Hoi hoi, Hier een bijna juf in het basisonderwijs. Eind mei studeer ik af (hoop ik tenminste). EINDELIJK! Sinds dit school draai ik de klas met een duo-partner. Ik sta drie dagen voor de klas en mijn duo-partner de andere twee dagen. Dus eigenlijk al de volle verantwoordelijkheid. Ik weet nog niet precies welke groep mij eigenlijk het meeste trekt. Zo vind ik groep 8 helemaal geweldig, maar een middenbouwgroep ook. Verder heb ik altijd gezegd dat groep 1 en 2 mij niets lijken, maar sinds een paar maandjes denk ik er alweer een beetje anders over. We zullen zien. Ik hoop er snel in te rollen. Hier en daar eerst maar eens invallen, denk ik. Ik hoor dat er 'zoveel' werk is, maar ik vraag me alleen af 'waar dan?'. We zullen zien. Wel duimen voor mij, he, eind mei. Ik ben zo blij als het erop zit. Nog even en dan ben ik een juf 'met' papiertje . Maar de kinderen zien me nu toch al als juf. Papiertje of niet... Groetjes, Maine
Hier ook een juf in het basisonderwijs. Heb nu geen eigen groep. Ik vul de ADV dagen in. Dit beviel me dit jaar prima met Milou thuis. Maar komend jaar krijg ik samen met een duo partner een eigen groepje. Is nog niet zeker welke groep. Onder of Middenbouw
Juf op een basisschool hier! Op dit moment juf van groep 5/ 6! Maar mijn hart ligt bij de kleuters....
Hier een bijna juf. Volgend jaar studeer ik af, ik ben dit moment druk bezig met de stage. Ik geef les in de middelbare school leerlingen van de leeftijd van 12-19 jaar. groetjes stephanie
Hier ook een juf.... Ik vul de ADV dagen in, in groep 3 en 4. Heel leuk om te doen Al lijkt me een eigen klasje ook wel leuk. En ja, ik heb ook nog een scriptie. Over depressie bij kinderen
Ik blijf nog wel een tijdje in de bovenbouw, dat bevalt me prima. Maar na 4 x groep 8 ben ik wel toe aan wat anders. Dus ik heb op mijn wensenlijstje voor volgend jaar groep 6 bovenaan gezet. Na de meivakantie krijgen we het plaatje voor volgend schooljaar te zien, dus ik ben zeer benieuwd.
Hier ook een juf! Mijn voorkeur gaat uit naar de bovenbouw. Na mijn zwangerschapsverlof ben ik in verschillende groepen gaan werken, ook heel leuk! Volgend jaar weer in verschillende groepen en bouwcoordinator van de bovenbouw. Manytroubles
Hoi Stephanie, Leuk, joh . Maar hoe vinden degene die 18/19 zijn dat om van jou les te krijgen? Valt het voor je mee of tegen? Groetjes, Maine
Ja hier nog een juf! Eerst groep 4/5, daarna enkele jaren groep 7 en nu ivm zwangerschap en bevalling etc, "allround" op 1 school, hihi! Ik vul de 5e dag op van mensen die 4 dagen werken, of val in bij ziekte en geef "RT" (heb voor dat laatste geen speciale opleiding gevolgd, maar begeleid leerlingen bij extra lezen, schrijven, spelling, WO etc) Bevalt me erg goed moet ik zeggen, het is afwisselend en ik hoef niet persé een eigen klas meer, ik heb met de kids en ouders zo ook een leuk contact.
Ik vind werken in het onderwijs echt helemaal geweldig en zou nooit iets anders willen doen. Nu ik thuis ook een kleintje heb krijg ik alleen wel een beetje het gevoel dat ik 7 dagen in de week alleen nog maar aan het "zorgen" ben. Op school voor 28 kleuters en thuis voor mijn eigen mannetje. Als ik kijk naar mijn man is het heel anders. Hij werkt 3 dagen in een magazijn en is dan met iets totaal anders bezig, hij laadt dan ook echt weer energie bij om weer voor tijntje te zorgen. Ik heb dat veel minder. Herkennen jullie dit?
Ik ben na mijn zwangerschapsverlof bij de kleuters terecht gekomen, helemaal leuk! 5 jaar geleden begonnen in gr7 en toen langzaamaan afgebouwd naar gr 0/1/2. Nu af en toe nog wat adv-vervanging in gr 5/6 en 7/8. Leuk voor de afwisseling.
Hier ook een juf. Ik geef les aan pubers (brugklas t/m derde klas) Eerst aan het vmbo (g/t),maar nu aan havo/vwo leerlingen, wat ik heerlijk vind omdat ik echt mijn vak kwijt kan en minder aan het opvoeden ben.
hier ook juf (maar dat wist amaranta al) ik geef les op het vmbo-T 1 t/m 4 en havo 1 t/m 3 in het vak geschiedenis.
Doet er iemand van jullie (basis)school mee aan de knikkercompetitie van Jetix? Wij gaan hier niet aan meedoen, maar hebben besloten zelf een schoolcompetitie knikkeren te organiseren. En wie mag dat organiseren? Ikke! Dus ik was even benieuwd wie hier ervaring mee heeft...