Inspiratie gezocht (afscheid peuterspeelzaal)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Luja, Jun 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Onze meiden zijn al een poosje twee dagdelen aan het wennen op de basisschool en vanaf hun verjaardag komende woensdag gaan ze volledig.
    Maandag is hun laatste peuterspeelzaal dag, en dat wordt dus trakteren!

Maar... Onze peuterspeelzaal hamert heel erg op 'gezonde' traktaties.
    Chips, snoepjes enzovoort zijn uit den boze, hier gaan ze best ver in, dus dit is echt geen optie. Nu hebben ze de afgelopen tien traktaties al een bellenblaas en een tekenboekje meegekregen, dat is dus ook niet leuk meer.

Om het nog makkelijker te maken, hun broertje is vorige week ook geboren dus misschien dat we dat er ook iets in kunnen verwerken?

Knutselen vind ik alleen maar leuk, dus alle tips zijn erg welkom!! :)
    Evt met een fotootje erbij aub

Ps en wat geven jullie aan de juffen??

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik heb voor onze zoon dit:

Uitdeeldoosjes
    Suikervrij ( van de gezondheidswinkel) snoepje er in ( je kunt ook gedroogd fruit doen vinden ze vaak heerlijk)

Bij de Hema 2 doosjes stempels gehaald ( deze: HEMA figuur stempels)

In het doosje dan een snoepje en twee stempels

Doosjes bij de action ( 15 stuks a 1,49)
    Snoepjes ( ongeveer 20 a 1,99)
    Hema stempels ( 2 doosjes a 6 euro)
    Voor de juffen heb ik een tasje met wethers ( 30 cent per pakje en tasje 20 cent, 3 juffen)

Voor een verjaardag heb ik een keer dit gemaakt:

View attachment 333578

Van cupcake papiertjes bloemen gemaakt en zakjes om thee in te doen

Bij de action hadden ze hier ook hele leuke rietjes met badeendjes erop voor maar 0,59 cent per stuk. Misschien die erbij omdat er een broertje is geboren?

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Onder het motto 'ik knijp er tussenuit' deelt m'n dochter vrijdag op haar laatste dag knijpfruitjes uit met een klein waterpistooltje zodat iedereen de zomer leuk doorkomt ;)

Hier zijn ze niet echt streng maar omdat er in totaal van alle dagdelen van deze groep 16 kindjes naar de basisschool gaan na de vakantie is nu wel gevraagd om het klein te houden en ook geen snoep te geven. Nou lust madam geen snoep en wil ik haar wel iets laten uitdelen wat ze zelf ook lust.
    Dingen als kleine cakejes of spiesjes met fruit of kaas en worst vindt ze ook helemaal geweldig, dus zoiets zal het na de vakantie op haar verjaardag wel worden. Dan heb ik vakantie en heb ik zelf ook wat meer tijd om iets in elkaar te creativeren (voorzover je van tijd hebben kunt spreken met een ondernemende tweeling van dan net een jaar ;))

De juffen vragen hier om hetzelfde te krijgen als de kinderen. Nu krijgt de vaste juf van ons daarbij nog wel een mooie bedankkaart en dochterlief heeft een mooie tekening gemaakt voor haar met alle kindjes uit de groep erop, weet zeker dat haar juffie daar echt heel erg blij mee is, zij heeft dat liever dan een cadeautje uit de winkel. Voor de andere 2 maakt ze ook nog een mooie tekening zegt ze....

Share This Page