ff een vraagje...zijn er juffen hier die positieve ervaringen hebben met de beertjesmethode?deze willen ze bij mijn zoontje toe gaan passen.hij heeft echt een hele beroerde werkhouding en lijkt heel ongeintereseerd.maar bij het gesprek gister op school dachten ze dat hij weinig zelfvertrouwen heeft en daarom zijn werk niet kan onthouden.
Wij gebruiken ook de beertjesmethode op school. Het helpt zeker. Kinderen leren daardoor meer structuur aanbrengen.
Wij vergaderen wel geregeld om te vergaderen. Vreselijk vervelend, steeds maar praten over dingen die niets om het lijf hebben ... dan ga ik liever snel Thijs ophalen ! Groetjes, Nikki F
Ik werk op 2 verschillende scholen en de vergaderingen zijn ook verschillend. Op de ene school heb ik vaak het gevoel dat ze inderdaad vergaderen om het vergaderen, op de andere school is het wat beter geregeld. Werkgroepen en nieuwe lesmethodes bedenken is er ook zo eentje. Nu hebben we allemaal weer een of andere cursus moeten volgen voor iets wat we ws niet gaan gebruiken.....zonde geld, maar zo gaat het heel vaak!
wat veel juffen! Ik ben gymdocent op een middelbare school, het leukste vak natuurlijk (ha ha), ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden. De leerlingen moeten nu alles voor me doen (heel vervelend)...
De vraag zegt het al. Is iemand van jullie ook juf of leerkracht? Zelf ben ik momenteel kleuterjuf. Ben wel afgestudeerd voor de bovenbouw, maar heb de laatste jaren mijn roeping gevonden bij de grappige, eerlijke, lieve kleuters.
Hier ook een juf. Afgestudeerd op onderbouw, maar ik werk alweer voor het 8e jaar in de bovenbouw, nu voor het vierde jaar groep 8.
Dan hebben we geruild! Vind je het leuk? Of zou je toch liever weer voor de onderbouw gaan? Ik hoef niet meer perse terug naar de bovenbouw, alhoewel dat ook zijn charmes heeft.
Hier ook een kleuterjuf. Ik ben afgestudeerd in de bovenbouw en zei tijdens mijn studie altijd dat ik nog liever vakken ging vullen bij de digros dan werken met kleuters! Helaas was er geen ander werk te vinden en ben ik het van "elende" toch maar gaan doen. Nu 3 jaar later vind ik het heerlijk en wil ik eigenlijk niet eens meer zo graag naar de bovenbouw.