Juffen -en meesterdag

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lilo77, Jun 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Binnenkort is het juffen -en meesterdag op de school van ons zoontje. De juffen en meesters vieren deze dag ook hun verjaardag en wordt er dus "verwacht" dat je een cadeautje meeneemt. Gelukkig heeft hij lieve juffen, maar wat te geven?? Het gaat trouwens in zijn geval om de peuterklas

2. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Wordt er niet centraal met de klas iets gedaan? Anders zou ik een mooietekening geven

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Iets zelfgemaakts!

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Bij ons organiseren we iets klassikaal. Vorig jaar allemaal een bloem mee voor de juf en dit jaar hebben we wat in elkaar gefröbeld.(een hand op een A4 getekend en dat door mijn dochter laten versieren. Dat is bij de kleuters.
    Op de middenbouw wordt er een gezamenlijk cadeau gekocht. Dat kan voor de juf zijn maar wij (ben klassemoeder) hebben er voor gekozen(in overleg met de juf) iets voor in de klas te kopen.

Ik zou zelf iets maken. Zou ik zelf ook het leukst vinden te ontvangen.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Wij hebben wat geld ingezameld en geven aan de juffen van de peuterschool een massagebon...

6. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    IK had een lekkere chocoladetaart voor de juf gebakken.

7. Rozaly

Rozaly Bekend lid

Apr 26, 2011
    736
    0
    16
    Bij ons op school (ik ben leerkracht) wordt er soms geld opgehaald, soms geven de kids zelf iets. Net wat de leerkrachten zelf willen. Ik heb de afgelopen 2 jaar geen geld laten ophalen. Heb een uitnodiging gemaakt en daarop gezet dat ik heel graag zelfgemaakte cadeautjes wilde. Kreeg bijvoorbeeld zelfgemaakte cupcakes (op een leuk dienblaadje), een ketting, geschilderde bloempot met zaadjes. Maar ook een voorraad Merci en doucheschuim waarmee ik het weer red tot Sinterklaas :)
    Als kinderen wel een gekocht cadeautje geven, vind ik zo'n lantaarntje van de Action oid erg leuk. Kun je altijd wel ergens kwijt.

8. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Toevallig van de week juffendag gehad. Ik heb bij de Action een houten hartvormig doosje gehaald en deze laten versieren door zoonlief en er vervolgens wat Turks fruit in gedaan. Misschien een idee?

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij ons wordt er door de contactouders wat regelt. Ze zamelen geld in (is Knex van gekocht, vorig jaar boeken) en er wordt een knutselkado gemaakt. Dit jaar was het thema Prinsen en Prinsessen, dus de opdracht was: teken/knutsel/verf jezelf als prins of prinses en lever het in in tweevoud (twee juffen).

Zou dat niet gebeuren dan zou ik vragen of ze wensen heeft voor de klas en dat dan kopen. En M iets laten maken voor de juf. Dat doe ik ook aan het einde van het jaar, bijvoorbeeld een zelfbeschilderde pot met lavendel oid.

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ook een leuk idee!

11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier gaan alle moeders daar heel ver in vind ik persoonlijk. Complete taarten worden gebakken, groot dozen bonbons etc.... Allemaal heel leuk, maar ik was toevallig in de winkel toen ik een van de juffen erover sprak, en zij vertelde dat het grootste deel van de lekkernijen onder familie enzo worden uitgedeeld.
    Ik wilde wel wat doen, dus ik heb in de boekhandel een leuk boekje gekocht over het thema waar ze op dat moment mee bezig waren, nl de boerderij ( ook ivm het schoolreisje van vandaag). Dit voor alle juffen van de klas samen, 2 en een stagiair. Werd erg gewaardeerd, het werd meteen voorgelezen in de kring de volgende ochtend!
    Misschien is zoiets een leuk idee? En dat uitdelen onder familie hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn........:(

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier was afgelopen vrijdag meesters en juffendag. Geen idee wat ze allemaal gekregen hebben maar ik heb Robyn een theeglas laten verven (2 want ze heeft 2 juffen), daar een paar chocolaatjes ingedaan en een pakje thee. Samen in een folietje gedaan en ingepakt.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier op de peuterspeelzaal leveren alle kindjes een theezakje in met daaraan evt een tekening of kort boodschapje en dat gaat dan in een grote mand of iets en dan kunnen de leidsters weer thee drinken :)

Ik vond dat idee van het doosje met Turks fruit ook erg leuk! Zelf theeglazen laten schilderen is ook leuk!

14. miep84

miep84 Niet meer actief

Ben zelf juf en heb vndaag juffendag gehad :). Bij ons op school is de regel dat als je iets wilt geven, het zelfgemaakt of uit de tuin geplukt moet zijn. Aantal leuke cadeautjes:

-Cake bakken en versieren
    -Canvas doek laten beschilderen
    -Bloemen knutselen
    -Tekening in lijstje
    -Armband en ketting van pasta's
    -Geurzakje met lavendel
    -Sierradendoosje maken (houten doosje/kistje beplakken met glitters en stenen)
    -Wit shirt met textielstift versieren
    -Foto van kind dat onderste boven hangt in klimrek o.i.d.: "juf ik ben ondersteboven van jou"
    -Foto van kind in vliegtuigje of met vlieger in de hand, kunt dat ook knutselen:" juf bedankt, nu is het tijd dat ik ga overvliegen naar groep.."
    -Handafdruk van je kind, bijv met verf: "juf, ik zwaai je uit"
    -steen beschilderen: "kei van een juf!"
    -broche knutselen "beste juf" o.i.d.
    -bakje versieren, tuinkers erin:"ik heb een tuintje in mijn hart voor jou"
    -bloemen uit de tuin
    -zonnetje maken, iedere straal een wens of bedankje, in het midden iets van "ik wens je een zonnige cakantie" of " van je zonnestraaltje" of "jij bent het zonnetje van de klas" o.i.d.

15. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    idd iets zelf maken ofzo..
    bloemenpot schilderen, of een mok of bord

hier werd gevraagd om een bijdrage voor cadeaubonnen...

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    mijn kids hebben morgen juffendag, we hebben voor elke juf een potroosje gekocht, stonden hier goedkoop bij de bloemist.

Vond het wel een leuk cadeau, blijft lang goed en ze kunnen zelf kiezen of ze het in huis of in de tuin/balkon zetten. De jongens hebben heel bewust voor elke juf een kleurtje uitgekozen :)

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Ik heb een keer van dat krimppapier gekocht, leuke tekening erop overgetrokken, laten inkleuren door mijn dochter,uitknippen, gaatje erin, in de oven en er een sleutelhanger aan gehangen: een zelfgemaakte sleutelhanger! En de juffen van het kdv waren er hartstikke blij mee :)

Ik ben zelf ook juf, mij maakt het zelf niet uit, een tekening, een kaartje, een knuffel. Ik voel mij het meest opgelaten bij enorme cadeaus. Het gaat erom dat het kind iets mag geven aan de juf, dat is spannend!
    Afgelopen juffendag van een kind een zeephanger gekregen, die was erg leuk! Maar de zelfgemaakte tekeningen ook ;)

Share This Page