze en om 15.00 als de kinderen naar huis zijn. Dat ging goed. Met 6 maanden kreeg Thijs ook fruit, met 7 maanden groenten en zo kreeg hij steeds meer ander eten en steeds minder borstvoeding. Maar 3 voedingen heb ik nog heel lang volgehouden. Daarna hebben we de voeding in de middag weggelaten, daarna de ochtendvoeding en tot slot de avondvoeding. Na 19 maanden vond ik het goed geweest ! Ik ben benieuwd hoe lang Sophie wil drinken, het is immers ook afhankelijk van het kind. Thijs had nog wel langer willen volhouden ... maar ik niet meer. Sophie wil bijvoorbeeld geen melk die ingevroren is geweest want die verandert van smaak. Ik ben dus nu elke ochtend asls iedereen nog slaapt aan het kolven voor vrijdag, het is 5 dagen goed in de ijskast ... Willen jullie op ons mooie meisje stemmen bij de baby van de maand ? Het is deze foto ! Alvast bedankt !
Knap zeg! Ik hoop ook bv te gaan geven, nu woon ik niet heel ver van mijn werk, dus kan ik tussen de middag naar huis... En verder zal het dan idd kolven worden.
Heerlijk zeg, als je tussendoor even naar je kindje kan. Dat lukt mij helaas niet, 20 minuten is het rijden. Echt jammer. Dames, ik weet wat ik ga doen met mijn werk als juf !!! De eerste tijd blijf ik gewoon juf, en over een paar jaartjes ga ik een master-opleiding doen, gefinancierd door de lerarenbeurs. Ik vind de opleiding voor gedragsdeskundige erg interessant. Daarmee zou ik op school werkzaam kunnen zijn (steeds meer kinderen met ADHD en PDD-NOS e.d.) maar ook aan huis een praktijkje kunnen beginnen ! De studiebelasting is zo'n 30 uur per week en dat 2 jaar lang, daarom denk ik dat ik ermee wacht totdat Sophie ook naar school gaat zodat ik mij ook volledig op de opleiding kan storten dan en nu lekker zo veel mogelijk van mijn kindjes kan genieten ! xxx nikki F
Dat is een mooi idee NikkiF! Ik doe nu met de lerarenbeurs een opleiding van magistrum, tot directeur. Nu gestart met het idee, dan ben ik nog niet zwanger alleen is dat anders gelopen. Ik ben in december klaar, maar ga in oktober bevallen Nou ja, dan loop ik maar een beetje studievertraging op.... Even een tip voor de studiebeurs: houd in de inschrijfdatums goed in de gaten en houd in de gaten of de beurs door blijft gaan! Ik heb zo'n donkerbruinvermoeden dat die er binnen nu en 5 jaar weer af zal zijn, omdat het dan allemaal teveel geld gaat kosten, ook al is het afgesproken in het convenant leerkracht... Bij een nieuw kabinet weet je niets zeker....
Wat goed Nikki dat je eruit bent. Nu idd maar hopen dat die beurs er nog is over 5 jaar, niks zo veranderlijk als onderwijsbeleid.... Chikai, de opleiding tot directeur is waarschijnlijk een hele goeie zet. Ik heb een poos in het bestuur en de sollicitatiecommissie gezeten van de school van mijn kinderen en het is onvoorstelbaar moeilijk om een directeur te vinden. Wat voor kandidaten je tegen komt.... Er zijn nu twee directeuren geweest, werd het allebei niet, nu weer een interim.... Ik hoorde al dat het overal een drama is, dus jij zit gebeiteld straks! O, ja Nikki, nog even een OT vraagje over de borstvoeding;, mijn vrouw gaat in mei weer aan het werk, baby is dan zo 2 a 3 maanden. Zou ze het dan redden met om 9.00u en om 12.00u. kolven? Om 15.00u kan ze wel thuis zijn. We hebben een eigen praktijk, dus kunnen sowieso zelf de tijden indelen, maar dat maakt het ook weer lastig. Knap hoor dat jij het 19 maanden heb volgehouden, hopelijk gaat het met Sophie ook zo goed. Onzettend leuke foto zeg, wat wordt ze alweer groot!
NikkiF, heb je een linkje van een opleiding/cusus tot gedragsdeskundige. Dit vind ik namelijk ook heel interessant.
Chikai, gefeliciteerd Nikki wat heeft je dochter prachtige ogen! Nou het is momenteel maar de vraag of mijn contract verlengd wordt... Voor mijn verlof hebben ze de vacature geplaatst met als tekst, eerst tijdelijk met mogelijkheid tot vast :s. Ik werk sinds augustus op deze school (toen was ik dus net zwanger) maar door zwangerschap gewoon compleet out. Ik draai mijn lessen maar meer is momenteel gewoon lastig, en dit is net een school waar ze je vooral willen ZIEN zegmaar (kortom, kontlikken en vooral komen op schoolfeesten, nou dan lig ik al te slapen... sorry) Ik zit dus ook in de ziektewet deels maar als ik het niet naar mn zin had gehad was ik al volledig gestopt, draai echt op mn laatste benen maar wil wel gewoon werken. Nu had ik een paar weken terug een functioneringsgesprek maar ik kwam daar met een heel naar gevoel van terug. Alsof ik niks goed kon doen...