Hallo allemaal, Zijn er nog meer juffen die zwanger zijn en het al aan hun klas hebben verteld. Ik wil het as vrijdag doen, maar heb nog niet echt een idee hoe. Zou graag jullie verhalen willen lezen. By the way, we gaan ook trouwen en dat wil ik er maar gelijk bij vertellen. Alles in een keer. Is the shock tenminste compleet. Groetjes Kim
Ik kan je er niet mee helpen. Ben wel juf, maar heb momenteel geen vast werk, dus geen klas om het aan te vertellen. Welke groep heb je?
ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar misschien kun je het met een verhaaltje doen... of vragen wie er een babybroertje of zusje heeft. en dan uiteindelijk vertellen dat jij een kindje krijgt. ik ben dan geen schooljuf maar wel een B.S.O. Juf
De kinderen zijn 11 en 12 jaar oud. Het zijn allemaal kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum. Ik trakteer in ieder geval lange vingers met daaraan muisjes, maar ik weet verder nog niet hoe ik het zal inkleden.
je kunt het ook lerend oppakken. als je een aantal grote prenten kunt uitprinten van een baby in een buik, die bij elke plaat groter wordt kun je vertellen dat dat nu in jouw buik gebeurd. is hartstikke leerzaam, en ze begrijpen ook direct goed wat er in je buik gebeurd. desnoods hang je een soort tijd kalender op in je klas, met elke week/maand een andere plaat, en dan mag elke keer een ander kind het magneetje of wat ook verplaatsen zodat ze kunnen blijven zien hoe groot het kindje in je buik nu is. zo leven ze mee.
Dat is idd wel een leuk idee. Ik denk dat ik dat doe. Dan blijft het ook heel duidelijk voor ze. Dankjewel voor alle reacties, Groetjes Kim
Hier nog een juf! Mijn leerlingen zijn rond de 14, 15 en ik heb er niet echt een hele happening van gemaakt. Op een gegeven moment kwam het ter sprake door een flapuit en binnen de korste keren wist de hele school het Mijn mentorklas vond het wel een beetje vervelend van me dat ik hen niet als eerste op de hoogte heb gesteld, maar ik heb uitgelegd dat ik dacht dat ze daar helemaal niet op zaten te wachten. Dat dat wel het geval was werd duidelijk nadat er een spontane poll op het bord werd gezet over het geslacht van de kleine en de interesse in de echo's. Zelfs de jongens (wel 3) vonden het leuk. Minder vinden ze wel dat ze dan volgend jaar waarschijnlijk een andere mentor krijgen, de slijmballen Ik ga ze wel een kaartje sturen, aangezien ik in de zomervakantie beval en pas in december weer op school ben. groetjes Mel
Mijn kindertjes zijn een stukje jonger (groep 3), maar ik heb het ze ook verteld. Ik heb een slinger met de kinderen gemaakt met hoeveel dagen het nog zou duren voordat ik met verlof zou gaan. Dit vonden ze fantastisch. Iedere dag werd er met veel plezier een slingertje afgeknipt. Tot het moment dat ik weg ging, toen vonden ze het slingertje knippen niet meer leuk. Zelfs nu ik met verlof ben heb ik al een aantal kaartjes gekregen via de "invaller" dat ze zo nieuwsgierig zijn of het babytje al geboren is! Liefs Liselotte