Juffen op het forum?

Discussion in 'De lounge' started by amaranta, Aug 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier ook een juf. Juf van groep 1/2 en Intern Begeleider!

2. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hier nog een juf van groep 4!

3. katje81

katje81 Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    1,331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    juf van groep 7 (dit schooljaar)
    Volgend schooljaar... nog niet bekend welke groep

4. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Hier een (ex-) juf! Ben sinds dit jaar locatieleidster van een basisschool.

Ben benieuwd hoe dat straks gaat als ik er een tijdje niet meer ben. Is nu nog geen sprake van, maar hopelijk in de toekomst wel!

5. katje81

katje81 Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    1,331
    0
    0
    regio Alkmaar
    wat is een locatieleidster? Soort directie?

6. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Ja een soort goedkope directrice haha.

Ik ben dus de leiddinggevende op mijn school. Ik stuur alles binnen mijn school aan, het team, het onderwijsconcept enz. Maar ergens ver op de achtergrond is iemand anders eindverantwoordelijk...

7. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Krijg je ook meer salaris dan? Of sta je gewoon op de loonlijst als leerkracht?

8. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Ik word betaald als adjunct. Maar aangezien ik bijna alles doe wat met mijn school te maken heb ben ik het daar niet meer mee eens. Afgelopen donderdag gesprek over gehad en mijn baas was het er mee eens. Ik hoef nu nog niet directrice te worden, maar een paar treden omhoog in mijn schaal zou niet gek zijn !

9. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik weet niet hoe dat precies gaat maar je kan volgens mij niet zomaar een paar treden omhoog. Dan zou je een andere functieomschrijving ofzo moeten krijgen.
    Ben dr verder niet zo in thuis.

10. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Nee klopt, kan ook niet zomaar. Maar mijn baas weet vaak wel wat te regelen. Ik wacht het af....

11. unner

unner Bekend lid

Dec 17, 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Hier nog eentje: groepje 4.

12. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Chiaraaa; da's wel interessant, locatieleider. Zijn jullie een grote school? En inderdaad, een paar treetjes omhoog is wel lekker, lijkt me zo.

Ook ik ben benieuwd hoe mijn IB-taken gaan verlopen nu ik er (even) niet meer ben. Gelukkig zijn we met 3 IB-ers (voor elke bouw 1) en liggen we precies op 1 lijn met alle dingen. Dus dat zal niet zo'n probleem zijn. Maar toch... dingen waar je aan bent begonnen, die je in korte tijd hebt bereikt. Hoop maar dat die doorgezet worden.

13. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Wel fijn dat je goed op 1 lijn zit met je naaste collega's. Dan kan de ingezette lijn verder gaan.
    Ben je fulltime ib-er of sta je ook nog voor de klas erbij? Worden je taken door de andere 2 ib-ers overgenomen of komt er iemand anders (tijdelijk) op jouw plek werken?

Ik ben locatieleidster van een (te kleine) basisschool. Wij zijn dit jaar met een nieuw onderwijsconcept begonnen om de school nieuw leven in te blazen. Helaas was de inspectie niet positief. De school staat immers al jaren slecht bekend en de prestaties zijn natuurlijk nu niet in 1x geweldig. Aan dit alles geef ik leiding, vandaar dat ik mijn baas maar vast heb ingeseind waar ik mee bezig ben hahaha

14. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Ja, da's inderdaad wel fijn, om op 1 lijn te zitten. Voor mijn verlof had ik 2,5 dag groep 1/2 (samen met mijn duo, toevallig ook een van de andere IB-ers) en 2 dagen IB-taken. Ik heb vooral de middenbouw onder m'n hoede. Maar omdat ik de enige gediplomeerde IB-er ben, ben ik zo'n beetje het 'IB-opperhoofd'. Bevalt me goed hoor.
    De taken worden overgenomen door mijn twee collega's. Da's wel zo fijn, niet iemand erbij die je weer in moet werken.

Chiaraa; Staat jullie school in een stad, met meerdere basisscholen, of zijn jullie de enige in de 'omgeving'?
    Is wel heftig zeg, een te kleine school. Want dan ben je dus afhankelijk van nieuwe aanmeldingen. Zit er bij jullie een kans in dat de school moet gaan sluiten, of speelt dat niet?
    Ik vind dat je best wel een treetje omhoog mag, zeker als je zo druk op school bezig bent om er toch iets van te maken.

15. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    1,561
    1
    0
    Iemand inwerken is inderdaad ook vaak een grote belasting. Zeker als diegene dan toch niet goed-voldoende blijkt te functioneren. Je naaste collega's krijgen het dan wel wat drukker, maar dat was met een nieuweling net zo goed zo geweest.

Mijn school staat in een kleine stad met nog veeel meer basisscholen. We zitten zelfs in 1 gebouw met een andere school! Concurrentie genoeg dus...

16. daantje07

daantje07 Bekend lid

Hier een juffie van groep 3!
    Heerlijke baan!

17. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

Nov 2, 2007
    3,943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik ben ook leerkracht en ib-er op mijn schooltje

Ik heb nu de kleutergroep 0/1/2 3 dagen en 1 dag ib werkzaamheden. En tja na de vakantie moet iemand het overnemen.
    Hopelijk kan ik al het werk loslaten haha

18. katje81

katje81 Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    1,331
    0
    0
    regio Alkmaar
    Vond ik ook erg moeilijk, vooral de 1e week. 2e week ging al beter.
    Nu het meivakantie is vind ik het veel makkelijker, want het 'leven op school' gaat nu niet verder :D

19. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Hoe is 't met de juffen?

Mijn verlof is nu pas echt begonnen... iedereen is weer aan 't werk en ik ben heerlijk thuis. Ik geniet er super van!
    Net wel telefoontje van een bevriende collega; mijn vervangster heeft afgezegd. Dus nu moeten ze op zoek naar 'n ander. Nou ja, ik maak me er maar niet al te druk om.

20. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Scheelt als je een goede vervanger hebt ook.
    Ik had werkelijk alles uitgewerkt, goed doorbesproken etc.
    De 1e wk had ik er echt moeite mee. Maar ik had echt een topvervangster.
    Morgen begin ik weer, en ze heeft het echt super gedaan. Ik kan gewoon de draad weer oppakken.

Share This Page