Wie kreeg geen nieuw contract of moest eruit?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by mamalieske, Apr 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik zie hier regelmatig meiden die moeten wieberen van hun baas zodra ze vertellen zwanger te zijn, of ze krijgen te horen niet minder te kunnen komen werken, kortom bazen die niet naar een oplossing willen zoeken om moeders aan de bak te houden.

Nu ben ik niet een meid die beha's verbrand of zo'n tipisch geemancipeert typje ofzo maar ik hoor dit probleem zo vaak dat ik wel eens wil weten hoeveel meiden hun werksituatie hier in herkennen.

Dus dames laat eens wat van jullie horen, zo kunnen we samen ons gal spugen ipv te zitten binnenvetten.
    Ook hoor ik graag de goede en leuke reactie's! Want ik ben van mening dat er ook heeeeeele leuke bazen zijn die geen probleem maken van zwangerschap en het gevolg dat parttime werken heet.

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb zowel een goeie als een slechte ervaring te delen. en ook nog eens bij hetzelfde bedrijf

ik testte positief op 3 oktober, ik ging per 16 oktober bij mijn nieuwe baan aan het werk. toen ik daar solliciteerde in augustus wist ik niet dat ik zo snel zwanger zou raken. was wel gepland hoor maarja we hielden rekening met minimaal een half jaar ipv 2 maanden.

maargoed ik heb dus in mijn proeftijd nog verteld dat ik zwanger ben, en ze feliciteerden me.

halverwege januari heb ik mijn stuitbeen gebroken, en lag ik thuis plat op bed. omdat ze dit onder de noemer zwangerschapsklachten hebben gehangen heeft het ze geen geld gekost en heeft UWV mijn salaris betaald.

op 16 april verliep mijn contract en ze hebben het niet verlengd. Terwijl ze hartstikke positief over me waren en hele grote plannen met me hadden.

beetje dubbel vind ik het allemaal. Al moet ik zeggen dat ik het wel verwachtte ik heb tenslotte maar de helft van mijn contract tijd echt kunnen werken..

3. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    ik heb geweldig bedrijf.
    Die me aanmanen rustig aan te doen, nu even niet meer fulltime te werken ( heb nierporblemen door mijn zwangerschap)

Die ik nooit hoor zeuren dat ze mijn fulltime functie straks door anderen uit moeten laten voeren ( hogere werdruk voor collega's) als ik met zwangerschaps verlof ben.

En gezien mijn management functie die veel relatiebeheer inhoud, kun je daar niet even iemand voor aannemen en betekend dat , dat mijn collega's het over moeten nemen en dat er ook gewoon relaties verwaarloosd zullen worden en dingen 4 maanden anders lopen.

Nee ze zijn allemaal blij voor me en voorzichtig met me.

Maar ik had er niet mee aan moeten komen dat ik parttime ga werken daarna, en terecht, dat gaat helemaal niet met mijn werk.

Wel is het geen enkel probleem dat ik een vaste dag thuis ga werken, en dan wat vakantie uren bijkoop zodat die vaste dag thuis geen 100% is. En ik ook wel eens een extra dagje vrij neem.

uiteraard stel ik me flexibel op, bij belangrijke seminars of vergaderingen , regel ik voor die dag even een oppas zodat ik daar wel kan komen.

Het kan dus wel !

Share This Page